2019-05-21, 08:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tycker synd om kvinnan som blir utnyttjad av Winberg och media för att skandalisera SD. Hon säger tydligt att hon inte vill vara med om detta, men det struntar man fullständigt i. Lundgren må ha betett sig illa, men han är hennes vän och de har rett ut det inträffade sinsemellan. De har fortsatt vara vänner och umgås. Det är ett fruktansvärt intrång i hennes personliga integritet att hon inte själv får reda ut privata händelser med sina vänner, utan att det ska utnyttjas i ett politiskt spel och hängas ut på tidningslöp.

Man ska dock ha klart för sig att de som gått ut med hennes identitet (ej namn, men syns på film) är inte något etablerat medie, utan SD:s kommunikationsavdelning.

Men återigen så är det här inte en fråga mellan endast två personer. Härligt för PL och kvinnan att de gått vidare, men PL:s beteende är en större fråga än så. Han är en ledande företrädare från SD och likt Virtanen har han betett sig som en ”tölp”.

Vi får hoppas att inte fler partikamrater till PL råkar ut för honom. Skulle inte förvåna mig om mer dyker upp de närmaste dagarna.
Citera
2019-05-21, 08:38
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Vilket ljushuvud kom på idén att spela in en film i natt. Det skulle räckt med Åkessons förklaring igår och att Lundgren makat sig till Rapport igår för inlärda svar.
Det kostar nog mer det här för SD än nödvändigt och det är synd för federalisterna i EU behöver motstånd.
Sedan växer tråkigt nog Lundgren fram mer och mer som en tveksamhet, något man inte hörde när han höll sig till korta framträdanden i sakpolitik i tv. En fil kand i samhällsämnen - tar bara 3 år - hade nog inte varit så dumt mellan lastbilskörningarna.
Men där är han i gott sällskap med andra svenska kandidater till EU och bland tidigare och nuvarande statsministrar och ministrar i Sverige.
Finns knappast något land i Europa med sån brist på utbildning som Sverige gällande toppolitiker.

Fast hade det verkligen endast räckt med Åkessons uttalande? Hörde igår via radion att vissa politiska kommentatorer menade på att de endast hade fått information via SD´s partiledning och inte hört hennes egna ord. Man menade alltså att det man hade hört då (innan videon kom) så vart det information som man ville att media skulle höra.

Sen kan man förstås spekulera om videon vara iscensatt eller ärlig, men vi har inte så mycket mer att gå på än deras ord om händelsen och situationen.
Citera
2019-05-21, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Fan vilken kass video SD släpper. Jösses, den gör mer skada en nytta.

Men ärligt talat, en bröstberöring på en blötfest. Otrevligt och dumt, men inte skall en kvinna so redan löst detta med den andra parternbehöva dras i mediasmitsen och utnyttjas för ett stundande EU-val.

Mer nytta, skulle jag säga. Motdraget är snabbt expedierat, det får man ge dem.
Citera
2019-05-21, 08:42
Bannlyst
PL kommer delta i massa slutdebatter inför valet, och där måste SD hitta en strategi för vad han ska säga när han får frågor om tuttklämmandet.
Citera
2019-05-21, 08:45
Medlem
Otroligt korkat att slappa den videon.
Det ser ut som att hon ar kidnappad och ar tvingad att saga att hon har forlatit tafsaren.
Citera
2019-05-21, 08:49
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Mer nytta, skulle jag säga. Motdraget är snabbt expedierat, det får man ge dem.

Jag arbetar med film och kan säga dig att detta är ett komplett haveri. Det finns absolut inget gott i att vara snabb och dålig. Jag gör jobbet åt dem nedan, men det är försent nu.

1. Snabb återblick vilket år och vilken fest det gällde. (berättar röst)

2. Kvinnan ensam i närbild (i ett tydligt avskiljt rum) berättande om en trevlig kväll som tyvärr för henne slutade otrevligt.

3. Lundgren berättar (tillsammans med kvinnan nu i ett annat rum) att han var en tölp och hur det hela gick till.

4. Kvinnan uttrycker hur illa hon tog vid sig men att hon har rett ut det hela med Lundgren och lämnat det bakom sig.

5. Lundgren ber sedan kvinna igen om ursäkt och kvinnor i allmänt som också blivit antastade.

6. Kvinnan vänder sig sedan mot media och ber dem sluta utnyttja henne i deras politiska syften att försämra möjligheten för Sverigedemokraterna att genomföra ett demokratiskt EU-val.

fade out.

