2019-05-05, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det spelar ingen roll hur tyst de håller. Det måste väl ändå vara det första polisen misstänker för det fall att det rör sig om en kvinna från hederskontext.

Jag tror inte polisen går ut med det direkt. Det är självklart att dom redan har börjat förhöra familj och bekanta, även om ingen misstanke finns. Vilket jag tvivlar på.
Citera
2019-05-05, 16:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om hon tagit livet av sig genom att med hjälp av brännbar vätska tända eld på sig själv så är det inte sannolikt att hon därefter förflyttat sig.

Får hon dödliga skador till följd av bränning så tror jag inte hon är kapabel att flytta sig särskilt långt. Inte såpass långt att polis skulle yttra sig att dödande skett på annan plats än fyndplats. Det hade de nog inte sagt om hon rört sig ett tiotal meter eller så. Har hon själv gått till platsen hon hittats på så har hon väl dött där?
Citera
2019-05-05, 16:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missMontreal
Jag skrev ”eller”

Du skrev först att om BO är kurd så är det garanterat hedersmord.

Citat:
Ursprungligen postat av missMontreal
Hon verkar vara kurd, då är det hedersmord garanterat.

(FB) Död kvinna hittad vid skola. Märsta 190504
Citera
2019-05-05, 16:38
Moderator
OYs avatar
Råder det konsensus i tråden om vem som är BO?

Är bostadsadressen fastställd?

Finns det kopplingar till fyndplatsen via vänner, släktingar eller en potentiell GM?

Har GM till exempel uppehållit sig vid nämnda grillplats någon gång under sin livstid, till exempel i ett ungdomsgäng?
Citera
2019-05-05, 16:39
Medlem
Citat:
Du skrev först att det garanterat är hedersmord.

(FB) Död kvinna hittad vid skola. Märsta 190504

Först skrev jag att det var garanterat hedersmord. Andra inlägget skrev jag att det kan vara man/pojkvän som mördat. Jag tror fortfarande på att det är hedersmord. Så, ska du förhöra mig mer nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Håller med, ifall dom är nära och kära till den avlidne så bör dom få sörja ifred. Visa respekt.
Jani att ringa en signal för att se om telefonen är på eller inte har inget med respekt eller inte att göra.
Hade inte tänkt att ringa och snacka om du trodde det.
Citera
Avslutad
Detta fall luktar hedersrelaterat så det sjunger om det.

Hederskultur är enbart kopplad till religion och dess kultur, den har absolut inte något att göra med socialt utanförskap eller liknande.

Frågan den är när vänsterfolket ska tordas ta upp detta jätteproblen till ytan, de säger att de bryr sej om sina medmänniskor, men sanningen är att de fullständigt skiter i dessa kvinnor i Sverige.
De bryr sej mer om att bekämpa den svenske mannen som lagt sina sockar på fel plats, sinnessjukt!
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-05-05 kl. 16:50.
Citera
2019-05-05, 16:41
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Råder det konsensus i tråden om vem som är BO?

Är bostadsadressen fastställd?

Finns det kopplingar till fyndplatsen via vänner, släktingar eller en potentiell GM?

Har GM till exempel uppehållit sig vid nämnda grillplats någon gång under sin livstid, till exempel i ett ungdomsgäng?

Skulle nog inte säga att det råder konsensus om någonting överhuvudtaget förutom att en kvinna påträffats död i ett skogsområde i Märsta.
Citera
2019-05-05, 16:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Får hon dödliga skador till följd av bränning så tror jag inte hon är kapabel att flytta sig särskilt långt. Inte såpass långt att polis skulle yttra sig att dödande skett på annan plats än fyndplats. Det hade de nog inte sagt om hon rört sig ett tiotal meter eller så. Har hon själv gått till platsen hon hittats på så har hon väl dött där?

Har polisen konstaterat att hon dog på annan plats? Det har jag missat. Om det stämmer så utesluter det i praktiken självmord, håller med.
Citera
2019-05-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Detta fall luktar hedersrelaterat så det sjunger om det.

Hederskultur är enbart kopplad till religionen, den har absolut inte något att göra med socialt utanförskap eller liknande.

Frågan den är när vänsterfolket ska tordas ta upp detta jätteproblen till ytan, de säger att de bryr sej om sina medmänniskor, men sanningen är att de fullständigt skiter i dessa kvinnor i Sverige.
De bryr sej mer om att bekämpa den svenske mannen som lagt sina sockar på fel plats, sinnessjukt!

FEL! Hedersmord grundar sig inte i religion utan kultur. Många kurder är extrema gällande deras kultur, dom gifter sig med släktingar för att behålla släktens blodslinje.
Citera
2019-05-05, 16:48
Medlem
Citat:
Har polisen konstaterat att hon dog på annan plats? Det har jag missat. Om det stämmer så utesluter det i praktiken självmord, håller med.

De misstänker det.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/teorin-efter-marsta-mordet-kvinnan-dog-pa-annan-plats/
Citera
2019-05-05, 16:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Helt klart, men bara gm hade uppsåt att åka till bo för att mörda denne. Då blir det väl överlagt isf?

Fyndplatsen talar väl knappast för ett planerat mord?

Illa vald plats med stor risk för upptäckt samt eventuellt kvarlämnad/glömd sak, kann tala för att kvinnan har dödats oplanerat.

Om kvinnan dödats på annan plats är en bostad sannolik mordplats. Offret måste undanskaffas fort, bevis förstöras och sopas undan. Att detta måste ske fort kan tala för en koppling mellan BO och GM.

Varför inte frakta kroppen till en riktig skog eller annan undanskymd plats?

Kan tala för tidsnöd och/eller brist på tillgång till fordon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in