2019-06-12, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har pappan gjort en orosanmälan gällande barnen?
Källa på det!
Socialtjänsten i Örebro kommun.
Citera
2019-06-12, 14:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Så du har personligen kollat upp det?
Citera
2019-06-12, 14:37
Medlem
Citat:
Så du har personligen kollat upp det?
Du litar inte på mig.
Därför lär jag aldrig kunna övertyga dig.
Om nånting.
Men jorden är ändå rund.

Vill du inte tro på uppgiften rr orosanmälan står det fritt att avstå.
Citera
2019-06-12, 14:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Det är helt ointressant för mordet vad LW ville i den här frågan om kvällsarbete/vara med sina barn eller inte.
Att du driver den fråga om vad LW ville har enbart ett syfte; att smutskasta henne.

Vad hon sedan gjorde, dvs hur hon arbetade är en helt annan sak.

Om du på allvar var intresserad av att föra en teori att hon träffat en "olämplig" person, då har det absolut inget att göra med om hon vill träffa sina barn eller inte.

Om du vill seriöst vill veta varför och av vem hon har mördats, då får du ta reda på det på annat sätt än att koppla ihop det med hennes vilja att vara med hennes barn och/eller att hon enligt dig har utnyttjat sina föräldrar för att hon inte ville vara med sina barn.

T ex är det viktigare att ta reda på vem/vilka "olämpliga", som du kallar det, det skulle kunna tänkas vara.

Och varför skulle hon inte kunnat träffat dessa "olämpliga" på någon annan tidpunkt än när föräldrarna var barnvakt? T ex när maken hade hand om barnen? När hon var ledig? Vet du något om hur hennes schema såg ut?

Om man utgår från våldsstatiskiken då är jag ganska säker på att det är mycket ovanligt att kvinnor mördas för att de inte vill vara med sina barn, "utnyttjar" sina föräldrar eller för att de lever ett "syndigt" liv enligt den religiösa värld som du refererar till. Jag kan (nästan)lova dig att LW inte har mördats för att någon tyckte att hon inte ville vara med sina barn.

Dessa argument kan jag enbart se att du driver för att du vill framföra dina religiösa åsikter (om och om igen) och inte för att försöka ta reda på vem/varför/hur mordet skedde.

För att försöka lösa gåtan varför ett mord på en kvinna har skett, kan man inte utgå från de brister, fel, synder, offret har. Detta är enbart din egen slutsats, att LW inte ville vara med sina barn. Du vet inget om hur hon fördelade sin tid med barnen.

Man får väga in alla riskfaktorer som finns i den mördades liv.

En allvarlig riskfaktor som LW levde med, det var att hon har varit utsatt för våld tidigare (enligt sina egna anmälningar) av en man som hon hade (haft?) en relation med.

Det många kvinnor idag som mördas i nära relationer.

"Antalet fall av dödligt våld mot kvinnor där offret och förövaren var eller hade varit i en parrelation uppgick till 22 fall 2018, vilket motsvarar 67 procent av samtliga fall av dödligt våld med kvinnliga offer under året. "
https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/mord-och-drap.html

Det finns ingen gemensam nämnare för offren men däremot hos gm.
Statistiken pekar tydligt på att riskfaktorn den finns hos gm, inte hos offret! Det finns tydliga gemensamma nämnare och riskfaktorer hos mördarna.

Carinah78 kanske menar att LW blev mördad pga. att hon jobbade kväll/natt?

Det ligger väl isåfall på samma sannolikhetsnivå som mördarälgen ungefär.
Citera
2019-06-12, 14:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad lever ni i för konstiga familjer där det ses som en uppoffring att morföräldrarna tar hand om och träffar sina barnbarn ofta om de vill det. Ingenting tyder på motsatsen.

Det är en väldig skillnad på att träffa sina barnbarn ofta för att man vill det och på att vara tvungen att vara barnvakt flera gånger i veckan när föräldern jobbar och man bor 12 mil ifrån. I 8 år. Och man blir äldre och äldre. Och det finns inga uppgifter om att LW planerade att göra något för att förändra situationen.

Väljer man att skaffa sig 3 barn så får man vara beredd att ta hand om dem.
Man kan inte kräva att mor- och farföräldrar ska göra det. Det är inte deras ansvar.

Men det verkar ju vara ett vanligt beteende bland dessa GC-are.
SD och HD gör ju likadant.
Fast HDs föräldrar bor ju inte 12 mil ifrån.

Konstiga egotrippade människor allihop, tycker jag.

De blir ju aldrig vuxna när deras föräldrar curlar för dem.
Citera
2019-06-12, 14:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Carinah78 kanske menar att LW blev mördad pga. att hon jobbade kväll/natt?

Det ligger väl isåfall på samma sannolikhetsnivå som mördarälgen ungefär.

