2019-05-04, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla
Det finns motionsspår utan belysning. Spåret användes iaf förr ofta av både Ekillaskolan och idrottsklubbar som tränade på Ärlingheden.

Ok, du har självfallet helt rätt. Jag uttryckte mig klumpigt.
Fast i det här fallet ter det sig inte troligt att det handlar om en motionär som var ute i skogen och joggade.
Citera
2019-05-04, 10:25
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scorpiorizing
Vart i märsta har detta påträffats? I valsta eller? Tel me!!
Skogsområdet
https://bit.ly/2GVcYdS
Citera
2019-05-04, 10:27
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Enligt en bekant som har vänner i Märsta så var flickan avklädd. Så våldtäkt kanske? Eller om kläderna dragits av i ett bråk?

Obs obs på att min bekanta hört det ryktesvägen så det källan har ingen större trovärdighet mer än att det är ett rykte som tydligen florerar i Märsta.

Edit: ska vara en tonåring enligt samma källa. Alltså rätt ung.
Hur det förhåller sig med trovärdigheten har ju att göra med källan. Du tycks avse tillförlitligheten. Eller vet du att ryktet spridits av en person med tveksam moral?
Citera
2019-05-04, 10:27
Bannlyst
Lutar mot att det är ännu en "otrogen svennehora" som fått sätta livet till...
Citera
2019-05-04, 10:29
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Luktar hedersvåld.
Jo, det bor mycket kurder i Märsta.
Citera
2019-05-04, 10:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solen75
Lyckostigen , tingvallavägen ( vissa nr) beroende åt vilket håll hon skulle också. Kan lika väl va ekillavägen , husen som ligger framför skolan , osv

Juggernawt skrev att 90 procent i området är invandrare är pensionärer. Jag frågade därför Juggernawt vad den menar med ”området”. Med all respekt så tror jag inte att du kan svara för Juggernawt här.
Citera
2019-05-04, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ja. Initialt tolkade jag det som att det handlade om en ung kvinna, som minderårig, men det kanske är en vuxen som var på väg hem under natten. Har hon inte varit saknad så har hon kanske eget boende i närheten.

Då hon inte är identifierad än vet vi ju inte exakt ålder. Men mest rimligt i ålderspannet 15-25 år. Kan både vara att hon har eget boende, eller att hon ganska ofta sover hos pojkvän eller kompisar och att föräldrarna inte reagerat inledningsvis. Hon kan också ha skilda föräldrar och båda trott att hon sovit hos den andre.
Citera
2019-05-04, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det garanterar du inte alls.

Statistiskt är det troligt. Tom mycket troligt. Och då det rör sig om det området i Märsta vore det tom mycket osannolikt att det var någon annan typ av gärningsman.
Citera
2019-05-04, 10:36
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Då hade inte polisen utgått som mord i brottsrubriceringen.
Tydligen har flickan råkat för väldigt grovt våld.

Aftonbladet har ju kallat det mord i sina rubriker så de kanske har mer info. Eller spekulerar för att få klick.
Teknikerna lär väl rätt snabbt kunna konstatera om det är frågan om mord.
Citera
2019-05-04, 10:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Statistiskt är det troligt. Tom mycket troligt. Och då det rör sig om det området i Märsta vore det tom mycket osannolikt att det var någon annan typ av gärningsman.

”Troligt” är inte samma sak som ”garanterat”. Platsen där kroppen hittades verkar dessutom vara ungefär på gränsen mellan två områden som rent demografiskt skiljer sig åt en del.
Citera
2019-05-04, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Då hon inte är identifierad än vet vi ju inte exakt ålder. Men mest rimligt i ålderspannet 15-25 år. Kan både vara att hon har eget boende, eller att hon ganska ofta sover hos pojkvän eller kompisar och att föräldrarna inte reagerat inledningsvis. Hon kan också ha skilda föräldrar och båda trott att hon sovit hos den andre.

Visst, alla möjligheter finns. Jag spekulerar bara om vad jag ser som mest troligt med det lilla vi vet.

Att jag initialt tänkte minderårig var för att media skrev att hon hittades vid en skola där det oftast är ungdomar i skolålder som uppehåller sig. Nu verkar hon inte hittats vid en skola även om det ligger en i närheten.
Citera
2019-05-04, 10:39
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Aftonbladet har ju kallat det mord i sina rubriker så de kanske har mer info. Eller spekulerar för att få klick.
Teknikerna lär väl rätt snabbt kunna konstatera om det är frågan om mord.
Står brännskador nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in