2019-05-05, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om det skett i GMs bostad så tänker jag att även mördare är avogt inställd till att spara på ett lik i sin bostad.
Exakt.
Om hon mördats i sin egna lägenhet så kan det vara motiverat att flytta på kroppen i syfte att förstöra bevis. (tex genom bränna)
Citera
2019-05-05, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nu killgissar jag mest, men utgår från att det är en lista om det gäller vilka som kopplat upp mot närbelägen mast. Men då måste det ju röra sig om en himla massa telefoner eftersom dungen ligger i tätbebyggt område. Alltså är det kanske ett meningslöst förfarande.
Vid triangulering däremot, då fler master är inblandade, kan man väl precisera mobilers position på metern när, har jag för mig. Då borde det också vara en karta istället för lista.

Om det går att pejla retroaktivt. Då kan man ju begränsa antalet uppkopplingar ganska ordentligt till just detta område.
Annars sitter du med tusentals nummer om uppkopplingar mot en mast.
Citera
2019-05-05, 12:32
Medlem
Rimligen borde det vara någon som haft kontakt med BO. Jag antar att polisen redan börjat ringa in en tänkbar GM.
Citera
2019-05-05, 12:36
Medlem
Nu tantgissar jag, men om hon var så gammal som tråden gissar, så är det udda att hon inte var gift och hade barn. Kanske homosexuell. Kunde vara motiv för mord i den klan hon tillhörde.
Citera
2019-05-05, 12:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Exakt.
Om hon mördats i sin egna lägenhet så kan det vara motiverat att flytta på kroppen i syfte att förstöra bevis. (tex genom bränna)

GM kanske har hopp om att få det att framstå som överfallsmord. Isåfall är kanske platsen hyfsat väl vald om det rör sig hyfsat mycket folk i närheten.
Kanske GM är så kylig att hen räknar med att kunna dölja sig i område där hyfsat mycket folk rör sig? Palme sköts ju mitt i smeten en lönehelg. Dubbelmordet i Linköping skedde en tid när mycket folk var i rörelse på väg till jobboch skola precis som BOn i det fallet.
Citera
2019-05-05, 12:39
Medlem
Citat:
Om det går att pejla retroaktivt. Då kan man ju begränsa antalet uppkopplingar ganska ordentligt till just detta område.
Masterna sparar bl.a. information om tid för uppkoppling, signalstyrka och ID (enhetens ID). Går att triangulera ganska väl, särskilt om telefonen rör på sig och fångas upp av flera master samtidigt.
Citera
2019-05-05, 12:40
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Det var precis vad jag menade.

Eftersom kroppen nu har flyttats kan ödehuset bli intressant igen, om mordet skett där. Eftersom det ligger flera kilometer bort bör mobiler som varit där kopplats upp mot en annan mast. Om man då jämför vilka som varit uppkopplade på båda ställena i närtid ger det nog ett betydligt färre antal träffar.
Skulle det röra sig om ett hedersmord, kan tonårspojken som gripits för branden blivit beordrad av GM att bränna ner ödehuset. Ja, ja, det må vara ett långskott men det är ju trots allt viktigt att hitta mordplatsen för att kunna lösa mordet.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2019-05-05 kl. 12:46.
Citera
2019-05-05, 12:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Masterna sparar bl.a. information om tid för uppkoppling, signalstyrka och ID (enhetens ID). Går att triangulera ganska väl, särskilt om telefonen rör på sig och fångas upp av flera master samtidigt.

Tack för koncis uppgift om vad som ses och hur 🙌
Citera
2019-05-05, 12:44
Medlem
tjabalosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Kvinnans anhöriga är underrättade, så vem är hon, hon ör ju uppenbarligen identifierad
kolla längre bak i tråden
Citera
2019-05-05, 12:52
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Att det skulle vara den där kurdiska tanten som är BO är väl mest en trådsanning. Det måste ju kunna vara fler som dör samma dag i en ort som Märsta. Det ska ju röra sig om en ung kvinna, 26 år enligt någon uppgift. Men nåja, den som hittade fb-infon kanske kan kurdiska och kunde läsa att det var rätt. Jag tvivlar dock ännu.
Citera
2019-05-05, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Att det skulle vara den där kurdiska tanten som är BO är väl mest en trådsanning. Det måste ju kunna vara fler som dör samma dag i en ort som Märsta. Det ska ju röra sig om en ung kvinna, 26 år enligt någon uppgift. Men nåja, den som hittade fb-infon kanske kan kurdiska och kunde läsa att det var rätt. Jag tvivlar dock ännu.
Smart tanke. Det kan ju lika gärna vara någon annan!
Citera
2019-05-05, 12:57
Medlem
Hon var ny i sverige kanske hade bott här 5 -+ år och var inte homosexuell hon bodde i tingvalla så ödehuset är uteslutet min moster sa att ryktet går att hon vart våldtagen men kan vara rykten bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in