2019-05-17, 08:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan-i-skuggan
1. Medger du att det finns abortförespråkare och abortmotsåndare?

2. Var skulle du säga att skiljelinjen mellan förespråkare och motståndare är? Jag menar var ligger konflikten?
Men ge dig. Du påstod att man inte hade löst grundfrågan om vilka som ska tillerkännas mänskliga rättigheter och att detta måste göras innan man fortsätter diskutera.

Jag förklarade för dig att grundfrågan är löst så att födda levande människor tillerkänns detta men du påstår ändå att den inte är löst.

Med ”lösa grundfrågan” menar du alltså att tillerkänna befruktade ägg mänskliga rättigheter?
Citera
2019-05-17, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men ge dig. Du påstod att man inte hade löst grundfrågan om vilka som ska tillerkännas mänskliga rättigheter och att detta måste göras innan man fortsätter diskutera.

Jag förklarade för dig att grundfrågan är löst så att födda levande människor tillerkänns detta men du påstår ändå att den inte är löst.

Med ”lösa grundfrågan” menar du alltså att tillerkänna befruktade ägg mänskliga rättigheter?

Svara på mina frågor istället.

Om grundfrågan är löst, vad består då skiljelinjen mellan förespråkare och motståndare av?
Citera
2019-05-17, 08:21
Medlem
Inte ens incest eller våldtäkt undgår...

Vad är det för delstat egentligen?
Hills have eyes?...
Citera
2019-05-17, 08:23
Avslutad
Citat:
Svara på mina frågor istället.

Om grundfrågan är löst, vad består då skiljelinjen mellan förespråkare och motståndare av?
Att ni hellre vill ha en lösning där även befruktade ägg omfattas av mänskliga rättigheter så klart.
Citera
2019-05-17, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Att ni vill ha en lösning där även befruktade ägg omfattas av mänskliga rättigheter så klart.

Alltså grundfrågan. Game over, tack och hej!
Citera
2019-05-17, 08:29
Medlem
yournotlikemes avatar
Var den absolut sjukaste nyheten jag läst på mycket länge. Hur jävla efterblivet..
Citera
2019-05-17, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Japp, och det är därför man förr i tiden ansåg att sex skulle ske inom äktenskap, så att folk gifte sig när de var unga och fortfarande inte visste alltför mycket om det motsatta könet. Detta skapade starka familjer och trogna partners då de inte hade någon annan sexuell erfarenhet än just sin livspartner och på så sätt inte blir "uttråkade".

Jo men vi kan inte gå tillbaka till den tiden. Då visste man inte bättre, nu gör man det. Jag menar inte att det är rätt, nen hur vet du att det var starka familjer? Hur vet du att de inte blev uttråkade? Hur vet du att mannen i hemmet inte hade prostituerade på sidan av (som blev gravida)?

Förr i tiden hade kungar många älskarinnor och detta ansågs vara okej för han var man. Men nu vet man bättre.

Människan vet bättre, och allt det du önskar hade inte löst sig bara för att man tar bort fri abort. Man hade fått ändra hela samhället - giftermål vid ung ålder, till och med 15 då det är då de flesta börjar bli intresserade av sexuella umgängen, att skiljsmässa var olagligt eftersom kvinnan inte kan försörja sig själv och barnen utan mannen (eftersom hon inte får jobba). Jag antar att man också hade varit tvungen att göra det brottsligt att kvinnor jobbade eftersom de annars kommer fortsätta jobba som vanligt.
Mannen hade fått jobba hela tiden och knappt kunnat vara en pappa eftersom han måate ha råd med allt detta.

Du hade helt enkelt velat att vi levde som i the handmaid's tale, bortsett från handmaids eftersom vi inte har ett infertilitet-problem ännu.
Citera
2019-05-17, 08:34
Avslutad
Citat:
Alltså grundfrågan. Game over, tack och hej!
Ja, det var ju det jag sa.

