2019-05-28, 16:01
Medlem
scheelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajamaja
Huh ok fan va trist, tjo som är så kuligt.
Har redan tagit runt 2g sedan imorse 06-07, sista dosen på 600mg runt lunch.
Mjo det är ju så.. Kika länken psychonautwiki är bra som fan. Tiderna för onset, peak osv stämmer väldigt bra. Ja för mig iaf.
Japp psychonautwiki är så jävla bra!
Men jag vet att jag har hög kramptröskel, jag har blandat tram o lyrica i höga doser utan att krampa o andra saliga blandningar. Men man vet ju inte, kan ha tur varje gång, det kan hända när som helst liksom. Men nu för tiden är jag försiktig som fan!
Så om du vet hur din kramptröskel är på ett ungefär, så borde du kanske veta vilka mängder du kan ta. Men som sagt, man vet aldrig.
Ta det försiktigt iallafall! Så det inte händer nåt.
Ta det försiktigt med alkoholen, drick försiktigt och känn efter.
Jag är ingen expert men dom 3 substanserna sänker kramptröskeln..
Må väl o var försiktig! 👊👊
Citera
2019-05-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheelino
Japp psychonautwiki är så jävla bra!
Men jag vet att jag har hög kramptröskel, jag har blandat tram o lyrica i höga doser utan att krampa o andra saliga blandningar. Men man vet ju inte, kan ha tur varje gång, det kan hända när som helst liksom. Men nu för tiden är jag försiktig som fan!
Så om du vet hur din kramptröskel är på ett ungefär, så borde du kanske veta vilka mängder du kan ta. Men som sagt, man vet aldrig.
Ta det försiktigt iallafall! Så det inte händer nåt.
Ta det försiktigt med alkoholen, drick försiktigt och känn efter.
Jag är ingen expert men dom 3 substanserna sänker kramptröskeln..
Må väl o var försiktig! 👊👊

Yup, skippar alkoholen och drar en spliff efter att hunden fått en promenad. Så drar jag bomben ikväll när pregabalinet har lagt sig lite mer.
Ha det grymt. 👊
Citera
2019-05-28, 18:29
Medlem
En uppdatering.
Jag bomba 0.21 för 1h sedan (allegedly) och det tog över helt. Dock lite sämre up än annars.
Men mår som en prins, blir väl påfyllning om en stund. Here we go again.. 😋
Citera
2019-05-28, 18:32
Medlem
scheelinos avatar
Citat:
En uppdatering.
Jag bomba 0.21 för 1h sedan (allegedly) och det tog över helt. Dock lite sämre up än annars.
Men mår som en prins, blir väl påfyllning om en stund. Here we go again.. 😋
Hur mycket tjo har du bombat nu? Menar du att ruset tog över lyrican helt? Hur mycket lyrica har du tagit?
Men ja det sägs att lyrica och tjo är skänt för lyrican tar bort "det dåliga" från tjoet.

Må gott nu! 👊👊
Citera
2019-05-28, 18:47
Medlem
Citat:
Hur mycket tjo har du bombat nu? Menar du att ruset tog över lyrican helt? Hur mycket lyrica har du tagit?
Men ja det sägs att lyrica och tjo är skänt för lyrican tar bort "det dåliga" från tjoet.

Må gott nu! 👊👊

Ja, det känns lite annorlunda men på ett bra sätt.
0.21 än bara.
Började morgonen (runt kl 7) med 900mg, sen har jag fyllt på med 600mg runt kl 8, igen kl 9, sen sista runt 11-12. Så 2.7g totalt. Men det är min 5e dag i rad på pregabalin. Så har ju massa tolerans. Men det fungerar väldigt bra att fylla på som jag gjort. Blir väldigt smooth men med bra focus, just det jag letar efter i lyrican. Och även tjoet för den delen.
Hur gick det för dig då? Droppa du 30mg diazepam?

Detsamma! 👊
Citera
2019-05-28, 19:07
Medlem
scheelinos avatar
Citat:
Ja, det känns lite annorlunda men på ett bra sätt.
0.21 än bara.
Började morgonen (runt kl 7) med 900mg, sen har jag fyllt på med 600mg runt kl 8, igen kl 9, sen sista runt 11-12. Så 2.7g totalt. Men det är min 5e dag i rad på pregabalin. Så har ju massa tolerans. Men det fungerar väldigt bra att fylla på som jag gjort. Blir väldigt smooth men med bra focus, just det jag letar efter i lyrican. Och även tjoet för den delen.
Hur gick det för dig då? Droppa du 30mg diazepam?

Detsamma! 👊
Ja men då så! Du gottar dig ser jag skönt för dig!
Japp tog 30mg diazepam med 1 200mg lyrica...efter ca 2 timma så slocknade jag hos en kompis i typ 1-2 timmar, fan osäker haha. Det va som att jag bara stängdes av, om du har varit med om det nån gång!
Men jag mår bra nu, druckit kaffe så nu är jag på top!
Senast redigerad av scheelino 2019-05-28 kl. 19:10.
Citera
2019-05-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ja men då så! Du gottar dig ser jag skönt för dig!
Japp tog 30mg diazepam med 1 200mg lyrica...efter ca 2 timma så slocknade jag hos en kompis i typ 1-2 timmar, fan osäker haha. Det va som att jag bara stängdes av, om du har varit med om det nån gång!
Men jag mår bra nu, druckit kaffe så nu är jag på top!

Yes! Det mås bara bra.
Haha jodå, det har väl hänt några ggr.
Jag blir väldigt trött mot slutet av pregabalinet. Så jag antar att det va därför du slockna på mixen.

