2019-05-30, 10:37
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lite märkligt att cachen försvunnit när den verkade lite svår att hitta?
Kan inte låta bli att fundera på om det "hänt" något med den? Att det kanske var därför LW inte åtgärdat den?
/../

Av loggarna att döma var den "svår" för vuxna att hitta om man inte började tänka ur ett barns perspektiv. Därför kan mycket väl en och annan småmugglare ha upptäckt den och inte förstått att lägga tillbaka den på dess rätta plats.
Citera
2019-05-30, 10:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ingen har påstått att det är en dödssynd.

Man behöver inte vara kristen för att
förstå att man inte ska ha en sexuell
relation med sin väns partner.
Hoppas att jag inte är vän med dig,
och andra här, IRL som försvarar det.

Det är helt otroligt hur en del skribenter tolkar mina inlägg. Man skriver endast ordet "svek" mot sin vännina HD och man får svarsinlägg att man sagt "dödssynd".

Det är en stor skillnad mellan "svek" och "dödssynd" enligt mig iaf.
Citera
2019-05-30, 11:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Japp det är samma kvinna. Men eftersom hon bor i närheten, har småbarn och, vad som verkar vara fallet, själv är gravid, så kanske denna gömma var ett naturligt utflyktsmål för att samtidigt öka på sin egen loggstatistik.

Ja, absolut.
Men kanske "någon" har tipsat henne?

Att hon besöker denna cache 15/5 och samma dag efter hennes besök fixar SD till den, betyder att de har någon slags kommunikation om cachen misstänker jag.
Citera
2019-05-30, 11:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är det ovanligt att cacher skadas eller försvinner? Har för mig att det hade hänt andra också.

Uppgifterna om att hon varit utsatt för trakasseri är ostyrkta.
Vi har bara anmälningar om misshandel och ofredande, inget trakasseri.

Ni tror ju inte på ostyrkta anonyma inlägg så vadan detta nu om trakasseri?

En cache i en lekpark lever ett "farligt liv".
Barn är barn och väldigt nyfikna.

Om SD är gm, då kan det finnas ett motiv till att se till att cachen "försvinner" eller blir förstörd. Detta för att t ex lura ut LW för att fixa den, eller bara för att trakassera ( lite lös spekulation).

Det är inte ovanligt att personer som utövar ett kontrollerande beteende mot någon, kan göra sådana saker:

Från 1177:

Citera
2019-05-30, 11:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ja, absolut.
Men kanske "någon" har tipsat henne?

Att hon besöker denna cache 15/5 och samma dag efter hennes besök fixar SD till den, betyder att de har någon slags kommunikation om cachen misstänker jag.

Ja att de har kommunikation om cachen håller jag för ganska sannolikt. Men om det var SD som från början tipsade henne är kanske inte lika säkert. Att döma av hennes loggstatistik verkar hon de senaste månaderna ha passat på att besök en hel del cacher på egen hand (eller med sina barn) när de rört sig runt i närområdet. Men förmodligen tog hon kontakt med SD den 15/5 när hon upptäckte att lekplats-cachen var borta.

Btw. Det hade varit intressant att veta med vilket föremål som SD nu har ersatt den försvunna cachen med. Ibland kan det ju vara något åt det symboliska hållet om det är en cache som har en speciell betydelse för CO (eller i detta fall CO's bortgångna mamma). Och jag kan tänka mig att SD är en underfundig kille som nog ett medvetet val av föremål.
Citera
2019-05-30, 11:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja att de har kommunikation om cachen håller jag för ganska sannolikt. Men om det var SD som från början tipsade henne är kanske inte lika säkert. Att döma av hennes loggstatistik verkar hon de senaste månaderna ha passat på att besök en hel del cacher på egen hand (eller med sina barn) när de rört sig runt i närområdet. Men förmodligen tog hon kontakt med SD den 15/5 när hon upptäckte att lekplats-cachen var borta.

Btw. Det hade varit intressant att veta med vilket föremål som SD nu har ersatt den försvunna cachen med. Ibland kan det ju vara något åt det symboliska hållet om det är en cache som har en speciell betydelse för CO (eller i detta fall CO's bortgångna mamma). Och jag kan tänka mig att SD är en underfundig kille som nog ett medvetet val av föremål.

Säkert.
Han skriver rätt intressanta loggtexter och visar på en finurlighet som kan passa i de sammanhangen.

Samtidigt saknar han fingertoppskänslan som krävs i det här sammanhanget tycker jag.

