2019-05-11, 10:06
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Det finns klipp online,Kakko har fantastiskt spelsinne i modern snabb ishockey. Han påminner om Foppa just i det avseendet att han är så allround,med ett humör som kan avgöra matcher. Gör även tacklingar,spelar hårt i offensiv zon för att få plats samt skapa lägen åt andra. Vilken nivå kan diskuteras,Foppa spelade i en annan tid.

Han är 18 bast och bäst i finska landslaget. Okej att det är ett namnfattigt landslag men voi perkele den killen kommer att blomma
Citera
2019-05-11, 10:44
Medlem
Grittys avatar
Rätt irriterad på Tjeckiens tröjor. Kan de inte gå tillbaks till de gamla med statsvapnet?

Gillar britternas tröjor däremot. Får se om de lyckas hålla sig kvar dock Norge får gärna åka ut med sina tröjor också, horribel design.

Sen vet jag inte vad slovaker har för musiksmak och taktkänsla i landet, men de som har hand om musiken under powerbreaks o sånt borde gå några kurser. Noll känsla!
Senast redigerad av Gritty 2019-05-11 kl. 10:46.
Citera
2019-05-11, 10:46
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Han är 18 bast och bäst i finska landslaget. Okej att det är ett namnfattigt landslag men voi perkele den killen kommer att blomma

Det enda som stack ut för mig var jätteprestationen på 1-0. Och ja, det var verkligen världsklass på den aktionen, men jag tycker inte att en bra grej räcker för att titulera sig bäst i laget, hur bra grejen än är. Jag hade gett eran målvakt best player on team igår, men statsfanatikerna i hockey ser två mål på samma spelare och då spelar det ingen roll att det ena var i öppen kasse.
Citera
2019-05-11, 10:52
Medlem
Janmark är både skadad och utgående kontrakt, varför tror folk att han kommer?
Citera
2019-05-11, 10:55
Medlem
Tubleross avatar
Just nu på Aftonbladet: ”Landeskog vill till VM”

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/kJdEoA/uppgifter-landeskog-vill-till-vm

”Den dubble världsmästaren Gabriel Landeskog är sugen på VM-spel, enligt uppgifter till Hockeynews.se.”

”Landeskog missade stora delar av grundseriespurten på grund av en axelskada, men är enligt uppgifter till Hockeynews själv sugen på VM-spel.
Enligt sajten hänger hans deltagande nu på Colorados läkarundersökning som ska genomföras i helgen. Ett beslut om VM kan sedan fattas i nästa vecka.”

Fyfan vad jag hoppas att detta stämmer!
Citera
2019-05-11, 10:59
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gritty
Rätt irriterad på Tjeckiens tröjor. Kan de inte gå tillbaks till de gamla med statsvapnet?

Sen vet jag inte vad slovaker har för musiksmak och taktkänsla i landet, men de som har hand om musiken under powerbreaks o sånt borde gå några kurser. Noll känsla!

Exakt vad jag satt och gnällde om igår.

Tjeckiens tröjor ser ut som något EA skulle rafsa ihop när de inte har rättigheterna att använda officiella loggor. Helgerån.

Musiken... ”Love Hurts” och Arkiv X-signaturen. Ursäkta min fördomsfullhet men det känns väldigt mycket östeuropa över musikvalet.
Citera
2019-05-11, 11:18
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/kJdEoA/uppgifter-landeskog-vill-till-vm

”Den dubble världsmästaren Gabriel Landeskog är sugen på VM-spel, enligt uppgifter till Hockeynews.se.”

”Landeskog missade stora delar av grundseriespurten på grund av en axelskada, men är enligt uppgifter till Hockeynews själv sugen på VM-spel.
Enligt sajten hänger hans deltagande nu på Colorados läkarundersökning som ska genomföras i helgen. Ett beslut om VM kan sedan fattas i nästa vecka.”

Kom igen Avs, släpp Landeskog!

Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Exakt vad jag satt och gnällde om igår.

Tjeckiens tröjor ser ut som något EA skulle rafsa ihop när de inte har rättigheterna att använda officiella loggor. Helgerån.

Musiken... ”Love Hurts” och Arkiv X-signaturen. Ursäkta min fördomsfullhet men det känns väldigt mycket östeuropa över musikvalet.

Love Hurts spelar dom väl lite så där ironiskt när det har varit slagsmål ?
Citera
2019-05-11, 11:32
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det enda som stack ut för mig var jätteprestationen på 1-0. Och ja, det var verkligen världsklass på den aktionen, men jag tycker inte att en bra grej räcker för att titulera sig bäst i laget, hur bra grejen än är. Jag hade gett eran målvakt best player on team igår, men statsfanatikerna i hockey ser två mål på samma spelare och då spelar det ingen roll att det ena var i öppen kasse.

OK Lankinen va bäst men målvakt undantaget. Kappo skapade farliga lägen i två av tre byten
Citera
2019-05-11, 12:00
Medlem
m4tt145s avatar
Sverige kommer lära sig direkt av denna matchen och går inte in i samma fälla igen. Tjeckien lär bli mosade av Ryssland som också lär genomskåda deras ruttna spel. Sverige kommer även fullständigt pissa på finland om dom skulle mötas i slutspelet.
Citera
2019-05-11, 12:22
Medlem
Carrocks avatar
Landeskog till VM, enligt hockeysverige.
Citera
2019-05-11, 12:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros

De har inte direkt jättebråttom, kan man konstatera . Hallå, VM började i går! När de förhalar så där tror jag att chansen att få hit honom är väldigt liten. Men jag hoppas att jag har fel, Landeskog skulle vara guld(?) värd för vårt lag.
Citera
2019-05-11, 12:51
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65

Men lugn, det är ingen som säger något annat, han är grym, inget snack om saken, men det finns bra många andra som också är grymma, därför kanske vi inte sitter och runkar till hans highlights.

Okej att du är finne och därför blir enögd när du pratar om Kakko, men snälla människa, finns mängder av bra unga talanger, Kakko är en av de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in