Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Tycker också att det är tvetydigt.Det står ju i det lilla av Fupen vi har fått se att Hanna såg "sista gången 17-08-00". Då kan hon knappast ha varit med hos Ha****ons den 3e Januari för att de skulle bevittna hennes och Os namnteckningar. Troligen var O där själv. Han kunde ha bett dem bevittna, sagt att H inte kunde vara med - och Ha***ons gick med på det. Gick på det.
Det är möjligt att H-sons tog tillbaks påståendet att H var med när de skulle bevittna namnteckningarna men svaret på den frågan finns under väggen av tusch.
En vägg av tusch ja. Bra formulerat.
Det är vad vi möts av. Vilket gör att vi står där med massor av frågor obesvarade. Avgörande frågor.
Det passar dock Dominanta gruppen utmärkt.Som kan fortsätta sina tröttsamma upprepningar och vars främsta syfte är att framhäva sig själva.Lyssna på oss. Vi har sanningen.Låter som en sekt.
Jag skrev i mitt förra inlägg att tråden borde ingå i utredningen. Fattar väl alla, trodde jag, att jag ironiserar. Men nej. Den här tråden är som att springa rakt in i en vägg med huvudet före.
Så bra då att vi aldrig får veta vad tuschen döljer. Då är allt vi har den här fyrkantiga förklaringen. Så fort någon kommer in här och försöker belysa något som går utanför mallen som Dominanta gruppen har satt upp så samlas man och anfaller.
När man tar upp detta beskylls man för att spela offer. Så dumt! Nej jag känner mig inte som ett offer. Jag känner mig undrande över varför man inte vill ha fram så mkt fakta som det bara är möjligt. Varför man hånar grävande journalister.Det är uppenbart att man har en agenda där det viktigaste är att få rätt. Då vill man inte ha fram uppgifter som skulle kunna röra till det i skallen.Tänk om det inte var så enkelt.
Ett år har gått. Tålamod. Det finns en värld utanför denna tråd och där får vi förhoppningsvis med tiden fram lite mer fakta som inte är överkluddat med tusch.
Det var en gång en mamma och en pappa. Dom hade två söta, fina och duktiga flickor. Så blev flickorna sjuka. Då sa mamma till pappa, lika så bra att vi dödar oss.
Så var sagan slut.