Det tog mig fem minuter. Jag skulle kunnat spela in det under två timmar. Snabbt klippt det och överlämnat till ledningen för delning.
Citera
2019-05-21, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dezorian
Otroligt korkat att slappa den videon.
Det ser ut som att hon ar kidnappad och ar tvingad att saga att hon har forlatit tafsaren.

Håller med. Att släppa filmen visar at det hänt något allvarligare än ett tutt-tafsande.

Ger media än mera på brasan (pun intended)
Citera
2019-05-21, 08:54
Avslutad
Som sagt, det var länge sedan.. Båda är vuxna och båda var med på det, så vem fan bryr sig förutom efterblivna vänstermedia och nyfikna svensson sossar
Citera
2019-05-21, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Lena Mellin har alltså skrivit en krönika i affekt på ämnet. Utan att veta någonting så har hon redan bestämt att Winberg petas bara för det här Vilket inte är fallet. Utan att veta hur det här läckt. Utan att veta motivet. Utan att veta Peter Lundgren och kvinnans syn på det här. Ändå har Lena Mellin bestämt sig i rikstäckande media, väldigt märkvärdigt.

Men vad fan tror du svensk DDR-media skulle göra? De skiter i om skräcködlan Winberg skulle ljuga, de ser bara den goda kampen mot det onda. Även om det egentligen är dem själva som är onda just pga sånt här.
Senast redigerad av Bixles 2019-05-21 kl. 08:59.
Citera
2019-05-21, 08:59
Medlem
Andrea600s avatar
Nu är jag en god bit från SD men...

Jag kan inte förstå hur någon person oavsett parti kan få vara företrädare efter ett sådant beteende. Det visar på en personlighetstyp som med olika maktmetoder tar sig fram. Det är bara svaga personer som behöver som göra så.

Att det kan bli erotiskt under en fest med alkohol är ju inte ovanligt, men hur i helvete kan någon vettig människa göra så utan att man har fått någon form av respons. "alltså jag är intresserad"

Jag kan inte uppfatta honom som annat än en obegåvad, korkad, outbildad slusk.

Obegripligt för mig att man vill att han skall vara en företrädare...

Hur tänker Ni som kommer att rösta på honom?
Citera
2019-05-21, 09:00
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Vänta nu … du menar alltså att:
a) alla i SD-svansen som frekventerar det här sunkforumet är intellektuellt hederliga? (Inklusive de märkliga dribblare som försvarat Peter Wallmark eftersom han "inte brutit mot reglerna"?)
b) det intellektuellt hederliga är att skälla på den som har läckt inspelningen, i stället för på den som har fylletafsat på en kollega så att hon fått panik?

Länka gärna till ett enda exempel på när SD-svansen här har gått i försvar för åsiktsmotståndare som har betett sig som svin. Eller när de har skällt på/ifrågasatt personer som avslöjat sådana svinerier i andra partier. Ett enda exempel räcker, så blir jag så nöjd.

Jag går bet.
Citera
2019-05-21, 09:00
Medlem
Vad är det här?
Vi har krig och svält och terror och alt möjligt i världen men media tjatar om vad en SD gubbe gjort med för mycket promille i kroppen. Det är utagerat mellan SD gubben och kvinna.

MEN, det finns en förfördelad kvinna i bakgrunden, hon har blivit petad från SD pga att hon inte platsar och inte följer deras linje.
Vad gör hon då?
Jo hon hämnas både mot kvinna och SD gubben och SD med att gå ut med detta i media.
Och varför i helvete spelar man in samtal med någon som berättar om en fest som urartat?

Jag har hört om många fester som urartat under mitt liv men har fanimig inte spelat in det och senare använt då jag inte får vara med och leka längre och då stjälper andra människor och organisationer som hämnd för att precis som alkisar peka på andras brister för att kamoflera vad man själv gjort eller inte gjort.

Svensk media borde skämmas.

Det är en man som klämt en kvinna på tuttsen.
Det är inte en politiker som gått runt och klämt alla på en fest och visat sitt könsorgan för flera både män och kvinnor utan en enda man som misstagit och trott det var läge för det högst naturliga att tillverka barn vilket ligger i vår agenda som djur.

Jag har flera män som försökt klämma på mig.
Bland annat en anställd inom myndighet, skulle jag ha försökt få bort honom för att han under promille fick för sig att det var OK att klämma på mig??

..eftertanken..har jag nånsin gett inviter til någon man som inte ville ha invit från mig?
Ska dessa anmäla mig och se till att deras kompisar spelar in dom och sen vänder sig til media??
Det räcker med ett nej och det gjorde det ju!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in