2019-05-22, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Åh! I så fall ska du ju kolla in hans senaste intervjuer lol hahaha
Om du tycker PL argumenterar dåligt eller har politiska åsikter du inte delar så tycker jag absolut att du skall väga in det när du väljer vem/vilka du röstar på.
Citera
2019-05-22, 20:40
Medlem
Sexuella trakasserier är vanligt förekommande i SD. Jag är själv medlem och känner många i partiet. Man har ju fått höra det ena efter det andra och fler av mina närstående har bevittnat händelser.
Citera
2019-05-22, 20:41
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Om du tycker PL argumenterar dåligt eller har politiska åsikter du inte delar så tycker jag absolut att du skall väga in det när du väljer vem/vilka du röstar på.
Han är extrem opåläst, alternativt ljuger. Men vi vet ju alla att det handlar bara om att bruna människor är läskiga. Men han har deltagit i SR och en del andra kanaler nyligen och sagt såna dumheter så klockorna stannar. Precis vad svärjisarna vill ha.
Citera
2019-05-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gresservass
Sexuella trakasserier är vanligt förekommande i SD. Jag är själv medlem och känner många i partiet. Man har ju fått höra det ena efter det andra och fler av mina närstående har bevittnat händelser.
Sluta fabulera.
Citera
2019-05-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Misskrediteringen borde ju rimligen media stå för i så fall ?
Det är ju media som spridit uppgifterna om Peter. Men eftersom Peter är en offentlig person så kan detta ses vara av ett allmänintresse. Att då få till detta till förtal kan då bli svårt ?

Källan är Winberg. Skulle källan vara okänd och media inte vill avslöja källan hamnar det i en annan dager. Då är källan skyddad.
Citera
2019-05-22, 20:48
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:

Jag har hört samma sak, dock på avstånd, är det fortfarande mycket fylla?

Citat:
Ursprungligen postat av Hanna Wigh
Länge var jag själv en del av Sverigedemokraterna och i mitt uppdrag som partistyrelseledamot fick jag gång på gång vetskap om potentiella skandaler som puttrade under ytan, redo att smutsa ner partiets fasad.
Om det gick så långt att något sipprade ut i offentligheten var jag snabbt framme för att släta över och göra mitt bästa för att minimera skadorna.
Att det var kvinnor, flickor, tjejer av kött och blod som utstått trauma jag därmed trampade ner och förminskade föresvävade mig aldrig.

Källa: SVT
Citera
2019-05-22, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull

På varenda SD-fest är det fylla. Alkohol så det skriker om det och väljer man att va nykter blir man ifrågasatt ofta
Citera
2019-05-22, 20:58
Medlem
Citat:
På varenda SD-fest är det fylla. Alkohol så det skriker om det och väljer man att va nykter blir man ifrågasatt ofta

Precis så! Jag som är nykterist tycker det är jobbigt.
Citera
2019-05-22, 21:00
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Varför räknas inte sitta i någons knä som sexuellt ofredande? Med dagens ängsliga klimat så hade det gjort det och en man satte sig i en kvinnas knä.
Citera
2019-05-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Varför räknas inte sitta i någons knä som sexuellt ofredande? Med dagens ängsliga klimat så hade det gjort det och en man satte sig i en kvinnas knä.

Har för mig att HD har rett ut det där i någon prejudikatsdom..

Sitta i knät är i regel inte brottsligt skulle jag tror.

Precis allt är inte sexuella trakasserier och övergrepp i juridisk mening. Men att på något sätt hålla fast (eller hur det nu beskrevs), och tvinga in sina händer under någons bh är nog det garanterat!
Senast redigerad av Macke85 2019-05-22 kl. 21:06.
Citera
2019-05-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull

Mer än vad du tror. Men det är i grunden inte SD:s problem. Det är SD:s internkultur som är helt fruktansvärd.
Citera
2019-05-22, 21:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

För alkohol brukar inte serveras på socialdemokraternas fester? Vissa kör dygnet runt.

https://www.aftonbladet.se/tv/a/284347/uppgifter-till-aftonbladet-personen-ar-djupt-angerfull
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in