2019-05-21, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Oj! Många ord
Tillbaka till frågan. Om jag vill ha ned den för höga nivån av co2(likt Greta )är jag till vänster då?

Att co2 halten är för hög råder ingen tvekan om, att påstå något annat är som att påstå att jorden är platt
Det finns återigen inget konsensus om CO2 haltens betydelse eller att människans påverkan på klimatet har någon avgörande betydelse.
Gretas vansinniga budskap bygger på en lögn.
2019-05-21, 12:11
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Återigen en massa ord om ingenting.
Så om man vill motverka för högt co2 är man för fler invandrare, tolkar jag ditt resonemang rätt då ?

Nej, men du behöver se helheten och agendorna...
2019-05-21, 12:31
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Återigen en massa snack av dig utan att säga någonting. Bravo!
Någon annan som kan bättre?
Jag undrar om du och de dina någonsin försöker sätta in klimathysterin i ett historiskt perspektiv? För mig är det övertydligt att det är precis så här det alltid har gått till. Makten vill ha ett visst utfall, använder sig av "de lärda" som belönas rikligt för sina insatser att skrämma upp och manipulera fårskocken, de som är skeptiska förföljs och hånas.

Hur många miljoner gånger har detta mönster upprepats? Hur många gånger har människan trott att gudarna är arga och behöver blidkas med offer? Alla gånger människor själva beskyllts för att orsaka torka och missväxt, man har inte levt rätt och straffas för det?

Det här är en religion. Så erkänn att ni tror på detta men kom inte och säg att "de lärda" kommer med någon sorts sanning denna gång heller. Allt går att vinkla för att visa precis det makten vill.

Det hände dock något stort igår då AOC med "The green new deal" öppnade upp för modern kärnkraft som en del av den. Nu får vi se om Greta nappar på detta, då kan jag ta henne lite på allvar eftersom hon då lämnar vänsterspåret.
2019-05-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Jag undrar om du och de dina någonsin försöker sätta in klimathysterin i ett historiskt perspektiv? För mig är det övertydligt att det är precis så här det alltid har gått till. Makten vill ha ett visst utfall, använder sig av "de lärda" som belönas rikligt för sina insatser att skrämma upp och manipulera fårskocken, de som är skeptiska förföljs och hånas.

Hur många miljoner gånger har detta mönster upprepats? Hur många gånger har människan trott att gudarna är arga och behöver blidkas med offer? Alla gånger människor själva beskyllts för att orsaka torka och missväxt, man har inte levt rätt och straffas för det?

Det här är en religion. Så erkänn att ni tror på detta men kom inte och säg att "de lärda" kommer med någon sorts sanning denna gång heller. Allt går att vinkla för att visa precis det makten vill.

Det hände dock något stort igår då AOC med "The green new deal" öppnade upp för modern kärnkraft som en del av den. Nu får vi se om Greta nappar på detta, då kan jag ta henne lite på allvar eftersom hon då lämnar vänsterspåret.
Jag förstår din ståndpunkt även om jag inte delar den fullt ut.
Greta har sagt att hon inte säger blankt nej till kärnkraft då den trots allt är fossilfri och det är bråttom(med res för feltolkning)
Jag måste ge dig beröm för att du kan diskutera sakligt och utan otrevligheter. Tack
2019-05-22, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Hon behöver heller inte studera. Henns morsa Malena Ernman torde vara mångmiljonär efter sin karriär som sångerska. Smartast leva på arvet och göra någonting kul och enkelt istället.
Jag tror mer på sjukpension
2019-05-22, 10:52
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Att personer är lillgamla till sättet innebär inte att de skriver på perfekt engelska eller svenska. Det innebär inte att de är intelligenta.
Personer med aspberger kan lika gärna vara normalbegåvade eller strax under.
Det finns ingenting som tyder på att Greta har en särskilt hög intelligens eller djup kunskap i ämnet.
Att du och andra förutsätter den saken pga att Greta har aspberger säger allt om bristen på kritiskt tänkande hos Gretafolket.
Vill inte vara den som är den nu...och det är inte riktat till dig enbart. Men det börjar bli väldigt irriterande när man ska läsa...

