Citat:
Jag repeterar inte vad jag tror.Du behöver inte repetera vad du tror. Jag är inte ute efter att fria eller fälla. Jag vill ha fakta.
Du försöker bevisa skulden med något som inte är bevisat. Dvs vilken typ av brev det var. Polisen har maskerat anklagelserna mot skola o kommun. Brevet kan ha tagits emot av dem utan att de gjorde en orosanmälan. Det var ett brev som skulle ge skola o kommun anledning att fundera på sina beslut.
I några år så hade Oskar fixat hemundervisning. Möjligt pua Hanna. Kravet på Moas hemundervisning tycker jag mera visar att det finns någon, aldrig två, som har tvångstankar. Inte oroar sig för sjukdomar utan mera för hemundervisningens vara eller icke vara. Kommunen o skolan har säkert fått påstötningar av föräldrarna inför hotet om indragningar. Ett hot som mycket möjligt besvarades med ett hot.
Du vet alltså inte avsikten om varför polisen, faktiskt, ljög den 19 januari 2018 och hela tiden fram till sommaren om hur Hanna dött?
Du försöker bevisa skulden med något som inte är bevisat. Dvs vilken typ av brev det var. Polisen har maskerat anklagelserna mot skola o kommun. Brevet kan ha tagits emot av dem utan att de gjorde en orosanmälan. Det var ett brev som skulle ge skola o kommun anledning att fundera på sina beslut.
I några år så hade Oskar fixat hemundervisning. Möjligt pua Hanna. Kravet på Moas hemundervisning tycker jag mera visar att det finns någon, aldrig två, som har tvångstankar. Inte oroar sig för sjukdomar utan mera för hemundervisningens vara eller icke vara. Kommunen o skolan har säkert fått påstötningar av föräldrarna inför hotet om indragningar. Ett hot som mycket möjligt besvarades med ett hot.
Du vet alltså inte avsikten om varför polisen, faktiskt, ljög den 19 januari 2018 och hela tiden fram till sommaren om hur Hanna dött?
Jag citerade fakta ur FUP och jag skriver utifrån förundersökningens resultat.
Vi har redan delgivits tillräckligt med fakta via det som framkommer i avskedsbrevet:
- Att båda gemensamt fattat detta beslut.
- Att båda vill dö.
- Att båda tänker mörda sina döttrar.
- Att de tog beslutet tidig höst.
- Att de lämnar motiv i form av att föräldrarna anser att ingen av dem kommer leva nåt liv i egentlig mening.
Vi vet via tidigare pressmeddelande att "de inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation."
Sen finns det trafik gällande dator och mobiler som styrker detta. Vad de skrivit är dock sekretessbelagt med hänvisning till lagen så att varken avlidna eller anhöriga lider men.
Med avlidna menas även barnen och det är dem det handlar om som ska mördas.
Fortsättningsvis har Hanna och Oskar uteslutit sina barn i testamente bara några dagar innan morden på barnen - vilket ytterligare styrker planerna på mord.
Sen finns det även ett usb som lär vara av vikt med tanke på det som står i tidningen svensk polis:
"När poliser från grova brott i Lund kom till villan, hittade de bland annat ett testamente, ett usb-minne och sammantaget tydde fynden på att allt var planerat sedan en lång tid tillbaka."
Så det är osedvanligt mycket efterlämnad bevisning i Bjärredsfallet.
Att du sen snöat inne på att Hanna är så oskuldsfull är ditt problem och inte lyckas du argumentera för din sak heller.
Det är ren bullshit att avskedsbrevet skulle vara nåt hotbrev.
Senast redigerad av develi 2019-05-02 kl. 10:41.
Senast redigerad av develi 2019-05-02 kl. 10:41.