2019-05-10, 14:30
Medlem
RudyardKiplings avatar
Inte hunnit läsa allt, men varför kommer inte Erik Karlsson? Skadad?
Citera
2019-05-10, 14:35
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Gissa en gång till.
Citera
2019-05-10, 14:57
Medlem
Citat:

Stoppad av Sharks då de ska spela conference-final.
Citera
2019-05-10, 16:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Visa mig hans corsi siffror, om dom står ut och är topp 20 i ligan så ger jag mig.

Överanvänd inte ord som NHL-stjärna och världsstjärna. Expressen kallade Wennberg för NHL-stjärna, för i helvetet asså!

Hur får man bra corsi om man mest spelar i egen zon? Statistik är bra om man vet hur man ska använda den.

Och nej, jag kallar inte Krüger för stjärna. Hans roll är väldigt oglamorös. Däremot är han kungligt bra i den rollen.

Citat:

LOL

Citat:
Ursprungligen postat av Peterbarnes
Ni som har bättre koll, hur bra lag har Finland resp Kanada i årets upplaga av VM?
Spelade inte Kanada 7-5 mot Österrike häromdagen, var det med VM-laget?

Kanada har ett bra NHL-lag men inte så många spelare av den där absoluta spetsen. Men alla forwards är bra och kan producera, bra backar, bra målvakt. Kanada är bra.

Finland har 18 debutanter, ingen som är ordinarie i NHL, ytterst få från KHL, någon enstaka från SHL, men mest inhemska spelare. Dom har dock nött med nästan samma lag i en månad, så dom är samspelta, disciplinerade och jobbar hårt. Deras PP verkar också vara bättre än spelarmaterialet individuellt av den anledningen.
Citera
2019-05-10, 16:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Jaha, nu har vi tjötat om detta i en och en halv månad. Stöpt och blött. Men nu ska det ske på riktigt. Nu börjar VM! Det här blir kul att följa!
Citera
2019-05-10, 16:32
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jaha, nu har vi tjötat om detta i en och en halv månad. Stöpt och blött. Men nu ska det ske på riktigt. Nu börjar VM! Det här blir kul att följa!

Ska bli riktigt roligt. Speciellt med Elias. Jävligt synd att fler unga spelare ratades och tackade nej. Dahlin hade varit fantastiskt att se.

Hoppas och tror att den pinsamma behandlingen av EP40 bidrog till att headCoach får knega på i Schweiz istället för NHL. Så usel får man inte vara. Visst, han är bra på att gulla med NHL proffsen och få dem till VM men vet han vad talang är och hur man tar tillvara på den?
Senast redigerad av MitchRapp 2019-05-10 kl. 16:35.
Citera
2019-05-10, 16:47
Medlem
LFCYNWAs avatar
Knäppte precis på Finland - Kanada och ser till min förvåning att Kanada saknar ett par tunga namn offensivt. Tycker man brukar kunna få med sig några fler supernamn men det kanske var ovanligt många som tackade nej i år?

Saknar ju exempelvis Domi, Hoffman, McDavid, Skinner, Konecny, Crosby, Stamkos, Marner, Huberdeau, Point, Giroux, Scheifele, Monahan, Toews, Duchene och Horvat för att nämna några.
Citera
2019-05-10, 17:15
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Fast sedan Grönborg tog över så kommer en hel del hem även om vi inte får drömlaget. Mycket trevligt och bra för hockeyn på alla nivåer.
Men du kanske pratar generellt och alla landslag.

Edit: Grönborg ska ju sluta, har helt missat det.
Garpen tar över, undrar om han kan få hem lika mycket folk i framtiden som Grönborg fått?

Jag tror Garpen är en stor del i framgången med att locka NHL-spelarna.
Citera
2019-05-10, 17:27
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Jag tror Garpen är en stor del i framgången med att locka NHL-spelarna.

Ja han har fungerat lite som spindeln i nätet när det gäller kontakten mellan förbundet och NHL spelarna.
Citera
2019-05-10, 17:28
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Knäppte precis på Finland - Kanada och ser till min förvåning att Kanada saknar ett par tunga namn offensivt. Tycker man brukar kunna få med sig några fler supernamn men det kanske var ovanligt många som tackade nej i år?

Saknar ju exempelvis Domi, Hoffman, McDavid, Skinner, Konecny, Crosby, Stamkos, Marner, Huberdeau, Point, Giroux, Scheifele, Monahan, Toews, Duchene och Horvat för att nämna några.

Den stora grejen va ju att Tavares blev tvungen att fara hem till Toronto på fys-check efter hårt träningspass tydligen
Citera
2019-05-10, 17:59
Medlem
MitchRapps avatar
Någon som vet hur de nya reglerna som beslutades idag med ranking från gruppspel till slutspelträdet snarare än position i gruppen? Poäng först antar jag. Sedan målskillnad?

Bra förändring. Borde ge mer vikt till alla matcher i gruppen.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-05-10 kl. 18:01.
Citera
2019-05-10, 18:07
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Vore ännu mer sinnessjukt att vinna VM tre år i rad på straffar...

Nya regler. Inga straffar i finalen. Istället 3 mot 3 i OT.

EDIT: OT i 20 min. Om mållöst ny OT i 20 min.
Senast redigerad av Jarvsofaks 2019-05-10 kl. 18:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in