2019-06-12, 16:31
Bannlyst
Gillar dessa maskiner.
Diskborste, disktrasa och fläktfilter är det enda jag kommer på.
Fler förslag?
Citera
2019-06-12, 16:41
Medlem
Motordelar, verktyg, penslar, t o m brödrosten och våffeljärnet har jag kört i diskmaskinen. Vissa metaller blir dock flammiga.
Citera
2019-06-12, 16:53
Medlem
Jultrollets avatar
Hm, äckligaste saken jag sett någon köra i diskmaskinen är två toalettsitsar, golvbrunnslock och den där mojängen som sitter under handfatet.. Det är ju inte så att en vanlig diskmaskin kommer upp i samma temperatur som en desinfektor så det kändes äckligt.

Och ja, de körde den vanliga disken samtidigt!
Citera
2019-06-12, 17:05
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Hm, äckligaste saken jag sett någon köra i diskmaskinen är två toalettsitsar, golvbrunnslock och den där mojängen som sitter under handfatet.. Det är ju inte så att en vanlig diskmaskin kommer upp i samma temperatur som en desinfektor så det kändes äckligt.

Och ja, de körde den vanliga disken samtidigt!

McDonalds i Arvika. Trevlig måltid!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QlyLk4/mcdonalds-tvattade-toasitsar-i-diskmaskinen
Citera
2019-06-12, 17:12
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
McDonalds i Arvika. Trevlig måltid!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QlyLk4/mcdonalds-tvattade-toasitsar-i-diskmaskinen
Jajamän, det har jag med egna ögon sett att de gjort på ett McDonalds i Jönköping och på Överby i Trollhättan också.
Citera
2019-06-12, 17:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
När det var inne med alla äckliga jävla godisshots (det kanske det är fortfarande?) så jobbade jag på krogen. Då petade man ner "Spansk Peppar" i en vodkaflaska & körde den i diskmaskinen för att dom skulle lösa upp sig. Nuförtiden finns väl dessa vidrigheter att köpa färdigblandade.
Citera
2019-06-12, 17:16
Medlem
Kompisen körde fälgarna till sin nya bil i diskmaskinen innan lack, med det kanske inte är så udda egentligen.
Citera
2019-06-12, 17:21
Medlem
SevenWayToHeavens avatar
Lego duplo har jag kört i diskmaskinen när man ärvt begagnat. Mycket smidigare än att rengöra en för en!
Citera
2019-06-12, 17:33
Medlem
Så länge det inte är hälsovådligt med bakterier eller andra kemikalier som fastnar/stannar i maskinen så spelar det väl ingen roll vad man använder den till? Skulle dock ta emot lite att tvätta tex halkskydd och locket till golvbrunnen i diskmaskinen.

”En diskmaskin kör ett vanligt program på ungefär 65-70 grader vilket är varmt nog för att se till att diskmedlet löses upp och fungerar så att matrester och fett försvinner och tvättas bort. Under sköljningen har vattnet en lite varmare temperatur på ungefär 80 grader så att disken blir ordentligt ren och säker att äta ifrån.”

https://www.finishinfo.se/news-and-offers/artiklar-om-maskindisk/tips-och-tricks/vissa-gillar-det-hett-en-temperaturguide-for-diskmaskinen/
Citera
2019-06-12, 17:39
Bannlyst
Två mopedmotorer(Sachs) i delar. Blir så attans snyggt, som nya! Trevligt att sätta i hop sen.
Jag menar då motorhalvorna, kåpor och annat i aluminium. Innanmätet tvättar man bäst i fotogen i badkaret.
Citera
2019-06-12, 17:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag har även kört ett datortangentbord som de hade spillts läsk i. Tror det var på 40 grader. (inget diskmedel)
Därefter tog jag ut det & sköljde med destvatten. Efter att sen ha torkat på elementet i en dag så funkade allt igen.
Citera
2019-06-12, 18:01
Bannlyst
Plastleksaker. Om det nu är så udda...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem