2019-06-07, 23:27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Avfärdade det hela när jag såg rubriken som att någon kriminell liga hade sprängt en jourlivs. Men bilderna på förödelsen ger en klart annan bild. Någon som orkar sammanfatta det jag missat? Är det klart att det var anlagt eller mest polisens misstanker? Vad eller vilka tror man ligger bakom?

Vad ville man uppnå med att uppenbart sprängt bort en massa balkonger?
Citera
2019-06-07, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jag vet att MC-gängen gör inte så här. Så är det bara.

Känns inte som att utföraren oavsett vem det var hade någon aning om vad de satt på för sprängämne/kapacitet.

Kan inte se att det kan ha haft önskad effekt utifrån hur mycket våld som investerades.
Citera
2019-06-07, 23:31
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Trams.

Vad spelar det för roll om det är treglas eller ej?

/Tomte.
Om du för en gång skull hade klickat tillbaka i konversationen så hade det kanske framgått för dig att frågan var varför
bara skyltfönstret (och inga andra fönster) gått sönder i det huset.
Flera lager står emot splitter bättre.
Senast redigerad av linkebodabo 2019-06-08 kl. 00:20.
Citera
2019-06-07, 23:32
Medlem
Dom som är oskyldiga kan ju se det positiva: Att nu får dom ju nyrenoverat lägenhet/rum. Finns alltid något positivt i såna här situationer. Man kan inte bara se det dåliga och gå runt och deppa över det.
Citera
Medlem
DVDetektivens avatar
Ok många timmar har gått, fantasi högern o vänstern har haft sina teorier... vad vet vi nu? Hard facts people, det är det som räknas.
Citera
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=NN05jCosAe8

Kan det sett ut på detta vis
Citera
2019-06-07, 23:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Avfärdade det hela när jag såg rubriken som att någon kriminell liga hade sprängt en jourlivs. Men bilderna på förödelsen ger en klart annan bild. Någon som orkar sammanfatta det jag missat? Är det klart att det var anlagt eller mest polisens misstanker? Vad eller vilka tror man ligger bakom?

Vad ville man uppnå med att uppenbart sprängt bort en massa balkonger?
Här tror jag du kan få en rätt så bra sammanfattning av vad som hänt under dagen.
https://news.glonaabot.com/article/sweden/77a25426755f9d14e7499d5e841e64d74aaf736eb588e9eedb bc05434250b756
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Dom som är oskyldiga kan ju se det positiva: Att nu får dom ju nyrenoverat lägenhet/rum. Finns alltid något positivt i såna här situationer. Man kan inte bara se det dåliga och gå runt och deppa över det.

Såvida dessa boendes inte får armerade dörrar och fönster vet jag inte om de kommer känna sig särskilt trygga framöver.
Citera
Medlem
letspanics avatar
Idiotiskt om det är mc-relaterat. Deras affärsverksamhet kommer bli bramycket svårare att genomföra om det är så.
Citera
2019-06-07, 23:37
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Våldskapitai är att man på något sätt äger förmågan att verka så farlig så man behöver inte vara det. På vilket sätt skulle det vara luddigt?

Och nej, de flesta normala människor har inget våldskapitai.
Min poäng är att de flesta normalbegåvade individer besitter detta våldskapital. Det är inga svåra kunskaper att tillgodogöra sig precis.

Samtidigt så finns det oerhört få personer som skulle spränga sönder ett hus, våldskapital eller ej.
Citera
2019-06-07, 23:37
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
29-åringen, ja. Har omnämnt gång på gång här i tråden. En härstammande från icke-skidåkande nationer, så att säga.

Kan du länka?
Tråden är 162 sidor lång
Citera
2019-06-07, 23:38
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
Har en familjemedlem som bor mittemot andra sidan vägen, han berättade att smällen var så kraftig att hela hans byggnad skakade, tv föll ner på golvet, krukor gick sönder.

Måste varit någon c4 det där, eller liknande. Otäckt, man är inte trygg längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in