Citat:
Ursprungligen postat av
Brada2
Återigen en massa snack av dig utan att säga någonting. Bravo!
Någon annan som kan bättre?
Jag undrar om du och de dina någonsin försöker sätta in klimathysterin i ett historiskt perspektiv? För mig är det övertydligt att det är precis så här det alltid har gått till. Makten vill ha ett visst utfall, använder sig av "de lärda" som belönas rikligt för sina insatser att skrämma upp och manipulera fårskocken, de som är skeptiska förföljs och hånas.
Hur många miljoner gånger har detta mönster upprepats? Hur många gånger har människan trott att gudarna är arga och behöver blidkas med offer? Alla gånger människor själva beskyllts för att orsaka torka och missväxt, man har inte levt rätt och straffas för det?
Det här är en religion. Så erkänn att ni tror på detta men kom inte och säg att "de lärda" kommer med någon sorts sanning denna gång heller. Allt går att vinkla för att visa precis det makten vill.
Det hände dock något stort igår då AOC med "The green new deal" öppnade upp för modern kärnkraft som en del av den. Nu får vi se om Greta nappar på detta, då kan jag ta henne lite på allvar eftersom hon då lämnar vänsterspåret.