2019-06-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
I det aktuella huset finns ju en trappa ner till källarvåningen som mycket väl kan innehålla en lokal. Den inhyser definitivt inte barnverksamhet.
Nä, och därav min fråga: vilken verksamhet bedrivs där?

Det verkar inte gå att spåra på nätet. Någon i Linkeboda som vet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Med lite medvind så är det säkert möjligt.
Medvind? En tryckvåg förflyttar sig med en hastighet av flera tusen m/sek. Ska vi lägga på 8 m/sek?
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Jo, det kan jag tänka mig, men de skriver verksamheten i en lokal i huset.

Som om någon har hyrt en lokal för att bedriva verksamhet.

I 3:an ligger en skomakare/nyckelservice, nycklar kan vara av intresse för ljusskygga grupperingar... ?
Citera
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
MC-gäng spåret ser jag som mindre troligt då det är viktigt för dem att inte få allmänheten emot sig vilket denna typen av dåd orsakar, de hade även fått andra klubbar att reagera.
Instämmer. Varifrån kommer MC-gängspåret? Hade gänget någon lokal på platsen där det smällde, bodde någon eller några medlemmar av gänget i fastigheterna som skadades av bomben? Något som talar emot MC-gäng är att de inte brukar åsamka 3-person skada- som ju blev fallet här.
Citera
2019-06-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
ah missat det! låter vettigt då.

men med tanke på tryckvågen så är det fan inga leksaker det handlar om..
Röstar ändå på HMTD iallafall

Kan inget om sprängämnen men det står att HMTD är känsligt för bl.a värme.

Kan vädret ha oavsiktligt skapat explosionen?
Citera
2019-06-07, 16:34
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
I det här fallet var det en privatperson. Finns i tråden.

Jag vet, och det är ju vad jag skrev. Det var väl t o m någon som inbillade sig att vederbörande hade "känt tryckvågen" inomhus på sådant avstånd. Herre...
Citera
2019-06-07, 16:34
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Någon som har koll på om Linköping är ett fäste för nazister?
Dom har ju inte dragit sig för att bygga och placera ut bomber riktade mot invandrare.
OK? Kan du relatera till någon sorts statistik över vilka som begår flest terrorbrott, babbar eller "nazister"?
Citera
2019-06-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srail
Ni som bor i Linköping, vet ni om det har pågått några sprängningar det senaste året i form av vägarbete mm? Tänker att om bomben i fråga ej är tillverkad med TATP, NPK, ANFO mm så borde ju polisen uppmana alla bolag som har tillgång till sprängmedel att inventera omedelbart.

Det byggs en hel del både nu och de senaste åren, Två helt nya områden har byggts (Vallastaden, Övre Vastastan) Och man bygger fortfarande hus i Vid ekkällan/Garnisonen där jag bor, Sprängdes rätt mycket stenblock där förra sommaren.

En väg ut mot Rimforsa breddades från 2 fil till 2+1 nyligen, Även där använde man sprängmedel.

Senaste månaderna vet jag dock ej om det sprängts på byggen.
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
09.02 larmades polisen. Skulle tro detonationen skedde mellan 08.59 och 09.02

Så du menar att ingen hade ringt in förrän efter 3min? Eller plockar du 8:59 från luften
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vilken presskonferens.., en kvinna (POLIS) som likt en benzo-påverkad återkommade säger : -Eh.., eh.. (då i en regnbågsfärgad snor runt halsen)

Föreställ er att se en liknande presskonferens ifrån USA eller Frankrike där man ser spända ansikten hos polisledningen som bittert uttrycker : - Vi sover inte före de skyldiga är fast. Brott mot oskyldiga accepteras inte !

Ja, det såg ut som om dom tog det med en liten klackspark.. Nästan lite nonchalant beteende. Om inte denna händelse resulterar i att polisen markerar jävligt hårt så kommer det komma fler och kanske ännu värre liknande dåd i framtiden. Gränserna för vad de kriminella är kapabla till förflyttas framåt hela tiden. Det måste markeras hårt och ges tydliga signaler till allmänheten att det inte kommer att upprepas. Rensa bland de kriminella och ge polisen alla möjliga befogenheter till att operera fritt. Döda eller bura in de satans kriminella fanskapen ala Brasilien style. Det är dags att agera kraftfullt och skoningslöst. Hederliga svenska medborgare måste skyddas, det är det viktigaste.
Citera
2019-06-07, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
I 3:an ligger en skomakare/nyckelservice, nycklar kan vara av intresse för ljusskygga grupperingar... ?
Absolut en verksamhet som skulle kunna vara intressant för svarta pengar. Och lite annat.

Beskyddarverksamhet?
Citera
2019-06-07, 16:36
Medlem
Boddies avatar
Robert Mou*sa bor där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem