2019-05-12, 19:06
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Intressant inlägg. Bra att den åsikten kom upp. Men ligger det inte i någon sanning i att FN vill ha fullmakt?
Jag menar, för 1 år sedan så var det riktigt bra sommar och riktigt bra vinter. Precis som det ska vara.

Nu verkar det som att hela EU vill dra i nödbromsen. Är det elbilarna som styr? Eller är det FN/EU som vill få kontroll över oljan från Saudiarabien?

Att det började brinna har ju att folk är idiotiska och tänder på saker utan att släcka. Krävs ju minst 300 grader för att gräs ska självantända.
Poängen blir i slutändan ändå att mannen inte drar sig för att ljuga för att få fram sin åsikt. Snarare är det undantag att han förhåller sig hederlig i debatter gällande just klimatet.

Bränderna må till stor del ha varit anlagda, det är vad brandkåren menade (som jag kommer ihåg det). Däremot var Sverige och Europa fnösktorrt förra sommaren, då sommaren i sig med väldigt stor säkerhet var en extrem händelse som bara kunde ske p.g.a. global uppvärmning (som är ett resultat av klimatförändringar). Men huruvida "klimatalarmismen" stämmer eller ej kan man diskutera på: (FB) Klimat, miljö och geovetenskap
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Du glömde att berätta att det av Wikipedia framgår att Bengtsson är landets högst meriterade klimatforskare och att han ägnat stora delar av sitt liv åt att försöka bevisa att vi har mänskligt orsakade klimatförändringar. Han anger även storleken på dessa till 0,5 till 0,8 grader under 1900-talet.

Greta, Väder-Per, Anders Wijkman och de andra har noll vetenskapliga meriter på området. En person som ofta omtalas som klimatforskare i medierna Johan Rockström är egentligen agronom och främst verksam inom politiska organisationer och inte med forskning. Det är ytterst sällan folk samtidigt är seriösa forskare och linslusar i media. Det går helt enkelt inte ihop vare sig tidsmässigt eller moraliskt eller intellektuellt.

/Johan
Om det fetade. Nej, verkligen inte, och det står inte i länken heller (som du fick mig att lusläsa...). Han är en högst vanlig f.d. vetenskapsman som ikring 2009 började trampa i förnekarträsket, förmodligen för att han fick en hel del uppmärksamhet. Det är synd då han trots allt hade ett par vetenskapliga publikationer bakom sig, men som sagt, inga märkvärdiga antal. Resten av ditt inlägg verkar vara ett typiskt "argument from authority", dvs. att man ska tro dig och honom "för att han kan saker som du inte förstår!". Såna argument kan du vänligen trycka upp i din egen röv.
Citera
2019-05-12, 19:10
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Till skillnad från Al Whore så besitter de iaf reell kunskap. Al tjänade mest pengar på att blåsa folk genom en felaktig propagandafilm. Så medans du karaktärsmördar dessa, så kan du gärna berätta om vad du tycker om honom.
Håll dig on topic. https://www.youtube.com/watch?v=52KLGqDSAjo&feature=youtu.be&t= Ingen på vetenskapssidan bryr sig om vad Al Gore säger. Gore är ingen vetenskapsman, har inte publicerat forskning, och är inte relevant att ta upp i en diskussion om klimatet, någonsin........ om man inte vill försöka smutskasta vetenskapen genom att påpekat att Gore gjorde ett par missar i en 13 år gammal dokumentär.
Citera
2019-05-12, 19:13
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Såg denna film av Lars Bern där han säger att orsaken varför alla politikerna ljuger har med att de vill tvinga in Sverige in till globala avtal. Inte för att det kommer resultera "bättre väder", utan FN vill ha kontroll över energin som tillverkas på jorden.

https://youtu.be/XfDeeo-EE64?t=200

Så vad tror ni?
Kan klimathotet vara en bluff som används av dagens politiker för att få länder in till globala avtal vilket resulterar att FN/EU kan få fullmakt över ländernas energi?

Lars Bern säger också att Stefan Löfven ljuger också medvetet för Löfven vet exakt vad som pågår.

Så är det. Lyssnar man på vad riktiga forskare inom ämnet säger så är det på detta sätt.

"Klimathotet" är en dimridå för att skifta fokus bort ifrån globalisering med massinvandring från tredje världen för att krossa det vita väst med hundratals miljoner fundamentalistiska bidragsanalfabeter.
Citera
2019-05-12, 19:15
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Poängen blir i slutändan ändå att mannen inte drar sig för att ljuga för att få fram sin åsikt. Snarare är det undantag att han förhåller sig hederlig i debatter gällande just klimatet.

Bränderna må till stor del ha varit anlagda, det är vad brandkåren menade (som jag kommer ihåg det). Däremot var Sverige och Europa fnösktorrt förra sommaren, då sommaren i sig med väldigt stor säkerhet var en extrem händelse som bara kunde ske p.g.a. global uppvärmning (som är ett resultat av klimatförändringar). Men huruvida "klimatalarmismen" stämmer eller ej kan man diskutera på: (FB) Klimat, miljö och geovetenskap
Om det fetade. Nej, verkligen inte, och det står inte i länken heller (som du fick mig att lusläsa...). Han är en högst vanlig f.d. vetenskapsman som ikring 2009 började trampa i förnekarträsket, förmodligen för att han fick en hel del uppmärksamhet. Det är synd då han trots allt hade ett par vetenskapliga publikationer bakom sig, men som sagt, inga märkvärdiga antal. Resten av ditt inlägg verkar vara ett typiskt "argument from authority", dvs. att man ska tro dig och honom "för att han kan saker som du inte förstår!". Såna argument kan du vänligen trycka upp i din egen röv.

