2019-05-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Denne man var väl bland det hippaste som fanns på Stockholms indiepop-underground-scen för 15-20 år sedan. Jag tvivlar dock på att särskilt många förutom ett gäng medelålders prenumeranter av tidningen Sonic vet vem denne man är 2019 (möjligen några hangarounds och groupies på Pet Sounds också).

Att gå där i från till medelålders man och åka runt på fyllan en söndag i en Porsche som tom Blondinbellas följare i Vimmerby ser är fejk/snik känns som ett långt steg. Neråt.

Han känns mer som en kille med fiskehatt, iphone i läderpung och elcykel av bilderna att dömma.

Vad hände, han måste väl nästan lida av någon slags identitetskris/ vara skapligt desillusionerad.

Eller är han kanske bara totalt okunnig /ointresserad av bilar och drog samma slutsats framför blocket som mindre städers frisörer brukar göra; varför köpa en ny tråkig bil när jag kan få en Poooorsche (eller slk) dessutom billigare.

Själva körningen vittnar ju om det. Ut ur rondellen, plattan i mattan med helt slut bakdäck och en fin snurr i regnet.

Eller var han så packad att han körde rakt in i innergården?
Citera
2019-05-13, 15:30
Medlem
Han får nog byta namn till ”innergård” eller ”ångergård” efter det här.
Citera
2019-05-13, 15:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Han passar bra in på den gängse mediedefinitionen av "Profil" & "Kändis". Dvs. jag har aldrig hört talas om honom.
Citera
2019-05-13, 15:44
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Att gå där i från till medelålders man och åka runt på fyllan en söndag i en Porsche som tom Blondinbellas följare i Vimmerby ser är fejk/snik känns som ett långt steg. Neråt.

Han känns mer som en kille med fiskehatt, iphone i läderpung och elcykel av bilderna att dömma.

Vad hände, han måste väl nästan lida av någon slags identitetskris/ vara skapligt desillusionerad.

Eller är han kanske bara totalt okunnig /ointresserad av bilar och drog samma slutsats framför blocket som mindre städers frisörer brukar göra; varför köpa en ny tråkig bil när jag kan få en Poooorsche (eller slk) dessutom billigare.

Själva körningen vittnar ju om det. Ut ur rondellen, plattan i mattan med helt slut bakdäck och en fin snurr i regnet.

Eller var han så packad att han körde rakt in i innergården?

Ha ha - ja, håller med. Jag skulle aldrig ha satt några pengar på att han ägde en Porsche faktiskt (oavsett modell). Det känns som att han var aningens för "alternativ", och för mycket rödvinsvänster för att kukförlänga med en Porsche - i alla fall förr.

Men, många ur den gamla sofo-maffian har väl klampat ut som lyxalkisar på medelålderns medelklassiga höst, till och med dess lillprins Andres Lokko? Jag kan tänka mig att det idoga ryggdunkandet från söders alla indieoffer slutligen steg musikprofilen åt huvudet - och det blev plattan i mattan?
Citera
2019-05-13, 16:28
Medlem
locknlolls avatar
Med tanke på att han inte bara äger Porschen, utan även en Jaguar XL sport från 96 och en Baotian Retro. Så är väl tipset att det hade blivit billigare att ta den fyrtaktare mopeden.
Den välter man fan inga skyltar med
Senast redigerad av locknloll 2019-05-13 kl. 16:31.
Citera
2019-05-13, 18:41
Medlem
fittas avatar
Porsche Boxter från -98, vad går en sån loss på idag? 20-35tkr?

Mopeden av märken Baotian säljs väl på Ica Maxi?
Citera
2019-05-13, 18:50
Medlem
Stoned-Poltergeists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Han har i och för sig ett boende på Strandvägen och pendlar fram o tillbaka mellan Sverige o USA.

Men han är ju inte den enda musikprofilen i Sverige.

Det boendet är väl Grand Hotel?
Citera
2019-05-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vem-F
Kul om det skulle vara Leila K.
Hon har inget körkort och knappast bil
Citera
2019-05-13, 18:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoned-Poltergeist
Det boendet är väl Grand Hotel?

Grand Hotel ligger inte på Strandvägen...
Citera
2019-05-13, 19:54
Medlem
Ibland går det undan.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Johan_Angergård
Citera
2019-05-13, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
De en gammal Porsche boxter. Porsches första instegsmodell som faktiskt lyfte porsche ur en ekonomisk kris! Alltså är det ingen framgångsrik från musikbranchen. Kanske en föredetting.

Vad pratar du om? Porsches första instegsmodell var väl 924. Med Volkswagen motor från LT31!
Citera
2019-05-13, 20:00
Medlem
Jockemannen75s avatar
Läser man på Wikipedia så står det att JA åkte dit för drograttfylla 12 maj....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in