2019-06-07, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvasa
En av dom har en kriminell bakgrund men har levt hederligt senaste 10 åren men rör sig helt klart med kriminella

Bor den personen i närheten av studion?

Finns det nån här som har bilder på hur tat-studion ligger i relation till huset/körskolan?
Vilka skador har den?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaron.Keener
Kollar man bilderna är det tydligt att explosionen skett utomhus, dörrkarmar och fönster har tryckts in i lägenheterna vilket talar för att tryckvågen kommit utifrån. Takpannorna på huset har fått sig en rejäl känga också.

Oavsett vilket så lär det varit en jäkla smäll.

Ja, men kan inte detta vara bilder på lägenheter mitt emot en lokal som sprängningen eventuellt kan he skett i? Eller har ni lyckats pussla ihop bilderna så vi vet att det ser likadant ut runt omkring?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det har du ju ingen djävla aning om då det räcker med en gasoltub, det måste inte finnas något stadsgasnät. Om folk bara slutar skriva felaktiga saker så kan vi släppa gasspåret, jag tror inte heller att det berodde på gas. Inte för att det var för kraftig smäll, att där inte kunde finnas gas utan för att det inte verkar ha funnits något tillräckligt stort slutet rum där den kunnat ansamlas före explosionen.

Håller med, men man har också vittnat om att inga fastigheter har gas.
Om det varit en gasledning under husen eller vägen så hade man haft en krater också.

Det jag är intresserad av nu är var den där lilla branden man släckte fanns.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Du KAN inte vara allvarlig med en sådan fråga. Några saker, hur långt ifrån explosionen man är, hur öppet utsatt man är, hur man är klädd, om man ligger, sitter eller står raklång etc etc etc.
Som sagt, du KAN inte vara allvarlig med en sådan fråga.

Varför skulle jag inte vara allvarlig med min fråga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lutop
När vi ändå spekulerar vilt så har jag en teori:

Gasläcka under mark
Gasen har sprutat ut och mättat luften mellan husen
Perfekt blandning gas/syre har uppnåtts
Gasen antänds utav något i omgivningen
Smällen blir enormt stor och sträcker sträcker sej upp över taken på husen

Här har vi en Gasbuss som small i Stockholm som referens https://www.youtube.com/watch?v=4pVStENP_Y4

Hade nog brunnit då, på bilderna set man inte ens spår av eld, iallafall inte så mycket som det borde finnas ifall det var som du säger
Citera
2019-06-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Soptunnan känns helt klart som en möjlig plats för en detonation.
Hur hamnar i så fall taket på cykelskjulet på andra sidan Hamngatan, vid bilskolan?

Se bild i tidigare inlägg, det ser onekligen ut att vara taket som ligger där.
Citera
2019-06-07, 13:52
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Vad har vi på gasbildning i avlopp m.m.? Kan det ha bildats något där. Antagligen ganska korkad fråga...
Det bildas alltid lite gas i avloppsrören men inte på lååååååååånga vägar så det kan ge någon sådan här explosion vid ett bostadshus.
Citera
2019-06-07, 13:53
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvasa
Jag känner dom båda privat och deras första lokal dom öppnade i utsattes för mordbrand för inte alls länge sen

Vilken studio är det som det handlar om?
Citera
Medlem
Någon som bor i huset sitter och mekar ihop en kraftig laddning och startar klockan för tidigt, får panik och häver ut den från balkongen!
Citera
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det är bara TVÅ personer kvar på sjukhus. Resten är OK alltså.

Detta kan väl omöjligen vara gjort för att skada människor i någon större utsträckning. Eventuellt en bombtillverkning som gått jävligt snett.
Att resten skulle vara "OK" kan nog ännu ingen uttala sig om med säkerhet. Visserligen rapporteras det om att det inte rört sig om några allvarliga fysiska skador, men psykiska dito? Hur många PTSD kan vi förvänta oss?
Citera
Avslutad
Hmmmm långsökt . Men kan det vara koppling med det som händer i Jönköping ?
Alltså ......... ???? kan det vara planerade "terrorattacker" ???
Senast redigerad av Fiddleback 2019-06-07 kl. 13:58.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Att det rör sig om en meteorit borde uteslutas. Tittar man på bilderna så har explosionen skett nära marken. Alltså borde det finnas en krater... Men det gör det inte. Den som small i Ryssland skedde flera kilometer ovan marken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in