2019-05-25, 16:51
  #5197
Medlem
Marie Lehman..... Jisses, vem som helst med lite hockey-kunskap skulle kunna ta hennes plats🙄hon säger ju i princip aldrig något vettigt. Enda jag gillar av alla i studion är Renberg.
2019-05-25, 16:52
  #5198
Medlem
Vanstertrollets avatar
Svenska förbundet måste ju ta kontakt med finska förbundet och be dom om Ryssmanualen. Finland lyckas alltid få ryssarna att bli frustrerade så att dom börjar spela individualistiskt och aldrig kommer upp i sin normala nivå. Varje gång. Sverige tillåter alltid Ryssland att spela precis så som dom vill.
2019-05-25, 16:53
  #5199
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Sant, måste svida hårt när Ryssland slog helt av på takten i sista perioden, samt lät Sverige få in några tröst puckar.
I åtanke att Sverige hade i stort sett bästa möjliga manskap, medans Finland har 18! VM debutanter.

Vi har inte ens de absolut bästa från Liiga.. Men som dessa Lejon är samspelta. Fullständigt makalöst
2019-05-25, 16:53
  #5200
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Kul vändning på negativiteten som var på väg att blossa upp.

Vad fan heter puck på fransk-kanadensiska? Har glömt det men det lät skitkul, typ le gummitrissa eller något liknande, någon som kan svara på det?

Kakko a frappé la rondelle et marqué le but gagnant.

Det heter une rondelle Det finns många nhl-sändningar på franska från Montreal. Klart kul att lyssna på.
2019-05-25, 16:54
  #5201
Medlem
Rätt trist match. Vill att Finland vinner men vill samtidigt hellre se en final mellan Ryssland-Kanada.
2019-05-25, 16:55
  #5202
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Rätt trist match. Vill att Finland vinner men vill samtidigt hellre se en final mellan Ryssland-Kanada.

Ryssland - Tjeckien (förutsatt att ryssarna vinner denna, jag tror att tjeckien tar matchen mot kanada faktiskt)
2019-05-25, 16:55
  #5203
Medlem
Om det går till 3 mot 3, vem tror ni har mest chans att vinna nåt sånt?
2019-05-25, 16:55
  #5204
Medlem
welcometorealitys avatar
Jobbigt med Ryska målvakter som håller nollan..
2019-05-25, 16:56
  #5205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Rätt trist match. Vill att Finland vinner men vill samtidigt hellre se en final mellan Ryssland-Kanada.

Enig, även jag håller på Finland.
2019-05-25, 16:56
  #5206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Svenska förbundet måste ju ta kontakt med finska förbundet och be dom om Ryssmanualen. Finland lyckas alltid få ryssarna att bli frustrerade så att dom börjar spela individualistiskt och aldrig kommer upp i sin normala nivå. Varje gång. Sverige tillåter alltid Ryssland att spela precis så som dom vill.

Det handlar om hårt arbete och offervilja. Täcka ytor, ta bort passningar och vara allmänt jobbig att möta. Om våra primadonnor hade varit beredda att göra det skitjobbet hade vi antagligen vunnit. Kolla hur desperat finnarna spelar.
2019-05-25, 16:56
  #5207
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Om det går till 3 mot 3, vem tror ni har mest chans att vinna nåt sånt?

Ryssland. Individuellt bättre på alla plan.
2019-05-25, 16:56
  #5208
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Svenska förbundet måste ju ta kontakt med finska förbundet och be dom om Ryssmanualen. Finland lyckas alltid få ryssarna att bli frustrerade så att dom börjar spela individualistiskt och aldrig kommer upp i sin normala nivå. Varje gång. Sverige tillåter alltid Ryssland att spela precis så som dom vill.

Det finns ingen manual.

Det heter sisu.

Födds man med.
Kan inte läras ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in