2019-05-14, 07:15
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Robert var inte heller så bra.
Robban kunde ju ha försökt skrika högre och använt höger/vänster.
Jag hörde i varje fall inga instruktioner i vilken riktning i sidled studenten skulle ta.

Tobias har ju en hörselnedsättning och hade därför haft lättare att höra en gäll kvinnoröst än Robbans mjuka dova.
Citera
2019-05-14, 07:20
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Cred till Emilio som for fram helt orädd. Nästan så jag undrar om han faktiskt såg nåt.

Lag Emilio och Bonnie vann ju på fusk! Bonnie tog tag i både flaggan och i Emilios hand och satte ihop dom med varandra. Han skulle ha känt efter var den var själv utan hennes fuskhjälp!
Citera
2019-05-14, 07:24
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Det var såklart för att hålla balansen och inte trilla omkull som han höll tag i Tobias.
Helt rätt. Men det blåste ju som fan och utan nån att hålla i hade han blåst omkull. Sen gillar de ju varandra också så lite go manlig kroppskontakt kändes säkert helt rätt för båda.
Citera
2019-05-14, 08:56
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Jag tänker såga iden om att de bästa i tävlingarna skulle få fler röster i örådet.

Effekten av ett sådant system skulle bara bli att det skulle bli ÄNNU VIKTIGARE att rösta ut de bästa så fort man fick chansen. Man är väl ett mindre hot om man kommer med 1 röst till varje öråd istället för 3 stycken.

----------------------

De som har många kompisar kan rösta ut de andra. Den ordning som det brukar bli är den som är minst omtyckt först och sedan kanske de som presterar bäst på tävlingar. Minsta motståndets lag kan gälla också dvs att den åker som är minst jobbig att rösta ut av andra sociala anledningar. Är man trevlig och omtyckt så klarar man sig längre såklart.

När de efter örådet igår säger att de röstade ut Anna för att hon var ett hot så hittar de bara på. Hon var inget större hot än någon annan men det är ju trevligt att ha något att skylla på.

----------------------

Om produktionen inte lägger sig i så kommer de åka i följande ordning:
1) Sebastian
2) Robert / övriga utposten medlemmar om de kommer tillbaka
3) Tobias
4) Klas
5) Emilio

Och sen är det tjejpakten kvar som räddades av produktionen 2 ggr i början men som sedan dess dominerat. Jag tror inte killarna har stake eller power att ändra på detta. Det är Linn som bossar helt enkelt.
Ja jag fattar inte riktigt varför inte vissa ändå gör ett tappert försök att vinna?
Hade jag varit någon av dom 4 översta nämnda så hade jag samlat gruppen.
"Ey vafan kom igen nu, vi 4 är gamla lag nordare, vi kan la i alla fall se till att lägga rösten på samma person".
Annars kommer ju Fjortislaget bara kasta ut en efter en..? Jag fattar inte riktigt.
Då är det ju 4 vs 4, och kanske att Emilio till och med hade kunnat byta sida.

Visst att t.ex Klas vill få ut Sebastian av olika anledningar men det blir ju ändå bara ett dött lopp.
Är det roligare att åka ut än att stå i final vs 3 andra från lag Nord?

Nej Seb, Klas och Tobbe gräver ju sin egna grav, och har gjort i ett antal veckor för länge.
Det kan nog vara för sent nu..
Citera
2019-05-14, 08:58
Medlem
Övergård ser babyfet ut mot deltagarna.
Citera
2019-05-14, 09:13
Medlem
peterZiipens avatar
Tittade om tävlingen (finns på youtube). Emilio håller huvudet ovanligt högt hela tiden. Det är nästan som att han ser ut att ha en liten glipa nere vid näsan så han ser.

Bara det att han vet exakt vart han ska sätta foten vid sista hindret när de små plattorna inte ens är i ett symmetrisk mönster är ju en dead giveaway.
Senast redigerad av peterZiipen 2019-05-14 kl. 09:17.
Citera
2019-05-14, 09:16
Medlem
Kan tänka mig att detta diskuterats tidigare men...

Hade Carl Hamilton rätt i något han sa och gjorde?
Hur ska han kunna arbeta på en vanlig arbetsplats?
Diagnos förutom narcicisst?
Jag förstår inte!!!
Citera
2019-05-14, 09:32
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Ja jag fattar inte riktigt varför inte vissa ändå gör ett tappert försök att vinna?
"Ey vafan kom igen nu, vi 4 är gamla lag nordare, vi kan la i alla fall se till att lägga rösten på samma person".
Annars kommer ju Fjortislaget bara kasta ut en efter en..? Jag fattar inte riktigt.

Visst att t.ex Klas vill få ut Sebastian av olika anledningar men det blir ju ändå bara ett dött lopp.

Nej Seb, Klas och Tobbe gräver ju sin egna grav, och har gjort i ett antal veckor för länge.

Jag är helt enig med dig. Man blir i det närmast förbannad när man ser hur tafatt de uppträdder. Gällande Emelio så är det enkelt hanterat. Speciellt om han är ganska tydlig med att han bara har lojalitet med sig själv och gör det som är bäst för honom. Samla "de fyras gäng" som du skrev och säg till Emelio, att:

"Vi är är medvetna om att vi endast är fyra, och att ett ö-råd då som bäst slutar fyra-fyra. Men vi lägger alla vår röst på dig om du inte röstar på X som vi kommer att göra. Men röstar du med oss så håller vi ihop den nya femmannagruppen till vi bara är fem kvar och då tävlar vi oss i mål."

