Haha gud så stel stämning. Speciellt när Marie sa till Grönborg att hon måste få ställa frågor, sen lämnar hon ett frågetecken i slutet av meningen som Grönborg inte uppfattade eller ignorerade med flit. Flera sekunders tystnad medan de kollar på varandra, Rönnberg sitter i mitten o vill helst därifrån, sen gör Marie de klart att det var en fråga
Tycker aldrig det verkat som att han vill sitta där och besvara några frågor. Däremot är jag förvånad över att Marie inte avslutar intervjun tidigt, speciellt med hennes rutin. Alla kunde se att detta var dömt att misslyckas. Istället käftar hon emot och vill stå upp för sig själv
Tycker inte speciellt synd om Lehmann, Grönborg ledsnade väl på hennes platta frågor. Mer synd om Roger Rönnberg som satt mitt i korselden och inte visste var han skulle ta vägen.
För övrigt intressant (ni som såg pre-match-intervjun) att Grönborg var ungefär lika stingslig och kort i tonen redan innan matchen, när SVT:s rinkside-tomte försökte fiska efter varför man skyfflat om i backparen.
Fått ett dåligt besked eller dylikt strax innan matchen?
Senast redigerad av junaz 2019-05-21 kl. 23:16.
Haha gud så stel stämning. Speciellt när Marie sa till Grönborg att hon måste få ställa frågor, sen lämnar hon ett frågetecken i slutet av meningen som Grönborg inte uppfattade eller ignorerade med flit. Flera sekunders tystnad medan de kollar på varandra, Rönnberg sitter i mitten o vill helst därifrån, sen gör Marie de klart att det var en fråga
Tycker aldrig det verkat som att han vill sitta där och besvara några frågor. Däremot är jag förvånad över att Marie inte avslutar intervjun tidigt, speciellt med hennes rutin. Alla kunde se att detta var dömt att misslyckas. Istället käftar hon emot och vill stå upp för sig själv
Borde skickat Poppe istället!
Roligt att Grönborg är känd för vara grinig han själv på presskonferanser när man har torskat. Hehe
Tycker inte speciellt synd om Lehmann, Grönborg ledsnade väl på hennes platta frågor. Mer synd om Roger Rönnberg som satt mitt i korselden och inte visste var han skulle ta vägen.
Man behöver väl inte tycka synd om nån, men faktum är att Grönborg uppträdde oprofessionellt. Han bevisade väl bara ytterligare en gång att han saknar analytisk förmåga under matcherna så det var väl därför han duckade frågorna och istället försökte köra med nån jävla kliché om att Sverige spred för mycket puckar. Ja vi alla såg att Sverige spred puckar, men vi vill veta VARFÖR din jävla mupp. Varför såg Sverige så förbannat nöjda och belåtna ut i andra perioden?
Och jag tror inte Röde Roger bryr sig nämnvärt. Han är ju själv en grinig jävel när saker går emot honom (även om han blivit betydligt bättre med det än för ett par år sen).
Sverige gör en bra förstaperiod och även en jättebra tredjeperiod vilka man vinner, och man lyckas göra hela 4 mål på Ryssland som inte släppt in mer än 3 hittills innan. Både Tjeckien och Schweiz förlorade mot Ryssland med 3 mål precis som Sverige gjorde, så så sätt är det inget fiasko även om det låter som jättemycket.
Marie i studion väljer ändå att inleda med "Jag går direkt på andra perioden" - varför väljer man i det här läget att bara fokusera på allting dåligt Sverige (och Grönborg) gjort och har bara en så oerhört dömande syn? Det bästa är att först och främst fokusera på det positiva, sen kan man ta det som var mindre bra efter det - väljer man att se glaset halvfullt eller halvtomt, som man brukar säga. Hon kunde gott väl inlett med typ "Ni lyckas till sist göra hela 4 mål mot Ryssland som bara släppt in 3 mål på 6 matcher".
Kan ju hålla med honom där. Hon gjorde ett påstående, ingen fråga. Det fungerar i text, som vissa skriver här, om man sätter ett frågetecken efteråt istället för ett utropstecken. Men annars så är han alltid grinig och tvär när de förlorat. Grönborg tål inte kritik!