Citat:
Ursprungligen postat av
Saltkille
Det måste vara hemskt att prata i telefon med kollegor inom SD. Jag hade inte kunnat släppa tanken på att jag kanske är inspelad. Jag skulle nog avböjt all telefonkommunikation med kollegor, och endast kommunicerat via e-post. Vidrig kultur måste jag säga. Skulle det fungera så på ett företag så skulle det varit krismöte på personalavdelningen och facket hade blandats in.
Sen är hela Peter-historien bara löjlig, men jag kan ändå tycka han kunde ha pattklämt nån snyggare förmåga om han nu prompt skulle skämma ut sig den där kvällen. Googlade kvinnan i hopp om att få se en pudding, men det blev stolpskott ut.
Man får bara tala om arbetsrelaterade saker som är helt officiella, inga egna åsikter eller spekulationer. Och så får man väl ha bra personkännedom, den falska vännen här ser inte pålitlig ut. Hon ser lite falsk ut och inte så snabbtänkt vilket är en farlig kombination.
Ps. Jag är kvinna och kan intyga att män inte är särskilt kräsna med vilka de antastar eller "raggar" på, speciellt om de är fulla. Ds.