Exakt.
Citera
2019-06-12, 14:47
Medlem
Citat:

Så du menar att Socialtjänsten lämnar ut information om detta till vilken random person som helst?
Citera
2019-06-12, 14:53
Medlem
Misstänket att någon här inne vet mer om saker och ting.
Någon här inne har svårt att hålla tillbaka sitt hat mot LW och det har stegrats på sista tiden.
Citera
2019-06-12, 14:54
Medlem
Citat:
Najs traj.
Men det märkliga är ju att LW lade sitt schema så illa att hon inte tog kvälls-/nattpassen när barnen var hos pappan, UW. På så sätt hade hon fått mer tid för sina barn, utan att hennes hushållsekonomi förändrats negativt.

Detta med att LW synbarligen nedprioriterde barnen, kan kanske ha varit en av orsakerna till att pappan UW gjorde en orosanmälan gällande dem. Jag tolkar det som att han var bekymrad för barnens situation när de vistades hos mamman, LW.
Var hennes "livsaritmetik" enligt följande:
GC > 3 BARN

Hur vet du att LW endast la kväll/nattpass då barnen var hos henne?
Och om du nu anser att hon utnyttjat sina föräldrar som barnvakt må ju vara din uppfattning, men det är väl hennes föräldrar som avgör om det verkligen var så!?
Kanske hennes föräldrar tom föreslog att hon skulle ta de passen så hon slapp utgifter som barnomsorg, just för att hjälpa henne ekonomiskt och för att de ville umgås med sina barnbarn?!

Hur tänker du att detta skulle vara objektiv information och att lyfta på alla stenar, genom att få LW att framstå i dålig dager? Förklara gärna eller inse att du inte kommer någonstans med tjatet från dig!
Citera
2019-06-12, 15:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du litar inte på mig.
Därför lär jag aldrig kunna övertyga dig.
Om nånting.
Men jorden är ändå rund.

Vill du inte tro på uppgiften rr orosanmälan står det fritt att avstå.

Du menar att jag ska ta dig på orden, utan att du på minsta sätt kan tala om vad som får dig att säga att det finns en sådan orosanmälan från UW?

Jag tror nog att de allra flesta i tråden som har framfört något som de påstår sig veta om fallet, har på ett eller annat sätt talat om hur de fått sin info. Jag förmodar att de flesta tycker att det är bra att vi använder oss av källor i så stor utsträckning som det går.

Som jag minns det har du tidigare sagt att du inte bor i Örebro och att du inte har någon koppling till någon i fallet. Då blir det lite löst hängande att du nu plötsligt vet LWs schema och vet att UW gjort en orosanmälan.

Varifrån skulle du kunnat få dina uppgifter från? Du skulle hävda att du själv har ringt för att kolla upp uppgifterna (vilket inte går, det faller in under sekretess) eller att du har fått ett pm. Ett pm från en användare är svårt att värdera då vi inte vet vilken användare det är, man kan bara gissa.

Ja, det är svårt att tro på dessa uppgifter, utan att få veta något ytterligare.

Jag skulle vilja säga, att om uppgiften kommer via ett pm, varför lägger inte användaren själv ut uppgiften i tråden, utan låter dig göra det?
Senast redigerad av notknapparen 2019-06-12 kl. 15:13.
Citera
2019-06-12, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är en väldig skillnad på att träffa sina barnbarn ofta för att man vill det och på att vara tvungen att vara barnvakt flera gånger i veckan när föräldern jobbar och man bor 12 mil ifrån. I 8 år. Och man blir äldre och äldre. Och det finns inga uppgifter om att LW planerade att göra något för att förändra situationen.

Väljer man att skaffa sig 3 barn så får man vara beredd att ta hand om dem.
Man kan inte kräva att mor- och farföräldrar ska göra det. Det är inte deras ansvar.

Men det verkar ju vara ett vanligt beteende bland dessa GC-are.
SD och HD gör ju likadant.
Fast HDs föräldrar bor ju inte 12 mil ifrån.

Konstiga egotrippade människor allihop, tycker jag.

De blir ju aldrig vuxna när deras föräldrar curlar för dem.

Mordet kan knappast lösas genom ANTYDA att LW utnyttjade sina föräldrar? Eller vet någon att föräldrarna kände sig utnyttjade? Källa på det i så fall.
Eller misstänks föräldrarna ha mördat LW nu? Eller var finns kopplingen till mordet i diskussionen? Jag kan inte se den alls!
Citera
2019-06-12, 15:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
FYI: Jag är i en sorts "dialog" med ett lite speciellt konto. Inte med dig.

Många gånger behöver man upprepa fakta innan det sjunker in. Jag skrev t ex i flera inlägg att jag trodde att LW ville arbeta kvällar. Det fick jag upprepa.
Nu vet du och alla andra att jag hade rätt: LW föredrog att arbeta kvällar och nätter framför att vara med sina barn. Behöver jag upprepa det fler gånger?

Har du nån teori om orsaken till varför LW föredrog sin arbetsplats framför de tre minderåriga barnen?

Nej; ingen här vet att du har "rätt".

Det blir inte mer "rätt" för att du upprepar dit mantra.

Och... det har inget med mordet att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in