Citat:
Ursprungligen postat av
Twotowers
I en tråd på konservatismforumet argumenterar du för att övriga samhället ska ta ansvar för barnen och att biologiskt faderskap inte är så viktigt.
Nu är helt plötsligt biologiskt faderskap viktigt så att övriga samhället ska slippa ta hand om barnen. Hur ska du ha det?
I konservativforumet debatterar jag med en konservativ uv, kring kärnfamiljens vikt bl.a
I hans ideal ska kärnfamiljen stå för alla fioler gällande barn; skola, dagis, bidrag etc etc.
Alla som inte lever i en kärnfamilj, eller inte föds in i en ska få skylla sig själva och straffas, som ex. uvens briljanta idé om att små bebisar som föds utan att mamman är gift med en man ska fråntas barnbidraget som istället ska göras om till ett "kärnfamiljs bidrag", så att folk tvingas gifta sig, itne av kärlek,,, näää de tär inget viktigt utan av ekonomiskt nödtvång.
Detta i kombination med den super briljanta idén att samma mamma dessutom ska tvingats föda detta barn som sen ska straffas.....
Sånt sitter jag och debatterar emot i den tråden.
Här debatterar jag emot massa idioter som hävdar att ett nyss befruktad mänsklig äggcell, är ett fullvärdigt mänskligt liv med rättigheter som plötsligt ska slå ut en bevisat fullvärdig mänskligt livs sina rättigheter, efter som hon ju bara är en hon, och honors mänskliga rättigheter går ju superfint skita i.
Allright?