2019-06-10, 17:49
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Kom det några större mjukvaruuppdateringar till mobiltelefoner i fredags kl 9? Bara en tanke...
Vet ej. Men vilket jävla öde om bomben small av pga nån jävla uppdatering.

Lika jävligt är det ju om någon ställt cykeln bombklar och någon annan helt fräckt gått fram och stulit densamma, ovetande om att det ligger en bomb i lådan. Varpå bombcykeln plötsligt stod på fel ställe.
Senast redigerad av locknloll 2019-06-10 kl. 18:06.
Citera
2019-06-10, 17:51
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu är jag iofs. inte i Sverige för närvarande. Men satan vad jag ser lådcyklar överallt. Man blir ju lite paranoid.

Om det nu bekräftas att bomben låg i lådcykel så pekar det bort från terrorister, knuttar & blattekriminella. Då tror jag snarare på en kufig rättshaverist som har något otalt med bostadsbolaget.

Ja, inte alls omöjligt. Stångåstaden (det kommunala fastighetsbolaget) sa i fredags att de skulle ha "ett antal" fastigheter under bevakning natten till lördag.

Tingström II?
Citera
2019-06-10, 17:52
Avstängd
dacks avatar
Ha vilket peddo allan gäng vill ta på sig ansvaret för ett misslyckat bombatentat då är ju poängen borta.
Dels att dem klassas som amatörer och överraskningsmomentet är ju förbrukat för en ny bomb för stunden.
Men var lugna det kommer mer om det nu visar sig vara smutslimer.
Citera
2019-06-10, 18:01
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Du kollade altså inte in videon på professon där han förvarar kristallerna i ett glasrör skakhällandes ut dem på ett papper och antänder dem med en ciggarett?

Nej jag missade den, men det är som sagt väldigt oberäkneligt sprängämne.
Citera
2019-06-10, 18:01
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
De flesta domare och åklagare har väl skyddad identitet idag. Poliser vet jag inte.
Svar= Nej.
Det går att få fram deras adresser utan minsta problem.
Citera
2019-06-10, 18:03
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Terrorister tar väl inte på sig bombdåd om ingen martyr finns? Stockholms dådet tog IS inte på sig..just av den anledningen.. skrämma någon.. jo jag tackar jag här har man nog skrämt mer än "någon"
jag tippar på fel plats.. denna skulle detonera i en folksamling ..
Taimour Abdulwahab skickade mail före dådet. Sedan hur mycket han agerade på egen hand eller hade samröre med någon terrororganisation är oklart, Säpo förnekade det men senare uppgifter stödjer ett visst samröre. Om avsikten var att döda varför var där inte spikar, bultar eller något annat som kunde orsaka splitterskador, kring bomben?

Om nu det var fel plats och då förmodligen fel tidpunkt, varför var bomben apterad och varför sprängdes den vid fel tidpunkt?

De dussinet sprängningar som varit i år i södra Sverige, Malmö och Helsingborg har alla varit av typen att skrämmas.
Citera
2019-06-10, 18:12
Medlem
Tror att det är nåt litet ganstergäng som på något sätt kommit över sprängämnet -stulit/fått/hittat och skulle testa det. Allt verkar så otroligt oplanerat, ingen har nåt att vinna på detta.
Möjligtvis bostadsbolaget då, om dom vill renovera eller bygga nytt och inte har råd.
Kan inte tänka mig att några tyngre skurkar ligger bakom.
Citera
2019-06-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Svar= Nej.
Det går att få fram deras adresser utan minsta problem.

Hoppas att du har fel. Annars bör det bli ändring på det med det snaraste med tanke på hur Sverige ser ut idag med massinvandring av kriminellt slödder.
Citera
2019-06-10, 18:16
Medlem
Skulle vilja veta vilka lgh-nummer som ligger närmast cykelrutan. Alltså de rutor och balkong man ser närmast på bottenvåningen nära laddningen.

Någon som vet mer om det?
Citera
2019-06-10, 18:18
Medlem
KattenMedCiggens avatar
Att denna saken ännu inte är löst är ju helt otroligt! Är det ens möjligt? Sweden©

Det märks även att msm gör sitt jobb för swärjebilden, då det benämns som "explosionen" och inte "bombdådet".

Sätter 2 öl på att detta inte kommer att klaras upp.. Dom hittar nog Jimmy Hoffa innan dom hittar dom ansvariga för detta.
Som någon sa; dom duktiga poliserna har flytt skeppet för länge sen... Nu kvoterar man.

/ Katten
Senast redigerad av KattenMedCiggen 2019-06-10 kl. 18:23.
Citera
2019-06-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenMedCiggen
Att denna saken ännu inte är löst är ju helt otroligt! Är det ens möjligt? Sweden©

Det märks även att msm gör sitt jobb för swärjebilden, då det benämns som "explosionen" och inte "bombdådet".

Sätter 2 öl på att detta inte kommer att klaras upp.. Dom hittar nog Jimmy Hoffa innan dom hittar dom ansvariga för detta.
Som någon sa, dom duktiga poliserna har flytt skeppet för länge sen... Nu kvoterar man.

/ Katten

I fall som detta som drabbar allmänheten kallas de bästa i Sverige in. Man famlar i blindo initialt såklart men sedan snävar man in mot GM. Man kommer att lösa detta.
Citera
2019-06-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenMedCiggen

Som någon sa; dom duktiga poliserna har flytt skeppet för länge sen... Nu kvoterar man.

/ Katten

Nog för jag kan hålla med om att någon blir dömd för detta är ytterst liten... Men det är inte alls så att gruipanden sker i grova brott direkt. Spaningsarbete tar tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in