2019-05-11, 22:03
Medlem
bombaccis avatar
Spännande inslag om ryska landslaget. Lite fånig fråga från reportern dock om det där var det bästa ryska landslaget han spelat i.
2019-05-11, 22:05
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Som vaddå?
Offside i målgården, offside, högklubba, målvaktsinterference. Som sagt jag är inte hundra på vad man tittar efter och vad man får titta på för regelbrott. Jag tror dock att Coach’s Challenge är tillför att granska målvaktsinterference.

Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
jaha varför har vi coach challenge om dommarna ändå kollar på offisde i målgården.
Jag kan inte reglerna men jag har för mig att domarna inte får kolla alla regelbrott vid mål ock således bara kan ringa för att kolla vissa saker. Sen finns chansen för tränarna att göra en challange och då får domarna kolla efter just en specifik sak. Det kan vara så att domarna ringde och kollade efter offside i målgården medans Finland ville ha det till målvaktsinterference.
2019-05-11, 22:05
Medlem
Grittys avatar
Trodde svenska språket inte alls var så vanligt i Finland?

Vissa områden på västkusten och uppåt som kan svenska typ? Klart vissa kan det men tror svenskar likt bombacci överskattar hur många det är som pratar svenska trots att det är nationellt statsspråk eller vafan det kallas.

Edit "officiella språk" enligt wiki. Trodde det hette nåt finare

Edit2 heja slovakien
2019-05-11, 22:07
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Offside i målgården, offside, högklubba, målvaktsinterference. Som sagt jag är inte hundra på vad man tittar efter och vad man får titta på för regelbrott. Jag tror dock att Coach’s Challenge är tillför att granska målvaktsinterference.

Jag kan inte reglerna men jag har för mig att domarna inte får kolla alla regelbrott vid mål ock således bara kan ringa för att kolla vissa saker. Sen finns chansen för tränarna att göra en challange och då får domarna kolla efter just en specifik sak. Det kan vara så att domarna ringde och kollade efter offside i målgården medans Finland ville ha det till målvaktsinterference.

Tvivlar på det. De kollar allt på samma gång, att de skulle börja kolla på allt utan att finska coachen bett dem kolla på något specifikt låter inte så troligt. Blev samma resultat oavsett.
2019-05-11, 22:11
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Var är Finlands NHL-spelare? Vill dom hellre basta och ha semester?
2019-05-11, 22:13
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Var är Finlands NHL-spelare? Vill dom hellre basta och ha semester?

Finland satsar på ett nytt ungt lag, 18 debutanter i VM sammanhang.
2019-05-11, 22:13
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Finnarna har väl obligatorisk undervisning i svenska språket i skolan. Hade iaf.

Det är fortfarande obligatoriskt. Men det är fan inte populärt.
2019-05-11, 22:16
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^

Jag var lite skeptisk innan, men vi få se hur hungriga dessa nya Lejonen är i fortsättningen av turneringen, men de kämpar ju för varje puck.De har ju överaskat många redan...
2019-05-11, 22:17
Medlem
iheartcores avatar
Finland övertygar inte. Kakko och Antilla är dom enda som gjort en någorlunda bra match. Slovakien är inte bättre men dom kör på
2019-05-11, 22:18
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^

Satsar på? Det är snarare vad som blev kvar efter alla nej.
2019-05-11, 22:19
Medlem
Öh, hela sargen ser ut att ha släppt där?
2019-05-11, 22:21
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Öh, hela sargen ser ut att ha släppt där?

Hehe tänkte samma, men tror reklamen hade knövlat sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in