Citat:
Ursprungligen postat av
greta75
Jag tänker såga iden om att de bästa i tävlingarna skulle få fler röster i örådet.
Effekten av ett sådant system skulle bara bli att det skulle bli ÄNNU VIKTIGARE att rösta ut de bästa så fort man fick chansen. Man är väl ett mindre hot om man kommer med 1 röst till varje öråd istället för 3 stycken.
----------------------
De som har många kompisar kan rösta ut de andra. Den ordning som det brukar bli är den som är minst omtyckt först och sedan kanske de som presterar bäst på tävlingar. Minsta motståndets lag kan gälla också dvs att den åker som är minst jobbig att rösta ut av andra sociala anledningar. Är man trevlig och omtyckt så klarar man sig längre såklart.
När de efter örådet igår säger att de röstade ut Anna för att hon var ett hot så hittar de bara på. Hon var inget större hot än någon annan men det är ju trevligt att ha något att skylla på.
----------------------
Om produktionen inte lägger sig i så kommer de åka i följande ordning:
1) Sebastian
2) Robert / övriga utposten medlemmar om de kommer tillbaka
3) Tobias
4) Klas
5) Emilio
Och sen är det tjejpakten kvar som räddades av produktionen 2 ggr i början men som sedan dess dominerat. Jag tror inte killarna har stake eller power att ändra på detta. Det är Linn som bossar helt enkelt.
Ja jag fattar inte riktigt varför inte vissa ändå gör ett tappert försök att vinna?
Hade jag varit någon av dom 4 översta nämnda så hade jag samlat gruppen.
"Ey vafan kom igen nu, vi 4 är gamla lag nordare, vi kan la i alla fall se till att lägga rösten på samma person".
Annars kommer ju Fjortislaget bara kasta ut en efter en..? Jag fattar inte riktigt.
Då är det ju 4 vs 4, och kanske att Emilio till och med hade kunnat byta sida.
Visst att t.ex Klas vill få ut Sebastian av olika anledningar men det blir ju ändå bara ett dött lopp.
Är det roligare att åka ut än att stå i final vs 3 andra från lag Nord?
Nej Seb, Klas och Tobbe gräver ju sin egna grav, och har gjort i ett antal veckor för länge.
Det kan nog vara för sent nu..