Nu lär vi oss stava till Asperger en gång för alla! Ok? A-S-P-E-R-G-E-R
2019-05-22, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Löfvén saknar högre utbildning han gick det bra för. Greta kan alltid bli som jag tror politisk aktiv och klättra politiskt. Slutar med ett högavlönad toppjobb inom EU eller FN.

https://www.expressen.se/ledare/linda-nordlund/bedrovligt-lag-utbildning-bland-lofvens-ministrar/

Hon får nu kontakter och många är beredd att erbjuda henne jobb för publicitet. Sätter en slant på att hon blir språkrör för Mp.

Det stämmer att Löfven saknar högre utbildning. Han och flera andra ledande politiker har dock gått den långa vägen via fackliga arrangemang, lärt sig förhandlingsteknik och ledarskap osv.

Vad skulle Greta kunna tillföra som språkrör?

Det som skulle hända är att hon fick mycket jobbiga frågor och mothugg från intervjuare och motståndare.

Avkrävas ekonomiska kalkyler och försvara sina synpunkter ur ett icke-känslobaserat perspektiv.

Sätta sig in i mängder av komplicerade frågor och inte bara fixera sig vid koldioxid och veganism.

Tvingas flyga för att få ihop sitt späckade schema?

Tror inte att det är realistiskt för fem öre.

Är det f.ö bekräftat att hon inte ska fortsätta på gymnasiet? Någon som vet?
2019-05-22, 11:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Är det f.ö bekräftat att hon inte ska fortsätta på gymnasiet? Någon som vet?
Hon kanske inte är behörig efter allt skolkande?
2019-05-22, 11:21
Medlem
DIdes avatar
Det lustiga är väl kanske att hon hålls upp som en icon men jag tycker själv att alla de ungar i 16 årsåldern jag stöter på ligger på en helt annan nivå. Jag har förstått att hon har viss diagnos även om jag är skeptisk. Jag tror bara att hon lider av att ha vuxit upp i en vit priviligerad miljö med en vit och
extremt priviligerad västerländsk kvinna som mor som har noll tankeförmåga. Att det just är en vit dotter till en ultravit kvinna i det som en gång var ultravita sverige som de paraderar runt och utmålar som någon sorts utropstecken i en komplicerad debatt är bara ett hån. Människor har mer intelligens än så...hoppas jag.

OT:
Att ha mycket pengar för begåvningen att skrika vackert har ingenting med logik och slutledningsförmåga att göra.

Det är som att påstå att en professor inom juridik är kvalificerad att montera en elkabel.
malena är korkad och jag hoppas att greta inte råkar illa ut för detta. Låt henne hållas. Pajasjobb är som alla jobb, man kan byta när man inser att de inte skrattar med en utan åt en.
Senast redigerad av DIde 2019-05-22 kl. 11:24.
2019-05-22, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tror inte att det är någon mening med att diskutera vad Greta vet eller kan eller vilken IQ hon har. Hon har inte gett sig ut för att vara allvetande eller med någon särskild IQ. Hon har bara gett uttryck för sin oro och hopplöshetskänsla. Det är det saken handlar om. Själv blev jag faktiskt orolig när jag läste någonstans att en stor utbyggnad av vindkraftverken skulle kunna döda alla världens fåglar. Jag vet ingenting om den saken men att läsa detta kan göra en mycket orolig.

Precis. Greta har gett uttryck för sin oro och hopplöshetskänsla.

Om den är överdriven eller t.o.m helt fel spelar ingen roll.

Hon vägrar att ta till sig annan information än den som stöder hennes existentiella ångest.

Nu har hon och hennes familj fått ett gemensamt ”projekt” som ger dem meningsfullhet och framtidstro.

Om de skrämmer upp andra i onödan, får andra att känna undergångsskräck gör tydligen ingenting.

Förr eller senare kommer pendeln att svänga och då lär det inte bli lika kul längre.
2019-05-22, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon kanske inte är behörig efter allt skolkande?

Borde hon inte kunna få dispens, efter allt hon har gjort för mänskligheten?
2019-05-22, 11:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Borde hon inte kunna få dispens, efter allt hon har gjort för mänskligheten?
Regler är regler och till för att följas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in