2019-06-15, 08:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Dom verkar väldigt lika varandra LW å SD i sina beteenden, bl.a. det näst
intill maniska burkletandet.

Ja, det kanske är därför de framstår
som narcissister.
Beroende människor är ju väldigt egoistiska.
Allt i livet handlar ju om att tillfredsställa beroendet.

Det förklarar också den personlighetsförändring hos LW
som gamla vänner till henne vittnat om.
Och som vi kan se om vi jämför hennes
gamla blogg med GC-loggen.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-06-15 kl. 08:40.
Citera
2019-06-15, 08:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Rent spontant, om UW hade gjort sådana grava saker, borde inte det ha läckt ut så här långt efter på annat håll också än via MHs blogg? Och angående smitning, det stod väl inte vad följden blev för den påkörda? Smärre skrapsår eller något allvarligt? En smitning är ju väldigt illa oavsett men det behöver ju inte betyda död eller allvarlig olycka som man nästan kan tro utifrån spekulationer nu senare kring ev påföljder. Bara en tanke.
Det är naturligtvis förkastligt att smita om man har kört på någon.

Som du skriver så vet vi inte ens om några skador uppstod. Hade olyckan blivit polisanmäld (om skador uppstod) så hade det nog stått om det i tidningarna och folk i området skulle komma ihåg det.

Eftersom MH inte skriver om eventuella skador så är det sannolikt en historia som är ordentligt uppförstorad av MH. Det hindrar ju inte att UW hade ångest över vad han hade gjort.
Citera
2019-06-15, 08:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Så här är det förstår du:
Du (med flera andra) har med all rätt ifrågasatt denna bloggerskas hemska utfall mot folk hon fattat agg emot. Hennes blogg är till övervägande delen utagerande. Ni tror inte att hon talar sanning och jag litar inte ett dugg på henne. Hon är f ö inte jag. Jag är f ö inte UW:s nya kvinna.
Vad jag har läst så har varken jag eller någon annan påstått att du är hon. Varför känner du att du behöver försvara dig mot något som ingen har påstått?
Citera
2019-06-15, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Dom verkar väldigt lika varandra LW å SD i sina beteenden, bl.a. det näst
intill maniska burkletandet.
Enl min ringa mening, efter att ha läst allt mer av LW:s berättelser om sig själv, anser jag att du kan stryka orden "näst intill".
LW var 'over the top' ingen tvekan om det.
Citera
2019-06-15, 08:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Enligt bloggen var det tydligt att MH var en extrem besserwisser som ansåg att det bara var hon själv som var klok och ansvarsfull och visste vad alla behövde.
Vad hon ansåg om hur barnen mådde kanske inte var relevant utan mer ett uttryck för att hon tyckte att alla skulle dansa efter hennes pipa.
Tänk om barnen verkligen hade problem och om de började när MH kom in i familjen?

Ja, men det vet ju varken du eller jag, eller hur?

Så varför väljer du att tro gott om LW
och ont om MH?

MH vet ju ändå mer om situationen än du
och jag och det finns ingenting som tyder
på att hon ljuger.

Bara för att man inte tycker om den bild
hon ger av fam W och man inte vill att den
ska vara sann så betyder det inte att
hon har fel.

Det hjälper inte någon att glorifiera LW
och lägga skulden för allt på andra.
Som t.ex. att enbart skylla konflikterna
med barnen på dem, att försöka ge dem
dåligt samvete för att de bråkade med sin
perfekta, underbara mamma.
Jag hoppas att det finns någon i deras
närhet som kan hjälpa dem att inse att
om ens mamma har beroendeproblem,
och därför inte har tid att se och bekräfta sina barn,
så har barnen rätt att protestera mot det.
Det betyder inte att de älskar henne mindre för det.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-06-15 kl. 08:38.
Citera
2019-06-15, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Rätt så tidigt, när LW ännu inte hittats utan ännu var försvunnen, så kom ett par inlägg från någon som sade sig ha jobbat med LW och att hon var den jobbigaste och mest egoistiska självgoda människa hen träffat.

Självklart kan goda änglalika människor också mördas, men det är väl rätt vanligt att någon schism finns i någon motivbild? Undantaget svartsjuka kanske, ifall någon mördats för att de är så förbaskat snälla, söta och trevliga?

