2019-05-16, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Du behöver inte spela dum, abort har felaktigt gjorts till enbart en kvinnofråga, det är en barnfråga, det ofödda barnet.

Men en av de republikanska männen i Alabama säger att det är okej att kassera embryon i labb. För labbet är inte en kvinna och labbet är icke gravid.
Citera
2019-05-16, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Du behöver inte spela dum, abort har felaktigt gjorts till enbart en kvinnofråga, det är en barnfråga, det ofödda barnet.

nej....där finns inget barn, det finns först långt senare när en utveckling har skett.
och DÅ får man inte göra abort, vilket jag är helt med på.

men innan dessa, INNAN detta barn finns, så ska vi ha all rätt göra abort, JUST för barns skull.
De barn som kommer födas oönskade annars, de barn som måste dela generation med en uppsjö människor som kommer ha grava mentala problem för att de fötts oönskade och oomhändertagna så som människor nu måste bli omhändertagna för att bli funktionella vuxna.

Fatta.
Citera
2019-05-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vad menar du? Om en man och en kvinna vill ha barn så brukar de väl dela på kostnaderna i många fall? En man kan inte gärna dela på förlossningsbördan. Tyccker du att män ska såga av sig ena foten för att dela smärtan?

Det var inte jag som började yra om att ”dela lika”. Vissa saker går inte att dela. Jag tycker att det är rimligt att kvinnor kan ta ett piller och få mens om de inte vill utsätta sina kroppar för den påfrestning en graviditet och förlossning innebär.
Citera
2019-05-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej....där finns inget barn, det finns först långt senare när en utveckling har skett.

Det är vad du tycker, man kan köra med kondom, eller så kan man bli gravid, i vilketfall som helst grundar sig ditt resonemang i egoism, köttslig njutning kommer före liv. Mycket irrationellt.

Fatta.
Citera
2019-05-16, 19:58
Medlem
Alabama blir varse vid den raskt ökande kriminaliteten inom de närmsta 20-30 åren.
Citera
2019-05-16, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Sjuka äckliga jävla skitlandet USA. Underskatta inte deras befolkning och deras riktigt jävla troende. De är riktigt jävla troende där borta. "God bless America" menar de verkligen. Så jävla religiösa så det är skrämmande.

Kanadensarna har samma lag och syn på abort och kvinnor.
Citera
2019-05-16, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Sjuka idioter. Dessa kristna sydstatsäckel är inte bättre än radikala muslimer.

Radikala muslimer är fortfarande bättre än feminister, barnamördare, transvestiter, homosexeualla och andra djävulsdyrkare.
Citera
2019-05-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tykeil
Alabama blir varse vid den raskt ökande kriminaliteten inom de närmsta 20-30 åren.

Tror på kraftig utflyttning. Vem vill bo i Alabama?

https://twitter.com/lyman_brian/status/1128413792801521664

Men det är ju inte barnet de värnar om.
Citera
2019-05-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och DÅ får man inte göra abort, vilket jag är helt med på.

men innan dessa, INNAN detta barn finns, så ska vi ha all rätt göra abort, JUST för barns skull.
De barn som kommer födas oönskade annars, de barn som måste dela generation med en uppsjö människor som kommer ha grava mentala problem för att de fötts oönskade och oomhändertagna så som människor nu måste bli omhändertagna för att bli funktionella vuxna.

Fatta.

Grundproblemet är supa och knulla-kulturen där man har sex med personer man inte kan tänka sig att bilda familj med etc, detta ska inte drabba ett oskyldigt foster.
Citera
2019-05-16, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NivekOgre
Kanadensarna har samma lag och syn på abort och kvinnor.

Abortion in Canada is legal at all stages of pregnancy, and is governed by the Canada Health Act. While some non-legal obstacles exist, Canada is one of only a few nations with no legal restrictions on abortion. Regulations and accessibility vary between provinces. Prior to 1969, all abortion was illegal in Canada.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det är möjligt, men har knappast något med den här lagen att göra.

Det är klart att det har med det att göra....

Striktare abortlag än Federationen ger utrymme för är väldigt skilt från att genomföra övergreppslagar likt Alabama
Citera
Medlem
Tycker det är bra att det finns en motvikt till den extremt abortliberala rörelsen som finns och verkar höras mycket. Självklart kan inte abort accepteras hur som helst, även om jag är tveksam till ett totalförbud. En individ blir till långt innan den lämnar livmodern, och det är en individ som bör ha samma individuella rättigheter som vi övriga. Överger vi den principen befinner vi oss på ett moraliskt sluttande plan.

Sen tycker jag feministernas "Kvinnor har rätt till sin egen kropp!" är ett av de mest hjärndöda floskler som det slängs med i debatten. För det första så ja, man har rätt till sin egen kropp. Det var ingen som tvingade dig att få ett nytt människoliv börja växa inom dig, har du hamnat i den sitsen är det ditt eget ansvar*. Har du blivit gravid för du ta ditt ansvar, inom vilket en annans människas rätt till liv står över moderns rätt till sin egen kropp.

Men det ligger i linje med socialliberala andan i övrigt, bara rättigheter och aldrig något ansvar. Jag tycker det är motbjudande.

*Förutom om kvinnan blivit våldtagen naturligtvis, då kan jag hålla med om att hon borde få göra abort (inom en viss tid naturligtvis)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in