Trots det så är han långt mer meriterad än du. Som krälar i klimathysterikergyttjan. Finns inte ett enda skäl att lyssna på dig framför honom.
Citera
2019-05-12, 19:21
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Trots det så är han långt mer meriterad än du. Som krälar i klimathysterikergyttjan. Finns inte ett enda skäl att lyssna på dig framför honom.
(Håll dig on topic....) Du har rätt! Det är argumenten som ska källhänvisas, som alltid. Och..... du har samtidigt fel, som vägrar lära dig att "argument from authority" är ett pissargument som bara idioter använder. "Meriter" ska inte inte få avgöra om man är trovärdig eller ej. Forskning, vetenskap och källhänvisning gör det, i samtliga påståenden.

Men, om du betvivlar mina Google skills så får du heeeeeeemskt gärna visa mig exempel på vart jag tidigare slarvat. För jag ser mig litegrann som en expert på förnekarargument, och Lennart Bengtssons hjärna fullständigt myllrar av dem.

Eller har jag fel här med? Det är inte källhänvisningar till trovärdiga källor som gäller, utan man ska bara ta Lennarts ord på sakerna han säger?
Citera
2019-05-12, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Vad skulle politikerna tjäna på det? Företag däremot har väldigt mycket att tjäna på att ljuga om att det inte finns något hot.

När dom lämnar den politiska banan börjar dom ofta jobba för dom globala företagen.

Så kliar du företagens rygg så kliar dom din tillbaka.

Är väl ganska uppenbart vid det här laget att våra politiker inte jobbar folkets bästa.

Gillar Lars Bern vettig gubbe med fakta.
Citera
2019-05-12, 19:32
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
(Håll dig on topic....) Du har rätt! Det är argumenten som ska källhänvisas, som alltid. Och..... du har samtidigt fel, som vägrar lära dig att "argument from authority" är ett pissargument som bara idioter använder. "Meriter" ska inte inte få avgöra om man är trovärdig eller ej. Forskning, vetenskap och källhänvisning gör det, i samtliga påståenden.

Men, om du betvivlar mina Google skills så får du heeeeeeemskt gärna visa mig exempel på vart jag tidigare slarvat. För jag ser mig litegrann som en expert på förnekarargument, och Lennart Bengtssons hjärna fullständigt myllrar av dem.

Eller har jag fel här med? Det är inte källhänvisningar till trovärdiga källor som gäller, utan man ska bara ta Lennarts ord på sakerna han säger?

Vi är on topic, bara så du vet. Pratar vi om Lars så är det precis vad On Topic betyder.

Men intressant när du talar om det fetade. Bara för att själv ge dig in i vänsterträsket Kill the messenger.
Citera
2019-05-12, 19:33
Medlem
Citat:
Politikerna kanske får sitta kvar som politiker? Tänk om Löfven skulle gå i opposition mot FN/EU osv. Jag tror inte han skulle klara av att sitta mandatperioden ut. Det skulle säkert komma fram att han "fifflar" med pengar, eller media skulle idiotförklara han dag ut och dag in. Svensk media ligger inte ute på börsen. Det är ju fåtal personer som äger exakt all media i Sverige.

Ja vi såg ju alla vad som hände med Juholt som försökte driva en egen mer Sverigevänlig linje.
Citera
2019-05-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Du glömde att berätta att det av Wikipedia framgår att Bengtsson är landets högst meriterade klimatforskare och att han ägnat stora delar av sitt liv åt att försöka bevisa att vi har mänskligt orsakade klimatförändringar. Han anger även storleken på dessa till 0,5 till 0,8 grader under 1900-talet.

Greta, Väder-Per, Anders Wijkman och de andra har noll vetenskapliga meriter på området. En person som ofta omtalas som klimatforskare i medierna Johan Rockström är egentligen agronom och främst verksam inom politiska organisationer och inte med forskning. Det är ytterst sällan folk samtidigt är seriösa forskare och linslusar i media. Det går helt enkelt inte ihop vare sig tidsmässigt eller moraliskt eller intellektuellt.

/Johan

Var i Wikipedia artikeln står det?
Lennart Nilsson är inte ens klimatolog utan meteorolog. Konstigt det så sällan är klimatologer som är klimatskeptiker?

Enligt Wikipedia försökte Bengtsson få en klimatskeptisk artikel publicerad men blev refuserad för den innehöll för många fel . Det är rätt symptomatiskt för klimatskeptiker.
Senast redigerad av grelin1999 2019-05-12 kl. 19:44.
Citera
2019-05-12, 19:42
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Skaraborg 12e maj +4 grader! Greta kan återgå till skolan

Är du seriös?
Citera
2019-05-12, 19:45
Medlem
Citat:
Politikerna kanske får sitta kvar som politiker? Tänk om Löfven skulle gå i opposition mot FN/EU osv. Jag tror inte han skulle klara av att sitta mandatperioden ut. Det skulle säkert komma fram att han "fifflar" med pengar, eller media skulle idiotförklara han dag ut och dag in.

FN är helt maktlösa. Ingen är rädd för FN. EU har något mer makt men ingen är rädd för dem heller.
Citera
2019-05-12, 19:47
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Är du seriös?

Ja, här i skaraborg verkar den globala uppvärmningen avstannat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in