2019-05-02, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
På vilket sätt är kvalitén bättre?

Renare, fortare upptag. Mindre laktos, mindre fett & kolhydrat om det är ett bra isolate. Tex Elit nutrition isolate eller Dave palumbos isolyze.
Citera
2019-05-02, 10:54
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigLenny
Renare, fortare upptag. Mindre laktos, mindre fett & kolhydrat om det är ett bra isolate. Tex Elit nutrition isolate eller Dave palumbos isolyze.

Vad tycker du om Budo Fitness Premium line protein? Det är fritt från tillsatser osv.. Tror det är laktosfritt.
Citera
2019-05-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvaristenno1
Vad tycker du om Budo Fitness Premium line protein? Det är fritt från tillsatser osv.. Tror det är laktosfritt.

Inget jag hade köpt iaf, men man väljer själv. För mycket carbs och fett för min del.

Köp någon av dom jag rekommenderade eller köp vanligt protein pulver bara.

Elit nutrition: Elit ISO Complex

Species nutrition: Isolyze

Mvh
Citera
2019-05-02, 13:36
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendicles
Hur mycket d-vitamin tar du btw? För livsmedelsverkets rekommendationer (DRI) är alldeles för lågt, har för mig att det är 400IE när den egentligen ska ligga på 5000IE. Finns 5000IE-tabletter på nätet, även de holistic. Värt att tänka på.

Du vet att RDI sätts efter en minimumnivå för att inte utveckla allvarliga sjukdomar va? Inte efter optimal hälsa.
Citera
2019-05-02, 14:17
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Min kost är full av östrogen säger du, mycket möjligt, men fördelarna (aminosyrorna/kolesterolet/mättat fett/kalorierna) osv väger upp detta.
Det är inte "mycket möjligt", utan det är faktiskt så att du äter stora mängder dietärt östrogen. Sedan att du inte tycker att det är ett problem med östrogen så länge det finns i kött, men ett jätteproblem när det finns lite pseudo-östrogen i soja, ja det är ju din kognitiva dissonans det.

Citat:
Samt att jag redan har minimerat mitt östrogen med andra metoder, som jag inte kommer ta upp här.
Du fattar ingenting om östrogen eller andra hormoner. Du har blivit hjärntvättad att tycka att östrogen är det värsta som finns (men om östrogen finns i kött då är östrogen okej ) och att soja gör dig till en kvinna. Hade du haft tresiffrig IQ och kunnat tänka själv, så hade du varit av en annan uppfattning.

Du är helt enkelt inte konsekvent med din anti-östrogen inställning.

Citat:
Varför jag vill ha i mig mycket mättat fett och kolesterol är en annan diskussion som jag tycker vi hoppar över, har redan haft den med dig (?) och många andra. Men du får gärna komma med dina åsikter i detta om du måste.
Som sagt, du äter inte bra kost. Men fortsätt du så och dö av en hjärtattack när du blir 50, inte mitt problem liksom om du får en stroke eller blir senildement, lol.

Citat:
Förklara var soyan i mitt proteintillskott kommer ifrån.
Vet du ens vad sojalecitin är? Eller har du bara lärt dig som en duktig vovve att skälla så fort du hör/ser ordet soja?

Soja-lecitin används som emulgeringsmedel och innehåller inga östrogener (inte ens sojabönor innehåller östrogener; fyto-östrogener är inte östrogener och de är som sagt bara hälsosamma att få i sig, ungefär som antioxidanter).

Citat:
Du går på en Rawfood diet om jag förstår det rätt?
Nej.

Citat:
Eller vegan iaf?
Nej.

Jag är flexitarian och fanatiskt pro-vegan. Raw food veganism är det bästa, eller rättare sagt, "plant based whole food diet", är det absolut bästa man kan äta. Självklart är det okej att koka eller steka vegansk mat ibland, som t.ex. sojamjölk eller tofu, sojakött, andra bönor och linser osv bör man koka.

Det händer faktiskt ibland att jag äter kött, eller äggvita (köper ibland sojakött gjord med äggvita osv). Jag är ingen mainstreamvegan. Jag förespråkar veganism av miljö- och hälsoskäl. Det mesta jag äter är veganskt så sett, men det händer liksom att jag äter kebabpizza och liknande skräpmat ibland.

Citat:
Men det finns ju uppenbarligen andra som överväger att vara vältränade (läs fotomodell) mot att som du följa statens/sjukhusets "optimala" blodvärden!? (Som för övrigt inte är baserade på vetenskapliga grunder). Det har alltså att göra med vad man prioriterar, du måste själv lära dig att förstå att andra har andra åsikter om vad som är viktigt i livet.
Problemet här är att du är en obotlig mainstreamtänkare som pga din konfirmeringsbias inte förstår att det går att bygga en grym, väldeffad fysik på en vegansk kost (det är till och med lättare, bland annat eftersom dietära fibrer mättar). Du är liksom helt fanatiskt inställd på att detta bara skulle vara möjligt med animalisk skräpmat.

Citat:
Jag skulle aldrig gå på din linje och se ut som skit, när jag kan välja att bli fotograferad i underkläder och få varenda tjej som jag stöter på. Men vi har olika åsikter om hur man bör prioritera...
Jag "ser inte ut som skit" pga veganism. Hade jag prioriterat fotomodellyrket och detta var mitt livs största mål, så hade jag kunnat bygga en mycket bättre fysik än vad du gör. Som du säger, vi har olika prioriteringar i livet. För mig är styrketräning och näring en hobby som jag håller på med till och från.

