2019-06-10, 13:24
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PW70
Systern var inte själv. Hennes pojkvän Th.omas var väll hemma. Han följer ju med hem i taxin. Eller var tar han vägen?

Den uppgiften har jag också fått, men inte att skulle ha varit med i taxin utan att han var kvar i villan på Ekudden.
Citera
2019-06-10, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Vaddå, var det utegångsförbud i Mariestad den natten?
Det var sommarnatt och många ute och rörde sig!
Bara för att nån mött en bil behöver inte betyda att inte syrran borde kollas upp.
För HUR/när (och varför) tände Ulrika lampan i Helenas rum och veck upp täcket, och hur kunde hon göra detta när hon "sov" ?
Enligt egen berättelse (15.16 i
P3dokumentären

Precis, det var sommarnatt och många i farten. Fulla och kåta människor, vissa med sämre impulskontroll än andra. Det har skett X antal "sommarmord" av liknande karaktär i Sverige så det vore inget nytt direkt.

Hon kan väl lika gärna ha tänt lampan och gjort i ordning sängen åt henne efter att dom talats vid i telefon? Det är inget märkligt i det agerandet öht utan fullt normalt att man bryr sig om varandra som syskon.
Citera
2019-06-10, 13:29
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Presis.
Det nämns inte heller vart han blev av . .
Kanske hjälpte till att gräva ner syrran Helena

Ulrika om nån känner väl till omgivningarna runt huset, och vart man kan dumpa ett lik.
Hon var ju den sista som hade kontakt med Helena när hon "ringde hem från en telefonkiosk"

Lyssna på dokumentären själva och utred

BW säger själv i media att han pratat med Helena innan hon går iväg hemåt. Så syster U var inte den sista.

Dessutom ringde hon inte från en telefonkiosk utan från en telefonautomat inne på Stadt.
Citera
2019-06-10, 13:30
Medlem
Citat:
Ska jag läsa 2700 sidor av mördarens villospår ? Ge dig nu

Jag lyssnar hellre på dokumentären, som hennes bardomsvän gjort, och intervjuer från familjen.
https://sverigesradio.se/avsnitt/898313

Get a life(inte samma som take a life)

Nej, men nättroll klarar vi oss utan. Besparar mycket.....
Citera
2019-06-10, 13:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Vaddå, var det utegångsförbud i Mariestad den natten?
Det var sommarnatt och många ute och rörde sig!
Bara för att nån mött en bil behöver inte betyda att inte syrran borde kollas upp.
För HUR/när (och varför) tände Ulrika lampan i Helenas rum och veck upp täcket, och hur kunde hon göra detta när hon "sov" ?
Enligt egen berättelse (15.16 i
P3dokumentären

Ang. det fetmarkerade.

Hon kan ha gjort detta innan hon lade sig och för att det inte skulle vara mörkt - utan "välkomnande" - när systern skulle komma hem.
Citera
2019-06-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Nej, men nättroll klarar vi oss utan. Besparar mycket.....

Nättroll ?

Vi försökter väl lösa mysteriet ???

Eller försöker du lägga ut villospår, eftersom du blev så bajjenödig av nya vinklar

Har syskon aldrig mördat varann menar du
Citera
2019-06-10, 13:34
Medlem
ok, vi får väl se.

Jag ska lämna tips till polisgruppen, så får dom utröna om inte Ulrika (och hennes pojkvän som åkte taxi med henne, sen var borta) kan vara inblandade
Inte ni nättroll.

Hej på er
Citera
2019-06-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ang. det fetmarkerade.

Hon kan ha gjort detta innan hon lade sig och för att det inte skulle vara mörkt - utan "välkomnande" - när systern skulle komma hem.

Exakt så, fullt normal handling syskon emellan även om vissa som spelat för mycket Cluedo ska få det till "suspekt". Eftersom syrran glömt plånboken så hade hon dessutom lagt ut sin egen bakom ytterdörren så att hon kunde ta en taxi hem om hon ville.
Citera
2019-06-10, 13:39
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Exakt så, fullt normal handling syskon emellan även om vissa som spelat för mycket Cluedo ska få det till "suspekt". Eftersom syrran glömt plånboken så hade hon dessutom lagt ut sin egen bakom ytterdörren så att hon kunde ta en taxi hem om hon ville.

Håller med: fullt normalt. Allt behöver inte göras så "mystiskt".
Citera
2019-06-10, 13:46
Medlem
Tänk om Helena kom hem och ser sin syster med killen hon var ”glad att se” 🙄
Citera
2019-06-10, 13:53
Medlem
ThordOlavssons avatar
DNA säkrat på Sandalen!

Citat:
Polisen har nått ett genombrott i fallet kring den 22-åriga kvinna som försvann efter en utekväll i Mariestad för 27 år sedan. Dna från tre personer – två män och en kvinna – har hittats på hennes sandaler.
https://www.ttela.se/nyheter/sverige/dna-sp%C3%A5r-s%C3%A4krat-27-%C3%A5r-efter-f%C3%B6rsvinnande-1.15534691
Citera
2019-06-10, 13:57
Medlem
Vaddå, döm själva:

Tycker ni verkligen inte att Ulrikas inspelade förklaringar låter lite konstigt på nåt sätt, som om hon döljer nåt.

Varför tycker jag det?
Jo, 1. Ulrika vänder mitt i en mening när hon är påväg att säga att "-Helenas säng är orörd" (låter det som) till att "- Hon inte är där.. (16.17 i dokumentären)

2. Hon minns allt men inte ifall hon varit orolig först eller inte,
hon pratar istället om sig själv i tredje person "att det förstår jag ju, att jag måste ha varit orolig, för jag har ju ringt polisen också",
eftersom hon ringt polisen o frågat vad man gör vid ett försvinnande (17.00-17.20)
rörig gåta detdär "MÅSTE ha varit orolig, eftersom jag (tydlien) ringt polisen också . .

3. Att hon liksom lojt "små-rapar" medans hon pratar om sin syrras försvinnande (17.24, 17.28, 17.37, 17.45) som om hon velat in sig i förklaringar och vill förminska det/känner sig trängd

4. Mycket såna där "- AAa!" i pratet, som om hon försöker övertyga sig själv/ reportern.
Får be en förhörsledare i fallet lyssna på denna intervju, dom hör lätt när nån ljuger eller undanhåller nåt. Jag tycker det låter som bådadera, tcykte jag första ggn jag hörde dokumentären också för ca ett år sen

länk till del 1 i dokun
https://sverigesradio.se/avsnitt/898313
Senast redigerad av Stina2017 2019-06-10 kl. 14:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in