Lägg till lagom med smicker om att man tycker att Emilio är en "värdig finalist" bla, bla, bla och vips har man ett recept som håller hela vägen till plankan.

Nej i stället så kommer de säkert att sitta overksamma och bli bortplockade en efter en.

Dock denna taktik kan omkullkastas när och om produktionen tar in fler från Utposten. Men det är väl samtidigt hela vitsen, att man har en given och klar taktik, och så kommer produktionen med en twist. Det hindrar inte att man skall försöka förändra spelet i sin riktning.
Citera
2019-05-14, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Sämsta:
2. Pratet om bajs i 3 minuter.
Med tanke på hur mogna samtal det brukar bli när man är trött och uttråkad, så tror jag att de 3 minuterna bara utgjorde en liiiten del av allt "skitsnack" som varit i lägret... (produktionen kanske ville ge tittarna en aning om vad de tvingas lyssna igenom).

Har Fia inte gjort Nr 2 sedan de kom till ön? Respect... (och hoppas att det finns mjukt toapapper på hotellet)
Citera
2019-05-14, 09:39
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Kan tänka mig att detta diskuterats tidigare men...

Hade Carl Hamilton rätt i något han sa och gjorde?
Hur ska han kunna arbeta på en vanlig arbetsplats?
Diagnos förutom narcicisst?
Jag förstår inte!!!

Ja det märker du väl nu. Korta Tjocka, Fia och Bonnie dominerar spelet. CS, Herr Nilsson och Chewbacca har fått åka hem. Om CS fått som han ville så skulle ju de "starka" hålla ihop och rösta ut de fysiskt svagare. Allt för att stärka gruppen och komma så långt som möjligt i tävlingen.

Jag tror han kommer att klara av att vara jurist och sedermera Advokat på ett alldeles utmärkt sätt. En högst tävlingsinriktad miljö där han kommer att strida till sista droppen för den/de han representerar oavsett vilken specialitet han väljer.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2019-05-14 kl. 09:42.
Citera
2019-05-14, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade

Har tänkt på det länge jag med.

Det snackat väldigt mycket om att få ut de största hoten. Men fokusen ligger helt fel enligt mig. Visst kan man vara ett hot i Robinson-tävlingar, men den största makten ligger ju i ö-rådet, och där är Linn & CO överlägset det största hotet.

Linn & CO är 4 stycken och har i princip dikterat ända sedan sammanslagningen om vem som ska åka ut. Att inte någon har insett detta än och ser hur deras röst-majoritet växer varje gång de röstar ut någon. Att vinna immunitet betyder inte något i det längre perspektivet för även om du själv är immun så åker någon annan från ditt lag och Linns makt blir större.

Det är därför pakten mellan Anna/Sebastian var dömd att förlora. Bara 1 av dem kunde vara immun i taget så oavsett vem av dem som var immun så åker den andra ut (bortsett från 1 veckas specialfall).

Robinson-statyetter vinner inte Robinson, det som spelar roll är att ha röstmajoritet, och det är där den sanna makten och hotet ligger. Kanske detta ändras i finalveckan och folk börjar ryka av förlorade tävlingar. Men hittills iaf har folk helt missat att Linn har varit det största hotet sedan sammanslagningen. Hon är ett större hot än både Anna och Sofia som har röstats ut "för att de är hot" och Sebastian.
Senast redigerad av DFrost 2019-05-14 kl. 09:59.
Citera
2019-05-14, 09:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DFrost
Har tänkt på det länge jag med.

Det snackat väldigt mycket om att få ut de största hoten. Men fokusen ligger helt fel enligt mig. Visst kan man vara ett hot i robinson-tävlingar, men den största makten och hotet ligger ju i ö-rådet, och där är Linn & CO överlägset det största hotet.

Linn & CO är ju 4 stycken, om inte grabbarna börjar tänka snart så blir dessa 4 personer en majoritet och då kommer de andra åka 1 efter 1 oavsett om de presterar i tävlingar eller inte. Att vinna immunitet är irrelevant (annat än att man förlänger sin död med 1 vecka), för det betyder bara att någon annan i vad som borde vara ens allians åker och Linns majoritet blir större.

Det är därför pakten mellan Anna/Sebastian var dömd att förlora. Bara 1 av dem kunde vara immun i taget och oavsett vem av dem det blir så åker den andra ut (bortsett från 1 veckas specialfall).

Allt som spelar roll i det här läget är att ha röstmajoritet, inte robinson statyetter.

Kanske detta ändras i finalveckan och folk börjar ryka av förlorade tävlingar. Men folk har helt missat att iaf fram till idag så har Linn varit det största hotet sedan sammanslagningen. Hon är farligare än både Sebastian/Anna och Sofia.
Har tänkt så också men nu är det väl bara ett öråd kvar (?) så det blir bara en som kommer att röstas ut och resten av finalveckan blir väl tävling där någon kanske åker ut dag för dag tills det är en i mitt tycke allt för stor samling kvar till sista dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in