2019-05-27, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KapatKonto
Allt "bevis" mot denna man är alltså en bild/film där han smeker tjejen PÅ RYGGEN? Fy fan för att bli lärare säger jag bara. Tänk så lätt det är för tjejerna att hitta på lögner och utpressa.

Detta var dock i USA. Men visst hade hade det lika gärna kunnat vara feministsverige!
Det skulle inte förvåna mig om det anmäldes i Sverige . Men smeka någon längs ryggen här .
Skulle knappt klassas som ofredande dock . Om det mot all förmodan väckts åtal .Nerlagt !
I USA vet man aldrig däremot . Vore intressant och veta vad de övriga olämpliga innebär .
Smekt tre tjejer till längs ryggen ?
Citera
2019-05-27, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
https://www.expressen.se/nyheter/lararen-stangs-av-efter-lackta-videon-med-eleven/?fbclid=IwAR3cyYHgztKG6P8oxgQFDEAwhnhGSYZXqS07pTgQ QFJkVQ_JAAno3jhzQXM

hoppas svinet får många år på kåken fyfaan

Du bara glömde bort att skriva att detta var från ett amerikanskt gymnasium...
Citera
2019-05-27, 04:23
Medlem
andrewcs avatar
Här är videon.

https://youtu.be/nP0MdaVCuU8
Citera
2019-05-27, 05:14
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrewc
Här är videon.

https://youtu.be/nP0MdaVCuU8

Hahaha Fyfan vad dom överdriver
Citera
2019-05-27, 05:41
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Nu vet jag lika lite som alla andra i denna tråd om ’smekningen’ var av sexuell karaktär eller enbart fysisk kontakt av omsorg. Känns som en tragisk framtid om vi ska skrika pedofil var gång en man är fysisk. Folk som förespråkar en opersonlig värld där omtanke ska elimineras och beröring sexualiseras. Förespråkar ni slöja och könsseperation också?

Det handlar om en flicka som var ledsen efter att någon i familjen hade dött och läraren tröstade henne. Knappast ett brottsfall och det är tydligen inte flickans föräldrar som klagat utan andra elevers föräldrar. Polisen har sagt att det inte finns något att utreda och skolan har stängt av läraren i väntan på svar från en annan utredning.

Det som är mest överdrivet är dock att det är en världsnyhet av någon märklig anledning. Det är på sin höjd en lokal nyhet en tråkig dag. För läraren är det dock tragiskt att hängas ut med namn i bild över hela världen med tillhörande skvaller.
Senast redigerad av Kafka_God 2019-05-27 kl. 05:43.
Citera
2019-05-27, 06:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Det här är rent PISS att detta normala beteende skulle kunna leda till åtal! Men i USA får man inte ens pussa på sina egna barn utan att polis tillkallas...!
Citera
2019-05-27, 06:55
Medlem
Det verkar som om klippet visas i slowmotion !? Antagligen för att det inte är lika intressant i originalhastighet.

Sedan kan man ju fråga sig hur i helsike en lärare kan utsätta sig för risken och ens snudda vid en elev. De flesta lärare idag vet att de inte inte kan prata med en tjej ensamma. Sker samtal så är det med två lärare inblandade, om det tvunget måste til ett samtal mellan manlig lärare och kvinnlig elev så sker detta i korridoren eller på annan "allmän" plats. Helst där det finns kameraövervakning.
Citera
2019-05-27, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Hahaha Fyfan vad dom överdriver

Japp precis vad jag tänkte. Herregud.

Men e man lärare och ville tafsa lite på sina söta elever så kan han väl vara lite smartare och inte göra det inför alla i klassrummet. No sympathy.
Citera
2019-05-27, 14:30
Medlem
Det där va ju fan ingenting, när jag gick i högstadiet så hade vi en galet snygg mattelärare och hon brukade gå runt ge massage rygg/nacke under lektioner och de va tycker jag fullt normalt men fick bara dölja bången haha

Men som vanligt när könsrollerna byts så blir folk galna
Citera
2019-05-27, 15:17
Medlem
Mailmanss avatar
Jag tycker dock en lärare absolut inte ska ta på ett barn på det där viset! Hur hade ni killar känt om han tagit på er sådär?
Citera
2019-05-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MirrorMatch
Det där va ju fan ingenting, när jag gick i högstadiet så hade vi en galet snygg mattelärare och hon brukade gå runt ge massage rygg/nacke under lektioner och de va tycker jag fullt normalt men fick bara dölja bången haha

Men som vanligt när könsrollerna byts så blir folk galna
Jag hade en kvinnlig lärare som inte var särskilt snygg, men hon kunde sätta handen på axeln eller ryggen eller liknande på alla elever och ingen reagerade alls.

Jag tror att många lärare som har samma elever i flera år fäster sig för eleverna och ser dom nästan som deras familj eller barn.

Hade en vikarie man har en lektion gjort detta hade man kanske tänkt att det var lite fel. Men en lärare man träffar fem dar i veckan i flera år så ser man det mer som en vänskaplig grej.
Citera
2019-05-27, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Det skulle inte förvåna mig om det anmäldes i Sverige . Men smeka någon längs ryggen här .
Skulle knappt klassas som ofredande dock . Om det mot all förmodan väckts åtal .Nerlagt !
I USA vet man aldrig däremot . Vore intressant och veta vad de övriga olämpliga innebär .
Smekt tre tjejer till längs ryggen ?
Jag undrar vad som är okej att göra om man tröstar någon i sverige just nu?
Om man känner en person halvbra, vågar man hålla om den eller hålla om axeln eller riskerar man dömas för sexuellt ofredande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in