2019-05-31, 18:31
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Finns det ingen vettig människa som kan adoptera Greta så att föräldrarna kan börja jobba normalt och inte bara ha bekymmer. Hon är ju iallafall rätt gullig Greta.

En riktig sötnos. Läste något om att hon skulle få en dokumentär? Undra vem som ska spela Greta i denna Docufiction? Hon lär knappast själv kunna bidra med något skådespel med stenansiktet.

Hoppas på någon sprallig tös som färgar håret orange och hoppar runt på en käpphäst och sjunger:

Här kommer Greta Långstrump
Tjolahopp tjolahej tjolahoppsan-sa
Här kommer Greta Långstrump,
Ja, här kommer faktisk jag.
2019-05-31, 18:36
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Jag har inte hört Greta nämna den groteska överbefolkningen. Alla miljöproblems moder. Undrar varför. Kan hon ha missat det i skolan när hon strejkat.

Jo, det kan jag beretta för dig. Mer folk = större marknad (tills det skiter sig...) men sånt får ingen säga, nej det hela är heelt ute av kontroll liksom.
2019-05-31, 18:47
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Så, Greta ska alltså ta ett sabbatsår, får hoppas lite på att hon ägnar mycket av sin tid åt att lära sig prata på engelska.
Såg ett klipp med henne i går där hon höll ett tal, nivån på hennes engelska höll möjligen mellanstadieklass.
2019-05-31, 19:06
Medlem
lersaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken prickig
Så, Greta ska alltså ta ett sabbatsår, får hoppas lite på att hon ägnar mycket av sin tid åt att lära sig prata på engelska.
Såg ett klipp med henne i går där hon höll ett tal, nivån på hennes engelska höll möjligen mellanstadieklass.

hoppas ungjävlen aldrig kommer hem o att hon åker klimatsmart på en flotte över atlanten... Flyget ska hon då fan inte få åka
2019-05-31, 19:17
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Hon har inte blivit utsedd till hedersdoktor ännu, men lagom till Nobelfestligheterna kan hon titulera sig doktor Thunberg. En mer hedervärd hedersdoktor står inte att finna.

Man kan väl säga att Greta Thunberg är något av en vattendelare. Vissa tror sig kunna se ner på henne, t.ex. i kraft av sin "position" på Flashback. Ni som ser ner på henne ser ingenting och förstår ingenting. Men sanningen är ju inte heller er kopp med te.
Se ner på henne är det väl inte frågan om. Men hypen kring henne är ju närmast som en trans hos hennes fans. Att ge henne hedersdoktorstitel etc är bara en skymf mot andra som jobbar stenhårt i samhället och förkovrar sig i åratal för att uppnå sina mål.

Här kommer en PR-pushad 15 åring, utan vidare kunskaper och blir helgonförklarad. Seriöst?
2019-05-31, 19:28
Medlem
-SchmergliN-s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rA9gaK/greta-thunberg-tar-sabbatsar

Citat:
Huvudanledningen till sabbatsåret är att Thunberg ska medverka på FN:s särskilda klimatmöte i New York i december samt på ytterligare ett FN-klimatmöte i Santiago, Chile, i december.

Citat:
I samma intervju säger Greta Thunberg också att hon ännu inte vet hur hon ska ta sig över Atlanten – eftersom hon inte flyger.
2019-05-31, 20:31
Medlem
Vedträs avatar
Era små efterblivna neandertalare. Nyttan med att Greta flyger är ungefär 1 miljard ggr större än att en gnällsvenson får åka till thaliand o dricka drinkar. Men ända sitter ni där o skrockar "-Nämen ser man på, greta lever inte som hon lär. Djävla hycklare. Då kan jag också åka thailand o ligga på på playan minsann. Sådäså!"
2019-05-31, 20:40
Medlem
OldMKenseys avatar
Greta har två möten inplanerade kommande året och måste nu ta ledigt ett år på grund av restiden
2019-05-31, 20:45
Medlem
riskybizzys avatar
Skulle tippa på att Greta får stå staty utanför FN-högkvarteret samt att ett miljöpris (The Greta award) instiftas inom 5 år. Heja Greta! Sveriges nya superkändis, ett underbarn utan jämförelse.
2019-05-31, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Era små efterblivna neandertalare. Nyttan med att Greta flyger är ungefär 1 miljard ggr större än att en gnällsvenson får åka till thaliand o dricka drinkar. Men ända sitter ni där o skrockar "-Nämen ser man på, greta lever inte som hon lär. Djävla hycklare. Då kan jag också åka thailand o ligga på på playan minsann. Sådäså!"

Nyttan för vem? Dig? Mig? Greta? Hennes sponsorer?

Om jag ska vara ärlig tror jag att de flesta människorna skiter totalt i hur deras egna och andras flygresor påverkar miljön. Det intressanta här är väl snarare den sjuka sektmentalitet som råder för tillfället? Ingen argumentation, bara skrämselpropaganda och aktivism. Man kan nästan tro att IPCC och alla alarmister tvivlar på all den forskning som finns....
2019-05-31, 20:56
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Varför är du sekundärkränkt över att folk inte hypar Greta? Ingen minns Tomas Brolin idag. VM-hjälte -94. Ingen minns Greta om 20 år.

The sands of time.
2019-05-31, 21:04
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Dels handlar det om att leva som man lär, dels handlar det om att hysterin kring medelklassens klimatångest via ett baaaarn är noggrant orkestrerat av hennes föräldrars rådgivare som gått på kurs hos Al Gore hur man ska utnyttja barn för att skapa klimatångest hos medelklassen. Hon räknas alltså som "elit" (som alltid står över förbuden de pådyvlar andra), trots att hennes enda gärning är att skolka och svamla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in