Ha en fortsatt trevlig kväll scheelino! Cause i will! 😋👊

Edit: Just det, det jag har kvar från lyrican är den lite dimmiga synen. Men inget jag stör mig på, är nästan mer bekvämt. Känner mig chill speedad och inte stissig öht. Blir lätt det på tjo, men inget än iaf.
Senast redigerad av bajamaja 2019-05-28 kl. 19:25.
Citera
2019-05-28, 19:57
Medlem
scheelinos avatar
Citat:
Yes! Det mås bara bra.
Haha jodå, det har väl hänt några ggr.
Jag blir väldigt trött mot slutet av pregabalinet. Så jag antar att det va därför du slockna på mixen.

Ha en fortsatt trevlig kväll scheelino! Cause i will! 😋👊

Edit: Just det, det jag har kvar från lyrican är den lite dimmiga synen. Men inget jag stör mig på, är nästan mer bekvämt. Känner mig chill speedad och inte stissig öht. Blir lätt det på tjo, men inget än iaf.
Japp pregabalin kan man bli väldigt trött på! Sen diazepam på det så inte konstigt. Har noll tolerans på båda typ.
Jaa det är nog lyrican som jag sa förut som tar bort vissa bieffekter på tjo, typ stissighet o tjack noja osv..
Ja ha en underbar kväll nu, det ska jag också ha! 👊
Citera
2019-05-29, 20:33
Medlem
Existensens avatar
Citat:
Japp pregabalin kan man bli väldigt trött på! Sen diazepam på det så inte konstigt. Har noll tolerans på båda typ.
Jaa det är nog lyrican som jag sa förut som tar bort vissa bieffekter på tjo, typ stissighet o tjack noja osv..
Ja ha en underbar kväll nu, det ska jag också ha! 👊

Tycker att lyrica + tjack kombon är bland min favorit av alla. Helst några elvanse i mixen också! Rövpanna 0,3-0,5 bra tjack och 300-1200mg lyrica eller så. Eventuellt 0,5-2mg iktrovil i mixen
Citera
2019-05-29, 22:18
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Det är svårt att hitta någon tydlig nybörjardos då brukare/missbrukare tar ganska maffiga doser härinne verkar det som. Jag är en man och väger 115kg och är ny på Lyrica. Jag har en karta på 25mg och undrar vad som är en lämplig dos (mellan tummen och pekfingret) om man vill bli lite skön och mysig. Gärna så man slipper all ångest. Har ni någon bra och lämplig nybörjardos? Bör man fylla på vid utebliven effekt och hur ofta? Går de snorta skiten eller kan jag svälja kapseln som den är? Jag dricker oftast inte alkohol men kan man köra en Arboga 10.2 med dosen för att få en kraftigare effekt? Kan man kombinera lyrica med metylfenidat/concerta?

Det skulle uppskattas om någon kunde ta sig tid och besvara mina frågor.
Citera
2019-05-29, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Det är svårt att hitta någon tydlig nybörjardos då brukare/missbrukare tar ganska maffiga doser härinne verkar det som. Jag är en man och väger 115kg och är ny på Lyrica. Jag har en karta på 25mg och undrar vad som är en lämplig dos (mellan tummen och pekfingret) om man vill bli lite skön och mysig. Gärna så man slipper all ångest. Har ni någon bra och lämplig nybörjardos? Bör man fylla på vid utebliven effekt och hur ofta? Går de snorta skiten eller kan jag svälja kapseln som den är? Jag dricker oftast inte alkohol men kan man köra en Arboga 10.2 med dosen för att få en kraftigare effekt? Kan man kombinera lyrica med metylfenidat/concerta?

300 mg är en bra startdos, mer än det är onödigt om du aldrig tagit det tidigare, många gillar att kombinera med öl men det är inte nåt jag gillar, går bra att kombinera det med någon centralstimulant.
Citera
2019-05-29, 23:02
Medlem
Existensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman

Jag visste inte att det fanns 25mg lyrica, är du säker på att det är den dosen? Förmodar att du menar att du har en karta på 14st, du har dvs om du skrivit korrekt 350mg. Första gången jag tog lyrica tog jag 300mg och vägde ca 70kg. Vill du ha "totalt utebliven" ångest så borde du nog ta hela kartan (dvs om det är 25mg som du skrev). Det tar i min erfarenhet ca 2h för effect, blandar du ner det i en kopp kaffe eller dylikt så det löser upp sig kan det slå fortare (på närmare 1h). Du kan absolut blanda både metylfenidat och alkohol. Lyrican boostar alkohol väldigt mycket samt tar bort mer eller mindre de flesta bieffekterna på metylphenidatet. Jag tycker lyrica gör de flesta substanser mer effektiva/starkare/boostar. Personligen skulle jag nog säga att lyrican gör metylphenidatet betydligt skönare, klarar knappt av substansen utan lyrica eller benzo. Tilläger att metylphenidat+alkohol tillsammans skapar en liten mängd etylphenidat som är betydligt mycket mer euforiskt och skönt.

Så.. Om jag var du med vad du har (och förmodar att du vill få ut så mycket av det så möjligt och tycker om effekten av alkohol) så skulle jag förmodligen börja dagen med att ta någon/några conserta och blanda en kopp kaffe (häll pulvret i kaffet och låt det lösas upp) med alltingen halva dosen (175mg) lyrica och sedan fylla på efter ca 4-6h eller ta hela dosen på 350mg. Sedan fylla på med lite alkohol som du känner, testa dig fram, börja med lite och se hur det känns. Är helt upp till dig hur du vill dela upp dosen lyrica. Eftersom det är din första gång så skulle jag tro att du kommer känna av dosen tillräckligt länge (förhoppningsvis så länge consertan håller om du tar hela på en gång.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in