2019-06-07, 20:28
Avslutad
Vet en gubbe som bor på ådalagatan, som har både suttit inne och haft gäng på sig, en avdankad fd kriminell gubbe, i just den kåken.

Kan vara så att de ville komma åt han. Mer än så kan jag inte säga.
Citera
2019-06-07, 20:29
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jo men samtidigt ville dom väl att personerna dom var ute efter skulle vara på plats i verksamheten, om det stämmer att det var någon verksamhet som var target.
Verksamhet i cykelförrådet?
Citera
2019-06-07, 20:30
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Nu tror ju en chef för Foi att sprängningen skedde i cykelförrådet.
Vilket kan tyckas vara ett jävla ställe att lägga en bomb för att skrämma ev konkurrenter i mc världen. Varför inte bara nöja sig med att lägga bomben i trappan till källaren och naturligtvis då med betydligt lägre sprängkraft.
Var möjligen bombaren ett klantarsle som inte bara tog i för mycket, utan kanske även tog fel på dag ?

Inte fan vet jag?

Jag har bara svarat i tråden på det jag kan och vet om saker. Jag vet inget speciellt om detta dåd.
Citera
2019-06-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Dock så tycker jag att den spekulativa bilden verkar vara rätt spot on baserat på hur det såg ut på platsen. Det har ju länkats många bilder och video från platsen, som jag klickat på sedan jag började läsa tråden i förmiddags.

Som sagt, cykelförrådtakets nedslagsplats ger en rätt bra indikation om var bomben måste smällt. Och twitter-bilden stämmer rätt bra med var jag själv tänkt mig att bomben torde ha exploderat, baserat på bilder och filmer från platsen.

Jag säger inte emot att smällen skett vid cykelförrådet, det kan lätt vara så.
Om så är fallet så blir det ju än mindre en riktad attack, känns mer som ett test.
Citera
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Som andra redan påpekat. Ett MC-gäng känns helt fel i sammanhanget. De vill inte, oftast inte iaf, väcka onödig uppmärksamhet av den här typen. Det här är inget de tjänar på så varför skulle de göra något sånt? Det här gäller iaf våra "traditionella" MC-gäng men det finns såklart en massa nya stjärnor på MC-gängshimlen som är mer tokiga och oförutsägbara så osvuret är kanske bäst.
Citera
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad

Verksamheten var nog att dom sålde narkotika på adressen.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Länka källa när du kommer med citerade uppgifter, tack.

Aftonbladet har intervjuat chefen för FOI och han säger att bomben troligen placerades i cykelförrådet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdwjEq/experten-om-detonationen-sannolikt-exploderat-i-cykelforradet
Citera
2019-06-07, 20:32
Medlem
Citat:
Nej källaren troligtvis.
Citera
2019-06-07, 20:32
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Va? Nej det pratades om en verksamhet i lägenhetshuset som man eventuellt ville markera mot. Med en bomb. Har ingen aning om någon verksamhet i förrådet, om det inte fanns ett gloryhole där eller nåt.
Citera
2019-06-07, 20:33
Medlem
Polisen kollar nog stölder av sprängmedel. Det här luktar pojkstreck om det inte är en ljudbang. Så här gör man inte i MC-gängen. Glöm det!
Citera
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Nu tror ju en chef för Foi att sprängningen skedde i cykelförrådet.
Kan bomben varit placerad på en cykel för att inte väcka onödig uppmärksamhet när cykeln sedan placeras i stället?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Verksamheten var nog att dom sålde narkotika på adressen.

Det där stämmer, vet en gubbe som bor på ådalagatan i linköping där detta hände, 99% säker att det var han de ville hämnas på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in