Jag tänker att problemet ligger hos mördaren, hur GM ser på LW, särskilt om det är ett planerat mord, hon kan mycket väl mördats just för att hon var omtyckt av så många.
Så finns det någon diagnos så finns den troligtvis hos GM och inte hos BO tänker jag. Och allvarligt psykiskt sjuka människor kan ju självklart också vara trevliga, men de har också ett annorlunda sätt att tänka som inte är friskt.
Nu betyder inte det att alla GM är allvarligt psykiskt sjuka förstås.

Den här personen som påstod sig jobbat med L, var det en man eller en kvinna?
Citera
2019-06-15, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Har du sparat bilden?
Jag har lyckats missa den.
Tyvärr inte sparat den aktivt, men jag skall se om jag kan leta upp den. Lovar inget bestämt.

Men både far och son W ser "förgrymnade" ut på bilden och med tanke på att polishuset bildar fond, så är det klsrt man (jag) undrar vad detta skulle illustrera.
Jag vill påstå att det inte är en tillfällighetsbild, utan är skapad, arrangerad. Men eftersom jag inte är fotografen, alldeles oavsett vad kontot hoppsan tror eller trodde, så vet jag inte vad syftet med bilden var.
Citera
2019-06-15, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det här har jag inte läst tidigare.
Huuu.
Man vet knappt vad man ska tänka.
Är detta sant?

Och mitt i texten klämmer bloggaren in denna mening: Jag tar polisanmälan mot min vårdgivare med en klackspark

Det är så rörigt skrivet, visst kan hennes vårdgivare vara polisanmäld men av vem? Och varför skulle bloggaren ta det som en klackspark? Känns som att den egentligen anser att hen inte borde det.

Ni som läst den där bloggen och sparat hela, läs den igen och se om hela bloggen är rörig och osammanhängande?
Citera
2019-06-15, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ingen vet väl om det är sant men det var sådana saker som MH skrev i sin blogg.
Dvs det är sant att det stod i bloggen.

Om det har hänt i verkligheten vet nog bara MH och UW.

Begriper inte hur man kan lämna ut ett ex på det sättet. Hämndlystnad? För inte kan väl någon annan jäklas med MH och låtsas vara hon.
Citera
2019-06-15, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag läste det mesta av bloggen när den lades ut i tråden och
har sparat en hel del av den.

Bloggskriverskan har undertecknat flera inlägg med "Mallan", det finns
bilder av henne själv som hon lagt ut i bloggen, så jag är övertygad om
att det är MH, UW:s andra exfru, som skrivit bloggen "Rutsbok."

Vill tillägga att jag känner inte MH, har aldrig träffat vare sig henne eller
någon annan person som omnämnts /omnämns i tråden.

Den information jag har kommer uteslutande från tråden och jag har
läst vartenda inlägg, från dag 1.

Tack Ozzie det var inteeesant, visste inte att det fanns bilder på henne också. Ja då kan vi nog vara säkra på att det är hennes egen blogg, med tanke på som någon annan skrev också att det var bibliska ord som någon överskrift om jag inte minns fel.
Hur uppfattade du loggen?
Var bloggen rörigt skriven eller tyckte du att den var lättläst och välformulerad överlag?
Citera
2019-06-15, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag vet inte om det är sant, det är i alla fall MH:s ord hämtat
från hennes blogg.

Jag har skrivit av inlägget ordagrant. Sparade en hel del från
bloggen medan den kunde läsas, den stängdes ju ner samma
kväll som den lades ut i tråden.

Så märkligt att den stängdes ner samma kväll, minns du vem det var det som la ut bloggen här?
Citera
2019-06-15, 09:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Tack Ozzie det var inteeesant, visste inte att det fanns bilder på henne också. Ja då kan vi nog vara säkra på att det är hennes egen blogg, med tanke på som någon annan skrev också att det var bibliska ord som någon överskrift om jag inte minns fel.
Hur uppfattade du loggen?
Var bloggen rörigt skriven eller tyckte du att den var lättläst och välformulerad överlag?

Lättläst och välformulerad om man ser till språket.

Eländig och jättejobbig att läsa om man ser till innehållet.

Det är svårt att ta in att någon kan känna sig så förorättad över att bli lämnad utan att någon enda gång försöka se eller förstå att det naturligtvis berodde på henne själv.

Väldigt mycket upprepat tjat och elakheter om alla i hennes omgivning och en absolut oförmåga att se sin egen del i att UW ville skiljas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in