2019-05-21, 00:30
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemKiloGuld
Det finns flera, men inte många som figurerat i media. Men nu är det slut på spekulationerna eftersom det visat sig vara Sara-Lena Bjälkö.

https://www.youtube.com/watch?v=6_hvNaC0s6g&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2e 0XYbRvGHnDHc3D1MUFU5b4yhVWLSo8GyFpTZ_1ZjdnL5hpSC3f imvI8

"Sen är det oturligt att det blev som det blev" Vafan, är det oflyt att han råkade tafsa?
Citera
2019-05-21, 00:31
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemKiloGuld
Det finns appar som spelar in alla samtal automatiskt.

Det är ingenting som jag brukar göra till vardags. Kanske är vanligt bland politiskt aktiva i SD. Men det kräver ändå en aktiv handling att springa till expressen. Om inte någon har fjärrstyrt hennes mobil.
Citera
2019-05-21, 00:34
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giftpaddan
Han höll ju fast henne och tvingade sig på henne, så definitivt tilltvingat sig något efter motstånd.
Detta är första uppgiften jag läser om att han har hållit fast henne. Var har du fått det ifrån?
Citera
2019-05-21, 00:35
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
"Sen är det oturligt att det blev som det blev" Vafan, är det oflyt att han råkade tafsa?

Absolut inte, men här har 2 vuxna rett ut saken för 1,5 år sedan, utan att blanda in polis.

Nalle är en klantskalle, men detta vittnar någonstans att dialog fortfarande är gångbart. Det är mänskligt att fela och det inser tydligen även Sara-Lena som godtagit ursäkten.
Citera
2019-05-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det är ingenting som jag brukar göra till vardags. Kanske är vanligt bland politiskt aktiva i SD. Men det kräver ändå en aktiv handling att springa till expressen. Om inte någon har fjärrstyrt hennes mobil.
Har man en sån app är det inget man "gör till vardags" utan det sker automatiskt med alla samtal.
På vissa telefoner ingår det bland grundinställningarna.
Citera
Medlem
Ett mycket stort nederlag för Baas och Expressen. Kommer man ändå att fortsätta spinna vidare?

Kommer SD att kontakta SVT för ett vidare tillrättaläggande?

Det riktigt fula är att Expressen använder sig av inspelade samtal.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx

Haha, ja just den formuleringen kändes lite märklig. Klippet som sådant känns för övrigt ganska konstlat och inövat, men samtidigt kan jag tänka mig att de faktiskt lagt saken bakom sig.
Citera
2019-05-21, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är en klapp på bröstet vi talar om, inte att han gjort något värre än så.
Man klappar inte på bröst, men det där kommer klarna senare i livet.
Citera
2019-05-21, 00:38
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, så Peter Lundgren är alltså en väljargrupp? Även om han är lite "storvuxen" så vet jag inte riktigt om han kan tituleras "väljargrupp".

Det är möjligt att andra partier skulle ha agerat annorlunda, det är lite svårt att veta, men för det första får man fråga sig om de i sådana fall agerat annorlunda för att de har en så "hög moral" eller för att de är mer känsliga för medias påtryckningar, för det andra är frågan om de även agerat annorlunda när det gäller Winberg om det visat sig att någon inom deras parti spelat in privata samtal och sedan läckt dem till kvällspressen?

Förstår inte ditt första stycke.

Gällande ditt andra så - visst. Du kan ha rätt. Andra partier skulle kanske också försöka dölja det så långt det är möjligt. Men om det väl briserar så skulle de nog agera annorlunda. Jag tror inte heller det beror på en högre moral, utan för att deras medlemmar och väljare skulle förvänta sig det.

Gällande Winberg så är ju det delvis en annan fråga. Det går att argumentera för att det inte är ok att spela in privata samtal och läcka dem till pressen, men det urskuldar ju inte på något vis PL:s förehavanden.
Citera
2019-05-21, 00:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Har du glömt Lars Ohly? Han var partiledare och förgrep sig på kvinnor, vilket visade sig under metoo.

Nej, varifrån kommer dessa uppgifter?
Senast redigerad av Troian 2019-05-21 kl. 00:46.
Citera
2019-05-21, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Detta är första uppgiften jag läser om att han har hållit fast henne. Var har du fått det ifrån?
De pratar ju om det i klippen, att hon inte kunde komma loss för han knep henne med benen.

Citat:
Kvinnan beskriver hur Lundgren tryckte upp händerna innanför hennes behå så att hon inte kom loss och hur han ”knep med benen”.

- https://omni.se/nya-detaljer-fran-samtalet-kunde-inte-komma-loss/a/Qow2pP
Citera
2019-05-21, 00:41
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Haha, ja just den formuleringen kändes lite märklig. Klippet som sådant känns för övrigt ganska konstlat och inövat, men samtidigt kan jag tänka mig att de faktiskt lagt saken bakom sig.

Ja det håller jag med om.

Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Absolut inte, men här har 2 vuxna rett ut saken för 1,5 år sedan, utan att blanda in polis.

Nalle är en klantskalle, men detta vittnar någonstans att dialog fortfarande är gångbart. Det är mänskligt att fela och det inser tydligen även Sara-Lena som godtagit ursäkten.

Säger inget om hur situationen hanterats, om dessa två känner att de kan lösa det så är det helt okej utan att blanda in andra parter, tyckte bara att formuleringen var lite lustig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in