Avfärdade det hela när jag såg rubriken som att någon kriminell liga hade sprängt en jourlivs. Men bilderna på förödelsen ger en klart annan bild. Någon som orkar sammanfatta det jag missat? Är det klart att det var anlagt eller mest polisens misstanker? Vad eller vilka tror man ligger bakom?
Vad ville man uppnå med att uppenbart sprängt bort en massa balkonger?
Vad spelar det för roll om det är treglas eller ej?
/Tomte.
Om du för en gång skull hade klickat tillbaka i konversationen så hade det kanske framgått för dig att frågan var varför
bara skyltfönstret (och inga andra fönster) gått sönder i det huset.
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Ja, du kanske har rätt att det kan studsa, men ändå konstigt att körskolans laminerade antagligen ganska tjocka rutor är utblåsta när resten av fönstren på det husets fasad (våningarna över) verkar ha klarat sig. Jag får inte ihop det.
Flera lager står emot splitter bättre.
Senast redigerad av linkebodabo 2019-06-08 kl. 00:20.
Dom som är oskyldiga kan ju se det positiva: Att nu får dom ju nyrenoverat lägenhet/rum. Finns alltid något positivt i såna här situationer. Man kan inte bara se det dåliga och gå runt och deppa över det.
Avfärdade det hela när jag såg rubriken som att någon kriminell liga hade sprängt en jourlivs. Men bilderna på förödelsen ger en klart annan bild. Någon som orkar sammanfatta det jag missat? Är det klart att det var anlagt eller mest polisens misstanker? Vad eller vilka tror man ligger bakom?
Vad ville man uppnå med att uppenbart sprängt bort en massa balkonger?
Dom som är oskyldiga kan ju se det positiva: Att nu får dom ju nyrenoverat lägenhet/rum. Finns alltid något positivt i såna här situationer. Man kan inte bara se det dåliga och gå runt och deppa över det.
Såvida dessa boendes inte får armerade dörrar och fönster vet jag inte om de kommer känna sig särskilt trygga framöver.
Har en familjemedlem som bor mittemot andra sidan vägen, han berättade att smällen var så kraftig att hela hans byggnad skakade, tv föll ner på golvet, krukor gick sönder.
Måste varit någon c4 det där, eller liknande. Otäckt, man är inte trygg längre.