2019-05-04, 00:29
Medlem
ms18s avatar
Hoppas på långt straff. Vill inte ha någon wigger ute på gatan som beter sig som alla andra hobby gangsters, seriöst hur töntig är inte din vän som låter sig fotas med pengar och vapen? Kan slå vad om att man lagt upp godsaker på bordet medans din vän och 3 andra står bakom och gör westside tecknet.
Citera
2019-05-04, 00:37
Medlem
AcidGherkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Hoppas på långt straff. Vill inte ha någon wigger ute på gatan som beter sig som alla andra hobby gangsters, seriöst hur töntig är inte din vän som låter sig fotas med pengar och vapen? Kan slå vad om att man lagt upp godsaker på bordet medans din vän och 3 andra står bakom och gör westside tecknet.
Han är ingen "wigger" som bryter och har försökt anamma någon gangster-gloria. Bilderna som har tagits har inte varit för "skryt" eller för publicering, utan för skämtsamma syften till ett fåtal nära vänner, varav en av dessa personerna är golaren.

Jag har själv sagt åt honom att lägga ner med tramset, men han har ej lyssnat och han har inte skött det här snyggt vilket han är medveten om själv också, och är det så att han får ett straff så får han ta det, men det är fortfarande inte det som är frågan i tråden...

Frågan är vad han kan få för straff och vad man kan göra för att minska/utesluta straff om det skulle bli en rättegång.
Citera
2019-05-04, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcidGherkin
Skulle inte tro det med tanke på att han har svenskt medborgarskap och är dessutom förlöst ur en svensk vagina. Onödiga och löjliga kommentarer undanbedes.

Han är vit i huden, då kommer han få hårdare straff, tyvärr.
Mellan 2 och 3 år. Sen sitter han 2/3 av det.
Citera
2019-05-04, 00:41
Medlem
AcidGherkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitosleng
Han är vit i huden, då kommer han få hårdare straff, tyvärr.
Mellan 2 och 3 år. Sen sitter han 2/3 av det.
Är det verkligen säkert? Nån påstod att det inte räcker som bevis, utan att man måste ha beslagtagit något...

Jag uppskattar allas hjälp och skulle verkligen uppskatta att höra från någon inläst och kunnig i ämnet.
Citera
2019-05-04, 02:37
Medlem
Av inlägg #17 i tråden framgår det att han är på fri fot.

Det är obligatorisk häktning på grovt vapenbrott sedan något/några år tillbaka, så det ensamt hade han blivit häktad på. Med allra, allra största sannolikhet hade han blivit häktad för 2-3 kg hasch utbrutet för sig också.

Några tänkbara alternativ är: 1) Polisen har inte det du påstår på honom. 2) Du har missförstått en massa saker. 3) Du trollar.
Citera
2019-05-04, 06:09
Medlem
Insults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan66
Innehav av 2-3 kilo cb är inte att bedöma som grovt narkotikabrott,gränsen går vid 5 kilo...

Stämmer, men man kan rubricera mindre mängder än 5kg cannabis som grovt om det har innehållit försvårande omständigheter - att man har exempelvis försökt sälja vid flertalet tillfällen. Kan åklagaren styrka att det skett organiserat så riskerar den tilltalade att åka på grovt narkotikabrott fast mängden i sig inte är uppfylld.
Citera
2019-05-04, 07:10
Medlem
Haubits77Bs avatar
Grovt vapenbrott för en pistol är mest troligt hittepå, men något åklagare gärna driver.
Citera
2019-05-04, 12:44
Moderator
Gordon Blixts avatar
Tråd infogad.

/Mod
Citera
2019-05-04, 16:17
Medlem
AcidGherkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insult
Stämmer, men man kan rubricera mindre mängder än 5kg cannabis som grovt om det har innehållit försvårande omständigheter - att man har exempelvis försökt sälja vid flertalet tillfällen. Kan åklagaren styrka att det skett organiserat så riskerar den tilltalade att åka på grovt narkotikabrott fast mängden i sig inte är uppfylld.
Räcker det med span, bildbevis och telefonavlyssning samt sms-konversationer för att fälla honom?
Citera
2019-05-04, 21:42
Medlem
Potzi3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcidGherkin
Tack för alla svar hittills!

Hur i så fall?

Förstår inte riktigt hur ni kan ha information om avlyssning?
Senast redigerad av Potzi3 2019-05-04 kl. 21:49.
Citera
2019-05-05, 02:16
Medlem
Torskade för första gången med 5g cannabis, 100m ifrån bilen.
Domen är satt med 6lax i böter. (Ringa narkotika/innehav) (Enbart urinprov)

Frågor:
Kommer Polisen meddela detta till transportstyelsen? (Första gången torsk)
Isåfall antar jag möte?
Vad frågar dom?
Hur lång tid tar det tills dom hörav sig? (GBG)
Hur stor är chansen att dom rycker just mitt kort?
Kommer Polis/transportstyrelsen eller någon annan myndighet kontakta jobbet? (Kör inte bil på jobbet)

NÅGON där ute måste ha varit med om detta eller något liknande?
Tack för hjälp på förhand!

Har jag postat på fel ställe? Flytta mig då ! TACK
Citera
2019-05-05, 02:53
Medlem
AcidGherkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potzi3
Förstår inte riktigt hur ni kan ha information om avlyssning?
Polisen har uppgett detta för golaren som sagt detta till bekanta som sedan sagt det till bekanta till vederbörande.... Jag vet att det låter jävligt komplicerat, men det är säkra uppgifter och jag trollar inte. Finns ingen mening att sitta och försöka få hjälp med allt detta om jag bara ska trolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in