Men du ville ha kostråd och det jag kan säga dig är att du både äter dåligt och dina kosttillskott är skit, särskilt om ditt mål är att nolla dietärt östrogen, lol.

Citat:
Att du krigar hårt för din sak är det enda jag kan köpa, men jag instämmer inte i att det finns nåt attraktivt i den linjen.
Jaja, du fattar ingenting ändå, så din åsikt är inte värd något heller.

Citat:
Det sista som slår mig är när du blandar ihop mig med andra som du kallar de "mainstreamtänkare" Du gör just nu bort dig nåt katastrofalt.
Du är en mental dvärg

Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Du vet att RDI sätts efter en minimumnivå för att inte utveckla allvarliga sjukdomar va? Inte efter optimal hälsa.
Detta stämmer, vitamin D rekommendationerna i synnerhet är ett skämt, men det gäller även de andra vitamineralerna också. Dock är det främst vitaminerna som man kan köra på högre doser, medan vitaminerna inte går att megadosera på samma sätt, eftersom de är mineraler. Vitamin D3 RDI är liksom satt på minimumnivå för att slippa rakit, som exempel, men mer optimala doser av D3 ligger på minst några tusen UI/IE. Samtidigt, ju högre doser av D3, desto viktigare blir det att högdosera de andra vitaminerna. Så kör man på standard RDI värden, ja då behöver man inte feta doser A, K2 osv. Men ska man ha höga doser av D3 etc., ja då blir kosttillskott ett måste, och du gillade väl inte kosttillskott?
Citera
2019-05-02, 14:51
Medlem
MuscleSharks avatar
Har du märkt av nån skillnad sedan du började med kosttillskott? Om din prestation och hälsa är densamma som tidigare så kan man fråga sig om det är lönt.
Men jag ser inget fel i ditt upplägg.
Beror till stor del på dig som individ om du behöver extra tillskott eller inte.

Viktigast är ju som du sj vet kosten i övrigt, träning och återhämtning.

Nån säger här att din kost är full av östrogen. Om din kost består av stor del tillsatser och produkter av låg kvalitet så kan det till viss del stämma.
Sen är det också så att det är individuellt hur man påverkas.
Jag testade sj mitt Testosteron för ett halvt år sen, och mina nivåer har faktiskt aldrig varit högre än nu. Då börjar jag ändå närma mig 35+.
Det viktigaste är att man äter så bra man kan, tränar hårt och låta kroppen återhämta sig.
Undvik stress också såklart.
Citera
2019-05-02, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888

Sant! Borde minst ligga på 8000iu per dag.
Citera
2019-05-02, 15:45
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Har du märkt av nån skillnad sedan du började med kosttillskott? Om din prestation och hälsa är densamma som tidigare så kan man fråga sig om det är lönt.
Men jag ser inget fel i ditt upplägg.
Beror till stor del på dig som individ om du behöver extra tillskott eller inte.

Viktigast är ju som du sj vet kosten i övrigt, träning och återhämtning.

Nån säger här att din kost är full av östrogen. Om din kost består av stor del tillsatser och produkter av låg kvalitet så kan det till viss del stämma.
Sen är det också så att det är individuellt hur man påverkas.
Jag testade sj mitt Testosteron för ett halvt år sen, och mina nivåer har faktiskt aldrig varit högre än nu. Då börjar jag ändå närma mig 35+.
Det viktigaste är att man äter så bra man kan, tränar hårt och låta kroppen återhämta sig.
Undvik stress också såklart.

Jag får mycket tydligare resultat när jag tar tillskott.

Självklart består den inte av tillsatser och låg kvalitet mat, haha. Han som skriver detta som du hänvisar till är efterbliven. Han har blivit steril av sina kostvanor.

Vi är i samma ålder ser jag och jag hade jättelågt testo innan jag boostade det, nu är det på normalnivå. I övrigt instämmer jag i det du skriver.
Citera
2019-05-02, 15:53
Medlem
Citat:
Jag får mycket tydligare resultat när jag tar tillskott.

Självklart består den inte av tillsatser och låg kvalitet mat, haha. Han som skriver detta som du hänvisar till är efterbliven. Han har blivit steril av sina kostvanor.

Vi är i samma ålder ser jag och jag hade jättelågt testo innan jag boostade det, nu är det på normalnivå. I övrigt instämmer jag i det du skriver.

Vilken dos ger äkaren (eller hur man nu får det) när man har lågt testo? Får man så man blir dopad?
Citera
2019-05-02, 15:58
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Vilken dos ger äkaren (eller hur man nu får det) när man har lågt testo? Får man så man blir dopad?

Jag antar att man åker dit om man blir testad, men jag tävlar ju inte, och på gymmet så kan man nog visa papper på att man fått det från läkaren, ifall det skulle dyka upp ett random test...
Citera
2019-05-02, 16:01
Medlem
Citat:
Jag antar att man åker dit om man blir testad, men jag tävlar ju inte, och på gymmet så kan man nog visa papper på att man fått det från läkaren, ifall det skulle dyka upp ett random test...

Mm. Tack för svaret. Lycka till med maten och träningen!
Citera
2019-05-02, 16:04
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Mm. Tack för svaret. Lycka till med maten och träningen!

Tack så mycket! Finns det nån del här på forumet som man kan posta bilder på sig själv, om man så att säga vill ha feedback?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in