2019-05-22, 01:02
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Såvitt jag har förstått kan det dröjt lång tid innan skolan fick ett läkarintyg på Moa.
Finns olika uppgifter att Moas läkarintyg skulle ha presenterats för skolan först lång tid efter skolstarten. Att hemundervisningen således startades innan det fanns ett formellt läkarintyg på att Moa var i behov av hemundervisning.
Beslutet om hemundervisningen skulle då ha skett helt informellt på Os önskan och uppgifter. Något som i så fall inte riktigt skulle vara korrekt agerat av skolledningen.
Ja, att rektorn fick ett intyg före "beslutet" hindrar ju inte att hemundervisningen igångsattes innan intyget var skolan till handa och det formella beslutet kunde fattas.
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Har du uppgifter på att Moas läkarintyg fanns redan till skolstarten?
Nej.
Citera
2019-05-22, 01:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vad menar du?
Om beslutet tagits tidig höst borde väl ett så pass viktigt dokument som ett testamente ha skrivits betydligt tidigare? - Även förmånstagarförordnanden bör ha hunnit ändras.
Citera
2019-05-22, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Om beslutet tagits tidig höst borde väl ett så pass viktigt dokument som ett testamente ha skrivits betydligt tidigare? - Även förmånstagarförordnanden bör ha hunnit ändras.

Det kan tyckas konstigt att man skriver detta dokument i sista stund, ja... rimmar inte helt med planering. Värt att fundera på sanningshalten i det O påstod. Eftersom han var sist i livet kan man ju undra om paret ens var överens om att lägga fram det så.
Citera
2019-05-22, 01:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag VET att han är ordförande. Lägg ner ditt intetsägande bredvidsvammel för att framstå som förmer.

Du kan alltså inte bekräfta uppgiften?
Jo, jag har bekräftat den med två svar till dig. - Behöver du en kopia?
Citera
2019-05-22, 01:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det kan tyckas konstigt att man skriver detta dokument i sista stund, ja... rimmar inte helt med planering. Värt att fundera på sanningshalten i det O påstod. Eftersom han var sist i livet kan man ju undra om paret ens var överens om att lägga fram det så.
Ja, i vart fall bör en hypotes formuleras med innebörden att ett visst tillrättaläggande av sanningen ägt rum.
Citera
2019-05-22, 01:13
Medlem
Citat:
Ja, i vart fall bör en hypotes formuleras med innebörden att ett visst tillrättaläggande av sanningen ägt rum.

Man kan ju fråga sig varför det var viktigt för O att framstå som planerande, det är ju i själva verket en del i handlingen som gör det ännu värre, i alla fall känner jag så. Ett hastigt vredesmord kan jag ta bättre än en planlagd mordsvit... att prata med barnen, och ha tankarna på helt annat håll.
Citera
2019-05-22, 01:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Man kan ju fråga sig varför det var viktigt för O att framstå som planerande, det är ju i själva verket en del i handlingen som gör det ännu värre, i alla fall känner jag så. Ett hastigt vredesmord kan jag ta bättre än en planlagd mordsvit... att prata med barnen, och ha tankarna på helt annat håll.
Ytterligare en hypotes: Det var de facto tidigt planerat av en av makarna.
Citera
2019-05-22, 01:30
Medlem
Nytt uppslag. Har Arminlabs varit uppe tidigare? I Tyskland. Sätter diagnoser felaktigt på friska enligt dansk tv:
https://www.dagensmedicin.se/blogg/mats-reimer/2016/10/02/dansk-tv2-avslojar-tysk-borreliabluff/

Hamnar man där behövs det mycket pengar. Jobbade O halvt ihjäl sig för att finansiera kvackarbehandlingar och undersökningar?

Arminlabs rekommenderas av ML, vars fru fick borreliadiagnos där. Han för korståg mot svensk sjukvård. Den mannen hade Hanna kontakt med. Var det till Arminlabs O åkte med H, eller är Tysklandsresan en trådsanning?

Det verkar som om Bragée är rätt ensam om förnuft i en brokig samling av företrädare för olika föreningar.
Senast redigerad av rappytt 2019-05-22 kl. 01:32.
Citera
2019-05-22, 01:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Nytt uppslag. Har Arminlabs varit uppe tidigare? I Tyskland. Sätter diagnoser felaktigt på friska enligt dansk tv:
https://www.dagensmedicin.se/blogg/mats-reimer/2016/10/02/dansk-tv2-avslojar-tysk-borreliabluff/

Rekommenderas av ML, vars fru fick Borreliadiagnos där. Han för korståg mot svensk sjukvård. Den mannen hade Hanna kontakt med. Var det till Arminlabs O åkte med H, eller är Tysklandsresan en trådsanning?
Du tar dig ingen vägen i din ME-lobby jakt.
Mats Reimer style - dvs den du länkar till.

Men en fråga - vet du om han har samröre med försäkringskassan som läkare? Jag ser lite sammankopplingar här för att vara en slump.
Citera
2019-05-22, 01:34
Medlem
Citat:
Ytterligare en hypotes: Det var de facto tidigt planerat av en av makarna.

Hm. Men båda "deltog" på slutet och blev eniga om att skapa det där dokumentet?
Citera
2019-05-22, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du tar dig ingen vägen i din ME-lobby jakt.
Mats Reimer style - dvs den du länkar till.

Men en fråga - vet du om han har samröre med försäkringskassan som läkare? Jag ser lite sammankopplingar här för att vara en slump.

Nej.
Citera
2019-05-22, 06:05
Medlem
Citat:

Hamnar man där behövs det mycket pengar. Jobbade O halvt ihjäl sig för att finansiera kvackarbehandlingar och undersökningar?

Arminlabs rekommenderas av ML, vars fru fick borreliadiagnos där. Han för korståg mot svensk sjukvård. Den mannen hade Hanna kontakt med. Var det till Arminlabs O åkte med H, eller är Tysklandsresan en trådsanning?

Det verkar som om Bragée är rätt ensam om förnuft i en brokig samling av företrädare för olika föreningar.

Tror också att det kan ha funnits ekonomiska skäl bakom tragedin.

Vi vet att båda makarna var högavlönade och hade ett boende och ett par leasingbilar som de med råge klarade av ekonomiskt.

Trots att han kämpade för sina sjuka döttrar och försökte landa sin professur, vet vi också att Oskar måste ha lagt ner mycket kraft och energi på sitt företag. Han tjänade t.o.m mer där än på sin höga akademikerlön sista året, om jag inte minns helt fel.

Varför i h-e då? För att hedra sin far som grundat företaget?

Eller för att det behövdes mycket pengar till något som inte får komma fram.

Det var i alla fall inte för att villan inte kunde finansieras utan.

De la knappast stora summor på semesterresor eller restaurangbesök heller.

Det lilla vi vet är att polisen själva motiverade maskningarna i FUP:en med att de dolt sådant som rörde familjens ekonomi.

Något man inte vill ska komma ut av hänsyn till de efterlevande.

Suspekta medicinska behandlingar, Scientologirörelsen eller någon form av utpressning är skäl så goda som något annat.

Att Develi sedan gapar om att det inte fanns några ekonomiska skäl bakom kan vi nog ta med en nypa salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in