2019-05-29, 13:03
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Tack för ditt svar. Då får jag kanske ge den en chans till! Det problemet jag beskrev gav mig gråa hår, sent och precis installerat den appen. Trodde jag skulle få bryt. Haha.

Kan även tipsa om att när du trycker nedåt när du tittar på en kanal så får du upp en lista med dom 10 senaste kanalerna du tittat på. Underlättar sjukt mkt när man zappar bort sig vid reklam t.ex.
2019-05-29, 13:52
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Kan även tipsa om att när du trycker nedåt när du tittar på en kanal så får du upp en lista med dom 10 senaste kanalerna du tittat på. Underlättar sjukt mkt när man zappar bort sig vid reklam t.ex.

Aha! Tack!
2019-05-29, 14:47
Medlem
Browndawgs avatar
Fan vad jag hållit på att fippla på inställningarna på min TV för att få till bilden på FHD. Fick mycket kosntig bild när det var snabba rörelser i sport, typ nån form av vitt brus/skugga. Visar sig att min TV hade skärpan inställd på absolut MAX. Sänker jag skärpan till typ 1 så försvinner denna störning på FHD. Problemet blev extra tydligt på tennis, var skärpan som var boven alltså.
2019-05-29, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Mig veterligen så kan du inte spela in något program som sänds via iptv. Om jag har fel så får någon gärna rätta mig och framförallt - berätta hur man gör!

Tvip 605, sätt i ett usb minne eller hdd, tryck record.
Funkar på dreambox också.
Senast redigerad av Vilo 2019-05-29 kl. 17:27.
2019-05-29, 17:46
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Spelar det någon roll var man köper sin IPTV ifrån så länge det bara är rätt grundleverantör (t.ex. N****O**)? Alltså borde inte "bra support" o.s.v. ha någon större betydelse i slutändan eftersom att alla får samma videoström, eller har jag fel?
Senast redigerad av -SchmergliN- 2019-05-29 kl. 17:48.
2019-05-29, 18:04
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Spelar det någon roll var man köper sin IPTV ifrån så länge det bara är rätt grundleverantör (t.ex. N****O**)? Alltså borde inte "bra support" o.s.v. ha någon större betydelse i slutändan eftersom att alla får samma videoström, eller har jag fel?

Riskerar att bli bajskastning och kukmätning av såna frågor här. Omöjligt att svara på dessutom utan att bryta mot reglerna i forumet. Köp det du vill, men håll dig undan kina-shoparna. Om VOD är viktigt för dig så tänk ett varv extra.

Kan tipsa alla om serien Chernobyl förresten, satan vad bra den är. Fått 9,7 på IMDB t.ex.
2019-05-29, 18:54
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Riskerar att bli bajskastning och kukmätning av såna frågor här. Omöjligt att svara på dessutom utan att bryta mot reglerna i forumet. Köp det du vill, men håll dig undan kina-shoparna. Om VOD är viktigt för dig så tänk ett varv extra.

Kan tipsa alla om serien Chernobyl förresten, satan vad bra den är. Fått 9,7 på IMDB t.ex.

Okej, syftade dock inte på någon specifik leverantör utan mer bara hur IPTV funkar rent allmänt. Men visst, om sådant inte är tillåtet i den här tråden så får det väl vara så.

Håller för övrigt med om Chernobyl, riktigt bra serie.
2019-05-30, 01:00
Medlem
Citat:
Fan vad jag hållit på att fippla på inställningarna på min TV för att få till bilden på FHD. Fick mycket kosntig bild när det var snabba rörelser i sport, typ nån form av vitt brus/skugga. Visar sig att min TV hade skärpan inställd på absolut MAX. Sänker jag skärpan till typ 1 så försvinner denna störning på FHD. Problemet blev extra tydligt på tennis, var skärpan som var boven alltså.
Hårt komprimerade kanaler blir också extra tydlgt med såna inställningar.
2019-05-30, 01:14
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Hårt komprimerade kanaler blir också extra tydlgt med såna inställningar.

Är säkert en kombination av båda då. Varit lindrigt tills jag nu skulle kolla tennis i FHD på Eurosport. Nollade skärpan och problemet försvann, får dock ändra tillbaka när jag ska se på annat för skärpans skull. Alternativt skippa tennis i FHD.

Ska tilläggas att min TV är inte direkt någon top of the line modell. Börjar nog vara 5 år gammal.
2019-05-30, 16:32
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:

En grej till slog mig. Går det inte att lägga till playlist på ett smidigare sätt än att skriva av den? Blir sjukt jobbigt när man måste flytta markören för varje bokstav...
2019-05-30, 16:41
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
En grej till slog mig. Går det inte att lägga till playlist på ett smidigare sätt än att skriva av den? Blir sjukt jobbigt när man måste flytta markören för varje bokstav...

Hur menar du lägga till en playlist? Var då? På smart iptv lägger du ju in den på deras hemsida bara. Kopiera, klistra in.
2019-05-30, 17:58
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Hur menar du lägga till en playlist? Var då? På smart iptv lägger du ju in den på deras hemsida bara. Kopiera, klistra in.

Aha, jag har bara provat direkt i appen på tvn och där blir det jävligt omständigt haha.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in