2019-05-27, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Återigen är du dåligt påläst och hittar på egna slutsatser när det passar dig.
Greta- rörelsen är politiskt obunden.
Och i Europa har miljö rörelsen vuxit.
Det är en delseger.

Men den har inte vuxit här i Sverige.

MP gick mycket sämre än förra gången.

Stora vinnare var däremot M, KD och SD.
2019-05-27, 11:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Återigen är du dåligt påläst och hittar på egna slutsatser när det passar dig.
Greta- rörelsen är politiskt obunden.
Och i Europa har miljö rörelsen vuxit.
Det är en delseger.
Politiskt obunden verkar inte Greta vara, hon har ju agerat motdemonstrant till NMR för ett tag sedan.
2019-05-27, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Runt om i Europa har gröna partier gått framåt, och som jag uppfattar det är Greta en mycket större symbol där. Många unga röstar grönt i rekordtal, och jag hoppas att det dyker upp liknande siffror från Sverige.

Dessutom borde högern fatta att ni är beroende av miljön också. Att likt en "contrarian" sätta sig på tvären i frågan, vägra läsa på om vetenskapen och istället gå på rena lögner är väl närmast att likna med att vara självmordsbenägen.

Fast nu handlade diskussionen om att det går allt sämre för MP just här i Sverige. Tror att jag själv skrev att det är annorlunda i flera andra länder.

För övrigt finns det ingen anledning att bemöta de andra överdrifterna.

Från ’vi’ i högern, till att vägra läsa på, gå på rena lögner och vara självmordsbenägna. Just det, sätter sig på tvären gör vi ju tydligen också.

Tur att Greta finns som motvikt.
2019-05-27, 16:35
Medlem
Klimatets terminator möter filmens dito. Greta och Schwarzenegger i möte i Wien. Arnold erkänner att han blev starstruck.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9v89PE/har-overraskas-terminator-av-greta-thunberg

Skulle inte förvåna mig om hon får en roll i nästa Terminatorfilm. Där hon står på barrikadera för att jorden inte ska gå under.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-05-27 kl. 16:37.
2019-05-27, 17:09
Medlem
Citat:
Runt om i Europa har gröna partier gått framåt, och som jag uppfattar det är Greta en mycket större symbol där. Många unga röstar grönt i rekordtal, och jag hoppas att det dyker upp liknande siffror från Sverige.

Dessutom borde högern fatta att ni är beroende av miljön också. Att likt en "contrarian" sätta sig på tvären i frågan, vägra läsa på om vetenskapen och istället gå på rena lögner är väl närmast att likna med att vara självmordsbenägen.

Människor utomlands har inte koll på Malenas roll i det hela som den narcissistiska och hysteriska modern så man är mer positivt inställd till Greta. Jag tycket enbart att det hela är sjukt.
2019-05-27, 17:09
Medlem
Citat:

Det håller jag inte med om. Min bild är medier på kontinenten inte bryr sig om denna 16-åring ens en bråkdel så mycket som svensk media gör, vilket torde avspegla allmänhetens intresse.
2019-05-27, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Det håller jag inte med om. Min bild är medier på kontinenten inte bryr sig om denna 16-åring ens en bråkdel så mycket som svensk media gör, vilket torde avspegla allmänhetens intresse.
Dessutom framgick det i gårdagens Valvaka att ute i Europa är inte miljöfrågan den viktigaste frågan enligt väljarna. Det är migrationen. Miljö/klimat på femte plats. Det är svenskarna som är hysteriska som vanligt.
2019-05-27, 18:02
Medlem
Citat:
Idag har vi en ohelig allians mellan politiker och media i försöket att lansera 16-åriga Greta Thunberg som en ny svensk exportvara. Allt för Sverigebilden. Ambassaden i Paris, visar åter på sitt goda omdöme och gör t o m twitterreklam för Gretalitteratur.

Men det är också media, politiker och tjänstemän som de senaste åren närmast desperat gått samman för att tiga ihjäl, stämpla – eller förneka att Den svenska modellen tillhör det förflutna. Att vi idag har Europas näst högsta våldtäktsstatistik, att vi ligger i internationella toppligan när det gäller skjutningar, att den svenska kronan störtdyker gentemot dollarn och euron.

https://ledarsidorna.se/2019/04/den-svenska-sjalvbilden/

Varför ställs inga kritiska frågor av svenska journalister till Greta undrar Jan Scherman som riktar häftig kritik mot svensk PK-media. En bit in i programmet börjar samtalet.

https://www.svtplay.se/video/22035346/fonster-mot-medievarlden/fonster-mot-medievarlden-sasong-2-26-apr-19-00
2019-05-27, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Klimatets terminator möter filmens dito. Greta och Schwarzenegger i möte i Wien. Arnold erkänner att han blev starstruck.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9v89PE/har-overraskas-terminator-av-greta-thunberg

Skulle inte förvåna mig om hon får en roll i nästa Terminatorfilm. Där hon står på barrikadera för att jorden inte ska gå under.

Greta har fått mig att tycka sämre om Arnold.
2019-05-27, 18:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

I Sverige backade Mp och framgången i Tyskland kom från bland annat S.
Ute i Europa vet få att Greta ens existerar och ännu färre bryr sig.
Det är som vanligt Fake News Media försöker hålla lögnen vid liv.
2019-05-27, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Dessutom framgick det i gårdagens Valvaka att ute i Europa är inte miljöfrågan den viktigaste frågan enligt väljarna. Det är migrationen. Miljö/klimat på femte plats. Det är svenskarna som är hysteriska som vanligt.

Det är som sig bör migrationen som är den viktigaste frågan, skönt med lite vett och sans.
2019-05-27, 22:50
Medlem
Horby-kvinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ute i Europa vet få att Greta ens existerar och ännu färre bryr sig.
Det är som vanligt Fake News Media försöker hålla lögnen vid liv.
Greta är stor i Europa och på andra ställen i världen. Det är välbekant. Thunberg har hyllats av påven, av FN:s generalsekreterare António Guterre, av Barack Obama, av Emmanuel Macron, av superkändisen Arnold Schwarzenegger, hon har klätt det amerikanska magasinet Times omslag, blivit hedersdoktor i Belgien m.m. (Du verkar vara en megapajas som blundar för detta.)
De som bedriver uppenbara fake news rörande Thunberg och klimatpolitik är inga andra än högermedier, alternativmedia - och allehanda högerpopulister, högerextrema element. Också allmänt känt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in