Med ”lösa grundfrågan” menar du alltså att tillerkänna befruktade ägg mänskliga rättigheter.
Citera
2019-05-17, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twotowers
I en tråd på konservatismforumet argumenterar du för att övriga samhället ska ta ansvar för barnen och att biologiskt faderskap inte är så viktigt.

Nu är helt plötsligt biologiskt faderskap viktigt så att övriga samhället ska slippa ta hand om barnen. Hur ska du ha det?

I konservativforumet debatterar jag med en konservativ uv, kring kärnfamiljens vikt bl.a
I hans ideal ska kärnfamiljen stå för alla fioler gällande barn; skola, dagis, bidrag etc etc.
Alla som inte lever i en kärnfamilj, eller inte föds in i en ska få skylla sig själva och straffas, som ex. uvens briljanta idé om att små bebisar som föds utan att mamman är gift med en man ska fråntas barnbidraget som istället ska göras om till ett "kärnfamiljs bidrag", så att folk tvingas gifta sig, itne av kärlek,,, näää de tär inget viktigt utan av ekonomiskt nödtvång.
Detta i kombination med den super briljanta idén att samma mamma dessutom ska tvingats föda detta barn som sen ska straffas.....

Sånt sitter jag och debatterar emot i den tråden.

Här debatterar jag emot massa idioter som hävdar att ett nyss befruktad mänsklig äggcell, är ett fullvärdigt mänskligt liv med rättigheter som plötsligt ska slå ut en bevisat fullvärdig mänskligt livs sina rättigheter, efter som hon ju bara är en hon, och honors mänskliga rättigheter går ju superfint skita i.

Allright?
Citera
2019-05-17, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Inte ens incest eller våldtäkt undgår...

Vad är det för delstat egentligen?
Hills have eyes?...

90% i Alabama stating that religion is "very important" or "somewhat important"
Högst i USA

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U.S._states_and_territories_by_religiosity
Citera
2019-05-17, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Du försöker vända på min åsikt. Jag sa aldrig att män ska kunna tvinga kvinnor till abort. Jag sa underhållsbidraget är orättvist.

Det finns visst alternativ som är vettigare. Att ta bort underhållsbidraget tex. Om kvinnan ändå vill ha barnet får hon lösa det ekonomiskt ensam. Antingen genom högre lön, bostadsbidrag osv.

Mäns incitament för att skydda sig finns också redan där. De tycker inte heller det är något roligt att bli ofrivilliga fäder.

Det lustiga är att du inte själv reflekterar över hur snedvridna dina åsikter är när man tar dina egna argument och vänder dem negativt mot kvinnor varpå du slår bakut. Det är inte logiskt för fem öre. Lika för alla ska det vara.

Varför skulle det vara "rättvist" att fäder ska kunna straffa små helt oskyldiga barn ekonomiskt?
eller att vi alla via våra sura skattemedel ska försörja mäns del av födda barn, för att de inte tycker det är rättvist att deras reproduktion har skaffat just dem barn?

Är det rättvist tycker du att kvinnan är den som har mens, tar risken med att bli gravid, bär barnet i sin mage, tvingas göra valet föda/ abort, göra abort, amma, etc etc. Allt det som kvinnor betalar fysiskt med sin kropp för den mänskliga reproduktionen? Är det rättvist?

Så? varför i helvete ska inte män betala sin del i den mänskliga reproduktionen i fråga om risker ex?

Massa män tycker det är svinroligt att bli fäder till massa barn, bara de slipper ta allt arbete, fysiska risker och ansvar själva.

Bevis, världen har i alla tider svämmat över av barn till fäder som dumpat dem på en kvinna.

Rättvist?

Var någonstans har du eller någon annan tagit "dina egna argument och vänder dem negativt mot kvinnor "? hmm?
Senast redigerad av Merapi 2019-05-17 kl. 08:54.
Citera
2019-05-17, 08:56
Medlem
Det ar bara att de reser till en annan delstat och gor abort dar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in