2019-05-26, 07:32
Medlem
yungyeeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Är du helt säker på det?

http://www.domarbloggen.se/sodertorns-tingsratt/vad-far-man-for-straff-for-narkotikabrott/

https://www.regeringen.se/49bb7e/contentassets/efaa67cba20e4803a399586eb53b9093/rattfylleri-och-drograttfylleri

ja väldigt, varför ska de hålla lol på honom? jag har gjort små ofarliga narkotika brott, de kommer ju sätta span på min familj, dessutom körde ha morsan bil
Citera
2019-05-26, 07:46
Medlem
yungyeeys avatar
[quote=nilltre|67680520]Är du helt säker på det?

http://www.domarbloggen.se/sodertorns-tingsratt/vad-far-man-for-straff-for-narkotikabrott/

https://www.regeringen.se/49bb7e/contentassets/efaa67cba20e4803a399586eb53b9093/rattfylleri-och-drograttfylleri[/QUOTE

jaha ja då lärde jag mig nåt nyss, synd för att farbror blå stöcka om kring så mycket och hela plantan var förstörd så de kommer inte få mycket av den, tack för snabba svar muchacho
Citera
2019-05-26, 08:00
Medlem
yungyeeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Någon har tipsat polisen, att de stoppade honom är bara ett svepskäl för att få gå in lägenheten.
Ja de kan hitta på vad som helst för få göra husis. Som jag förstått det så gör vår fria bevisprövning att bevis som samlats in vid en "olaglig" husrannsakan kan användas i domstol till skillnad mot vad gäller i USA.

Men hur många i månaden åker inte för innehav av narkotika i månaden?? som sagt jag har kört hög på cannabis och har ringa narkotika brott, han hade inget, och jag känner flera som åkt fast men har aldrig fått polisen inklampande. och det är helt omöjligt att nån golat för det var bara han å jag som visste om det. den enda kopplingen som finns att dra är att vi båda nu blivit dömda
Citera
2019-05-26, 10:08
Medlem
UgLyBastards avatar
haha "odlar klart plantan"... bland det dummaste jag hört. skulle polisen ha enorma lokaler för att driva upp tonvis med cannabis?
glöm det.

som sagt.. misstänker polis att någon har droger hemma så får dom gå in.
Nu misstänkte dom och hade rätt.

ge dom cred istället, dom är duktiga.

ett exempel är trafik-/vägkontroll, polis tar inte alla men är det någon som sticker ut så kan dom stoppa dig.

Nu hittar jag bara på men...

din polare är ung, kanske 18 år, blir stoppad i en bil som han inte har råd med.
humm tänker polisen, han kanske säljer narkotika.
att bilen är skriven på din/hans morsa spelar ingen roll.
folk skriver bilar på andra hela tiden.
möjlig teori.

eller så hade dom bara lite att göra och bestämde sig för att kolla.

"dont do the crime if you cant do the time."

böter är det lägst odds på.
Citera
2019-05-26, 10:13
Medlem
Ryggradsluss avatar
Han har redan blivit dömd och fått sitt straff efter hans intresse och envisa att förhäxa sig.
Citera
2019-05-26, 10:18
Medlem
Magnituds avatar
Beror väl på hur stor plantan är? 15g elller 500g
Citera
2019-05-26, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yungyeey
Tycker inte jag fick något bra svar på frågan.
Så om man blir stoppad och polisen misstänker att du körpåverkad, har de då rätt att åka hem till honom och rota igenom? jag har 2 ringa narkotika brott och en olovligkörning och drograttfylla, de har aldrig varit hem till mig?
Och det fanns ingen anledning till att de skulle göra ett hembesökt bara för att du har thc i blodet (han var inte berusad på något sätt)
Förmodligen hade snuten tipps på att han odlar. Din polare har snackat för högt om det.

För att slippa förklara vem som tipsat om vad i FUPen och göra de jobbigt för folk så brukar snuten köra på taktiken att man bara snubblat över ett fall i en ren rutinkontroll.
Citera
2019-05-26, 14:35
Medlem
Din polare kan komma helt undan straff. I praktiken väger de hela plantan över jord men då det lika gärna kan ha varit en thc fri hampa planta för reptillverkning så skall ha yrka på det. Va ju inga buds på den än iaf.
Citera
2019-05-26, 22:59
Medlem
yungyeeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Beror väl på hur stor plantan är? 15g elller 500g

den var bara nån vecka gammal, alltså inga buds hade kommit fram
Citera
2019-05-26, 23:21
Medlem
yungyeeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Förmodligen hade snuten tipps på att han odlar. Din polare har snackat för högt om det.

För att slippa förklara vem som tipsat om vad i FUPen och göra de jobbigt för folk så brukar snuten köra på taktiken att man bara snubblat över ett fall i en ren rutinkontroll.

Nej, han var otroligt tyst om det, berätta inte ens för sina närmsta vänner. han är verkligen inte den typen som snackar om sånt.

min teori är att de misstänkte att det var jag bakom ratten när de stanna honom (vi är väldigt lika och han körde min morsas bil)
polisen har trakasserat mig i cirkus 1år, ett lätt exempel, de såg mig på krogen och börja visiterat mig utan någon anledning, och mycket mer har de gjort. allt för att jag har några ringa narkotika brott, drograttfylla och engång hamna jag i en muntligt våldsam konversation med en gris, och såklart var det nån jävla chef eller liknande.
hur som helst, 90% av poliser är kräk och 70% är korrupta
(har ingen statistik på det)
Citera
2019-05-27, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yungyeey
Nej, han var otroligt tyst om det, berätta inte ens för sina närmsta vänner. han är verkligen inte den typen som snackar om sånt.

min teori är att de misstänkte att det var jag bakom ratten när de stanna honom (vi är väldigt lika och han körde min morsas bil)
polisen har trakasserat mig i cirkus 1år, ett lätt exempel, de såg mig på krogen och börja visiterat mig utan någon anledning, och mycket mer har de gjort. allt för att jag har några ringa narkotika brott, drograttfylla och engång hamna jag i en muntligt våldsam konversation med en gris, och såklart var det nån jävla chef eller liknande.
hur som helst, 90% av poliser är kräk och 70% är korrupta
(har ingen statistik på det)
Oavsett upptakten till din polares torsk så kan vi ju iallafall konstatera att det inte var en rutinkontroll.

Man plockar inte en nykter person i trafiken, hävdar att han är påverkad och kör hem hund och manskap för att leta i hans lägenhet utan att ha något att gå på sedan innan. Tex de gånger polisen tyckt att jag har varit påverkad så har det lett till urinprov på stationen, inte att de vänder upp och ner på min lägenhet.

Hade polisen bara chansat här så är man ute på väldigt tunn is gällande resursslöseri. Polisen visste att det fanns något av intresse hemma hos din polare. Hur de visste det får din polare ligga och klura på.
Citera
2019-05-27, 13:30
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Ja absolut, det är skäl för husrannsakan. Alla brott som kan ge fängelse är grund för husrannsakan.
(Ringa narkotika/6månader)

Nej, är ganska övertygad om att de odlar färdigt plantan för att få fram hur mycket narkotika han försökt framställa.

https://lawline.se/answers/vad-ar-straffet-vid-cannabisodling

Nej de odlar inte färdigt.
Hjärndött.
Då skulle de kunna vegga i 3mån och på så sätt bestämma straffet efter veggtid. Så godtyckligt är inte systemet (än).
Ser de att du rullat ett tag kan de dock göra en uppskattning på tidigare skördar och den ”nuvarande”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in