2019-05-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loqu
Jag tror AfS lägger ner nu, och jag skulle inte klandra dem. Unga och välutbildade som vill bilda familj gör bättre i att flytta till ett annat land som Danmark, Polen, Ungern, eller Åland, än att stanna här och kämpa. Svenskar är dumma i huvudet och snart ändå i minoritet, några val kommer inte att ändra på det. Sveriges öde är beseglat. Sista svensken släcker lampan och stänger dörren..
Svenska folkets öde ligger inte i händerna på AfS och ett sketet EU-val, kom igen.
Citera
2019-05-26, 23:38
Medlem
Kwatos avatar
Övriga landade väl på 1,7%? Sannolikt ett ganska bra val för AFS.
Citera
2019-05-26, 23:39
Medlem
Citat:
Jag tror AfS lägger ner nu, och jag skulle inte klandra dem. Unga och välutbildade som vill bilda familj gör bättre i att flytta till ett annat land som Danmark, Polen, Ungern, eller Åland, än att stanna här och kämpa. Svenskar är dumma i huvudet och snart ändå i minoritet, några val kommer inte att ändra på det. Sveriges öde är beseglat. Sista svensken släcker lampan och stänger dörren..

Jo, Sverige är med stor sannolikhet kört. Det är nog bara internationellt storkrig, inbördeskrig, revolution och liknande dramatiska skeenden som kanske skulle kunna rädda Sverige och svenskarna.
Citera
2019-05-26, 23:39
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Jag tror AfS lägger ner nu,.

AfS och liknande partier är Europas framtid.
Rom byggdes inte på en dag.
1% vore en stor framgång.

Vi pratar då om 60 000 svenskar.
Citera
2019-05-26, 23:45
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Övriga landade väl på 1,7%? Sannolikt ett ganska bra val för AFS.

0,6 av dem gick till PP. Allt annat än 1% får man ändå betrakta som ganska dåligt. Att bara 0,1 röstat på andra är osannolikt.

Hade man fått 1% tror jag man kunnat komma igenom mediabruset. Jag tror de allra flesta inte har en aning om AfS. Det är sanningen. Det är lätt att tro att stödet är starkare om man sitter i sitt twitterflöde eller hänger mycket på Flashback. För att nå ut till massan krävs det att man syns i gammelmedia.
Citera
2019-05-26, 23:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Behåller de samma antal röster som i riksdagsvalet borde de få runt 1%.

Räknar man lite snabbt så är vi ca 4 miljoner röstberättigade i Sverige. Ca 50% röstade.

2 000 000 / 100 = 20 000

Tillägg: Hade helt fel siffror, uppenbarligen är vi ca 8 miljoner röstberättigade i Sverige och då hamnar en procent naturligtvis på ca 40.000

Det är klart att AfS får färre antal röster än i riksdagsvalet i absoluta tal. I kategorin Övriga har dessutom ett parti tillkommit sedan riksdagsvalet, Vändpunkt.

Står fast vid min tidigare prognos om AfS resultat. Antagligen något mindre än i riksdagsvalet.
Citera
2019-05-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Skulle inte SD kunnat få 12% och ändå fått samma mandatfördelning? Där kan man ju snacka lite om bortkastade röster faktiskt. Hade bara ett par SD:are som verkligen står för Swexit stödröstat på Afs hade man kunnat komma upp i nån procent, blivit största utanför EU och på riktigt fått igång debatten om EU-utträde. Nu kommer det lämnas därhän helt och hållet för att man kan göra det.
SD lär få mandat nummer 21.
Citera
2019-05-27, 00:27
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:

Varför lägga ner? Man har ju i stort sett nyss startat partiet.

AfS väntar bara på att alla fårskallar som röstar på SD ska förstå att SD inte är något motstånd längre.
Citera
2019-05-27, 00:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
AfS och liknande partier är Europas framtid.
Rom byggdes inte på en dag.
1% vore en stor framgång.

Vi pratar då om 60 000 svenskar.

10 procent vore än ännu större framgång. Men AfS har inte fått tio procent. Inte en procent heller. De har helt säkert mindre än en halv procent, sannolikt mindre än i riksdagsvalet (i andel räknat).

Allt mer än i riksdagsvalet vore en framgång. Under 0,2 procent vore ett misslyckande.
Citera
2019-05-27, 00:41
Medlem
Är det på onsdag som "övrigt" presenteras? I och med onsdagsräkningen.
Citera
2019-05-27, 00:47
Medlem
StillaHavets avatar
Den enda som är förlorare är den som aldrig försöker eller deltar. Jag tycker AfS ska lägga några månader på en eftervalsanalys. Nu har man två genomförda valrörelser. Dra igång direkt och åk runt till olika distrikt och valkretsar och lyssna. Gör sedan en konkret plan, månad för månad, vecka för vecka fram till nästa val. AfS vinner på att vara aktiva när de andra partierna slumrar mellan valen, tror jag. Ökar inte antalet medlemmar kommer inte heller antalet väljare att göra det.
Citera
2019-05-27, 00:58
Medlem
Alfheims avatar
Citat:

Nej, AfS kommer inte att lägga ner. Tvärtom twittrar Kasselstrand om att partiet fortsätter framåt:

Citat:
Ett stort tack till alla er som röstade på Alternativ för Sverige i EU-valet. Vi inväntar nu valresultatet de kommande dagarna. Men jag vill redan nu säga att jag är otroligt stolt över den valrörelse vi gemensamt genomfört. Vi fortsätter FRAMÅT!

https://twitter.com/gustavkassel/status/1132780979561668608
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in