2019-06-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Om du bor i en skrubb till hyresrätt så beror det på att du är misslyckad, vi som klarat oss bra skall inte behöva betala fastighetsskatt för att det finns misslyckade människor. Miljöskatter, du skämtar, även om vi går ner till noll i utsläpp kommer det inte märkas, du vet miljön är global. 90% av all plast i haven kommer från 10 floder i Afrika och Asien, att din lokala ICA bara har papperskassar påverkar exakt ingenting alls.

Jag bor i en färdigamorterad borätt i Vasastaden i Göteborg. Jag betalar gärna lite boskatt på den.Plastkassar i havet är i sammanhanget en skitfråga.Plastkassarna behöver inte diskuteras alls.Klimatfrågan är precis som du säger global. Globala frågor behandlas bäst med globala insatser. Gärna globala koldioxidskatter.En del flanar kan inte hålla isär miljö och klimatfrågor. Det visar de genom att diskutera plastkassar.
Citera
2019-06-09, 17:32
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Fastighetsskatten är den skatt av alla som träffar mest rättvist.
Man skulle kunna införa skatt på att andas. Det vore rättvist.
Citera
2019-06-09, 17:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag är nog ganska klok . I vart fall så var jag det för 45 år sedan enligt en test. Dock har jag naturligtvis inte räknat igenom mina förslag. Jag tror dock att finansdepartementet håller på med sådant. Men vad som är politiskt möjligt är som ju vi alla vet en annan sak. Räknar sd på dylikt ? Eller nöjer de med att säga nej ?

Luktar Dunning & Kruger här, du tror att du är klok eftersom du inte har kompetens att förstå det här.

Alla skatter måste höjas med den här politiken samtidigt som välfärden skärs ned, allt annat är självbedrägeri.
Citera
2019-06-09, 17:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Fastighetsskatten är den skatt av alla som träffar mest rättvist.

Det finns ingen rättvisa med att de som måste betala mycket för sitt boende också tvingas betala extra hög skatt. Men pengarna måste in och då gäller det at ta allt som inte kan flyttas ut från landet.
Citera
2019-06-09, 17:36
Medlem
Citat:
Jag bor i en färdigamorterad borätt i Vasastaden i Göteborg. Jag betalar gärna lite boskatt på den.Plastkassar i havet är i sammanhanget en skitfråga.Plastkassarna behöver inte diskuteras alls.Klimatfrågan är precis som du säger global. Globala frågor behandlas bäst med globala insatser. Gärna globala koldioxidskatter.En del flanar kan inte hålla isär miljö och klimatfrågor. Det visar de genom att diskutera plastkassar.

Visst är det så, en del idioter i det här landet tror att dom räddar världen genom att köpa en papperskasse. Det stora problemet är att vi lägger ner produktionen i väst och importerar från Asien, där kraven är lägre och med långa transportavstånd, det om något påverkar miljön. Ett annat miljöproblem är den snabbt växande befolkningen som kräver allt högre levnadsstandard. Men åter till topic, allt detta kommer att ge frikort till staten att öka skatter för att rädda världen, bull shit det handlar bara om att pungslå oss på mer pengar.
Citera
2019-06-09, 17:47
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII

Det om något vore ju ett sätt att manifestera allas lika värde

M
Citera
2019-06-09, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Luktar Dunning & Kruger här, du tror att du är klok eftersom du inte har kompetens att förstå det här.

Alla skatter måste höjas med den här politiken samtidigt som välfärden skärs ned, allt annat är självbedrägeri.

Du tror inte att den svenska konjunkturen ,och för den delen tillväxten i världen, påverkar detta. Din livssyn är ju mycket mörk.
Citera
2019-06-09, 17:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII

Lite som medborgarlön fast tvärtom

Citat:
Du tror inte att den svenska konjunkturen ,och för den delen tillväxten i världen, påverkar detta. Din livssyn är ju mycket mörk.

Nej inte det minsta, när det krävs trots att vi har bra tider då får du föreställa dig hur det blir när det är lågkonjunktur och vi har importerat ännu fler analfabeter.
Citera
2019-06-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det finns ingen rättvisa med att de som måste betala mycket för sitt boende också tvingas betala extra hög skatt. Men pengarna måste in och då gäller det at ta allt som inte kan flyttas ut från landet.

Nu gullar du med höginkomsttagarna. I andra trådar brukar dina kompisar gulla med fattigpensionärerna. Det är få fattigpensionärer som bor i Djursholm.
Citera
2019-06-09, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Visst är det så, en del idioter i det här landet tror att dom räddar världen genom att köpa en papperskasse. Det stora problemet är att vi lägger ner produktionen i väst och importerar från Asien, där kraven är lägre och med långa transportavstånd, det om något påverkar miljön. Ett annat miljöproblem är den snabbt växande befolkningen som kräver allt högre levnadsstandard. Men åter till topic, allt detta kommer att ge frikort till staten att öka skatter för att rädda världen, bull shit det handlar bara om att pungslå oss på mer pengar.

Nejdå. Det handlar om att vi som har det väldigt bra skall hjälpa de stackare som hamnat helt snett . Det får inte gå så långt att människor blir lata . Drivkrafter måste vi ha. Men jag uppfattar inte att de saknas för närvarande.
Citera
2019-06-09, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala

Det om något vore ju ett sätt att manifestera allas lika värde

M
Det du föreslår är en koldioxidskatt. Utmärkt ! Nog med förslag ?
Citera
2019-06-09, 18:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nu gullar du med höginkomsttagarna. I andra trådar brukar dina kompisar gulla med fattigpensionärerna. Det är få fattigpensionärer som bor i Djursholm.

Varför provar du inte att bemöta argumentet istället, klarar du inte det?

Varför är det rättvist att de som måste betala mer för sitt boende också tvingas betala mer i skatt? Är det inte mer rättvist att de som klarar sig undan med låga boendekostnader hjälper de som tvingas till höga boendekostnader?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in