Han borde/kunde bett sin granne t ex att se till att den åtgärdades av cacheägaren (minimannen), som trots allt bor bara ett fåtal meter från cachen. Dessutom kanske cachen har ett stort symboliskt värde för honom. Särskilt borde den ha det i framtiden. Något som han kommer att minnas. Minns jag helt fel, fick han inte den på sin födelsedag?
Citera
2019-05-30, 11:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
En cache i en lekpark lever ett "farligt liv".
Barn är barn och väldigt nyfikna.

Om SD är gm, då kan det finnas ett motiv till att se till att cachen "försvinner" eller blir förstörd. Detta för att t ex lura ut LW för att fixa den, eller bara för att trakassera ( lite lös spekulation).

Det är inte ovanligt att personer som utövar ett kontrollerande beteende mot någon, kan göra sådana saker:

Från 1177:

Det vore således inte ovanligt att Lena som haft en bevisad affär skulle kunna haft flera t.ex. tre.

Då kan vi konstatera att varken SD:s trakasserier och LW:s affärer är styrkta men båda är ändå med stor sannolikhet korrekta?
Citera
2019-05-30, 12:19
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Säkert.
Han skriver rätt intressanta loggtexter och visar på en finurlighet som kan passa i de sammanhangen.

Samtidigt saknar han fingertoppskänslan som krävs i det här sammanhanget tycker jag.

Han borde/kunde bett sin granne t ex att se till att den åtgärdades av cacheägaren (minimannen), som trots allt bor bara ett fåtal meter från cachen. Dessutom kanske cachen har ett stort symboliskt värde för honom. Särskilt borde den ha det i framtiden. Något som han kommer att minnas. Minns jag helt fel, fick han inte den på sin födelsedag?

Tyvärr minns du nog fel. Cachen placerades ut den 10 augusti 2014.

Däremot kan SD mycket väl ha sentimentala minnen från just detta datum, eftersom han och LW var ute på en gemensam kvällstur på cykel under en "otrolig fullmåne":

Senast redigerad av GilGrissom82 2019-05-30 kl. 12:31.
Citera
2019-05-30, 12:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det vore således inte ovanligt att Lena som haft en bevisad affär skulle kunna haft flera t.ex. tre.

Då kan vi konstatera att varken SD:s trakasserier och LW:s affärer är styrkta men båda är ändå med stor sannolikhet korrekta?

Nu vet jag inte säkert att jag hänger med i dina tankebanor med tanke på mitt inlägg.

Hur menar du att det hänger ihop (styrkt)?

Och att LW har haft flera "affärer" som du kallar det, dvs förhållanden med flera män efter skilsmässan, det är väl inte konstigt? Om hon har haft fler förhållanden än SD det är väl ingen så vitt jag vet som har protesterat mot.

Men exakt i tid de har varit, om de omtalade männen har varit gifta eller inte, om förhållandena varit parallella och dessutom flera av dom, det är det som vi inte vet.

Hur vi nu kom in på det med tanke på att diskussionen handlade om cacher...
Citera
2019-05-30, 12:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Du kan konstatera vad du vill (men inte tala om för oss vad vi kan konstatera). Du blir inte mer övertygande för att du hela tiden upprepar samma mantra.

Här kan du läsa på om forskningsregler och sedan kanske hitta något som du kan fantisera vidare om och beskriva vilket regelverk du följer (du kallade det lag men någon sådan finns inte vad jag vet) i det du kallar din "forskning".

http://www.codex.vr.se/regler.shtml

Det mest grundläggande vid forskning är att man känner till vilka regler som gäller.
Citera
2019-05-30, 12:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tyvärr minns du nog fel. Cachen placerades ut den 10 augusti 2014.

Däremot kan SD mycket väl ha sentimentala minnen från just detta datum, eftersom han och LW var ute på en gemensam kvällstur på cykel under en "otrolig fullmåne":

Hinner inte kolla nu (ska iväg) , men kanske det var den här texten som jag minns och blandar ihop det hela med??

Från oktober-14:

Citera
2019-05-30, 12:50
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Hinner inte kolla nu (ska iväg) , men kanske det var den här texten som jag minns och blandar ihop det hela med??

Från oktober-14:

Hennes "grattis" avser nog att hon tycker att det är en fin och välplacerad förstacache som sonen lagt ut. (Dvs. inte något kopplat till hans födelsedag eftersom den ju äger rum i maj).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in