2019-05-26, 22:35
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Det enda dåliga med att Finland vinner VM guld nu är att svenska spelare och ledare kommer klappa sig om axlarna nu och säga "vi gjorde inte så dåligt ifrån oss ändå, vi tog världsmästarna Finland till förlängning" men nä, medioker turnering var det overall

Ohja... Hela tränarstaben måste bort, räcker inte med Grönborg.
2019-05-26, 22:36
Medlem
persona.von.gratas avatar
Utan att googla. Är den där Anttila 210cm?
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Ja, inte skulle jag betala för att se en köttmur chippa ut puckar och kontra.

Hatade Tjeckoslovakiens taktik.
Kontring och chip out.

Vill ju se underhållning.

Inte det här.

Grattis Finland, ni dödar hockeyn.

Vi borde skriva till internationella ishockeyförbundet o påverka så inte tråkhockey ska få fotfäste i internationell ishockey. De för spela sådär tråkigt i Finland.
Medlem
Honeyvoices avatar
VILKEN UNDERBAR MATCH…gode tid…GAWD...

blev bara en glass för stod på knä och bad hela tiden

sisu on acid

Medlem
1X2Helgarderas avatar
Jag är så fruktansvärt nöjd med att Finland gav hockey-grisarna vad dom förtjänade.

Dock har jag ett klagomål: Spelade 100 spänn på 4-1 till oddset 22 ggr pengarna.

Förväntar mig att tråd-finnarna fixar en insamling som kompensation för att ni inte hängde in fyran trots öppen bur.

Flashback har mitt kontonummer.
2019-05-26, 22:37
Avslutad
Fy fan va kul för Finland. Jävligt rolig match. Detta var den första hockeymatchen jag sett på typ tio år. Sugen på att börja titta igen. Vilken match de gör. Egentligen känns det som att Kanada var det bättre laget, säger jag kanske från ren okunnighet utan att ha koll. Men känns som att Kanada ägde puck typ 80% av matchen, i synnerhet i den tredje perioden, och de skapar fler farliga målchanser. Men de får inte in pucken i målet liksom, medan finnarna med sina färre chanser får in den när chansen väl kommer. Stort grattis till finnarna i a f!
Avslutad
Grattis Finland. Så jävla skönt när uppblåsta kanadicker blir nerplockade på jorden.
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Utan att googla. Är den där Anttila 210cm?

203 cm sa dom under matchen vad jag hörde.
2019-05-26, 22:38
Medlem
Grattis, Finland! Först vinner ni över Sverige, sedan Ryssland och till sist självaste Kanada! Finland förnedrar Kanada TVÅ gånger under samma turnering! Stort grattis, Finland!

Grönborg, du har lite anteckningar att göra framöver...
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Hur kommer det säg att många finska NHL spelare tackade nej? Är det på grund av tränaren eller?

Främst.

Jalonen kräver att de från NHL ska ta den roll han bestämmer.
Det gillas inte.

Men även att Finland har spelat dåligt i flera år och då vill ju inte NHL-spelarna komma till VM och få skäll av finsk media som bortskämda hockeymiljonärer.
Finsk media är hård mot bortskämda NHL-miljonärer.
Medlem
Magiskt guld av Finland och total prestation i turneringen. Kanada verkade övertygande i första perioden och de var aldrig förlorade. Men som Finland höll ut! Anttila, Kakko och Lankinen heroiska. Och coachen Jalonen som svetsat ihop teamet.

Nästan plågsamt att se slutminuterna i matchen, som följde liknande förlopp som Finlands semi mot Ryssland. Hyvä Suomi!
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Men de är helt klart värdiga mästare. Det går inte att snacka bort att de slår ut Sverige, Ryssland och Kanada på vägen mot guldet - de tre nationer som har dominerat hockeyn under de senaste 10-12 åren.

Visst är de värdiga vinnare helt klart, som de kämpade turneringen ut, men tänk va många som hade sågat laget innan och hade helt fel...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in