2019-05-01, 00:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Exakt ordagrant vet vi inte vad hon säger. Det är inte ett citat. Enligt texten ska hon ha sagt "att det var då han misshandlade henne"(när hon ville prata klart). Han ville att hon skulle gå ut för att de tjafsade.

Jag anser att det är så man kan tolka det.

Då kan det enligt min mening (tolkning) vara hans frustration över att hon vill fortsätta att prata klart som gör att han tappar besinningen.

De är ju ett pågående "tjafs"...

Min tro är att han vill först och främst ha slut på "tjafset". Det är därför han vill att hon går ut. Inte för något annat.

Hans frustration för att hon "tjafsar" och vill prata klart om saker som han inte vill höra på.
Min undran- vad kan det ha handlat om?

"De satte sig då i hans bil och började tjafsa "om allt möjligt". Mannen bad Lena Wesström att lämna bilen men hon svarade att hon ville prata klart först. Det var då han misshandlade henne, enligt hennes berättelse."

Jag är övertygad om att maskningen innehåller mer våld än det vi fått ta del av. Jag tror att det handlar om en man som inte kan kontrollera sig när han blir frustrerad.

Min mycket starka övertygelse.

Ja, det finns väl någon anledning till att så
mycket är maskat.
Man kan ju undra vad som är så
hemligt.
Citera
2019-05-01, 00:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du tror inte att det beror på att ingen under 21 års ålder ska
dömas till livstid?
Om jag har fattat det hela rätt så hade han fått max 14 år.

Med det lämnar jag fallet åt sitt öde.

Jo, men så är det ju så klart. För onykter för att kunna tänka klart.
Citera
2019-05-01, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
mycket är maskat.
hemligt.

I och med att det inte gick till åtal så är väl inte utredningen offentlig, eller?
Citera
2019-05-01, 02:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Exakt ordagrant vet vi inte vad hon säger. Det är inte ett citat. Enligt texten ska hon ha sagt "att det var då han misshandlade henne"(när hon ville prata klart). Han ville att hon skulle gå ut för att de tjafsade.

Jag anser att det är så man kan tolka det.

Då kan det enligt min mening (tolkning) vara hans frustration över att hon vill fortsätta att prata klart som gör att han tappar besinningen.

De är ju ett pågående "tjafs"...

Min tro är att han vill först och främst ha slut på "tjafset". Det är därför han vill att hon går ut. Inte för något annat.

Hans frustration för att hon "tjafsar" och vill prata klart om saker som han inte vill höra på.
Min undran- vad kan det ha handlat om?

"De satte sig då i hans bil och började tjafsa "om allt möjligt". Mannen bad Lena Wesström att lämna bilen men hon svarade att hon ville prata klart först. Det var då han misshandlade henne, enligt hennes berättelse."

Jag är övertygad om att maskningen innehåller mer våld än det vi fått ta del av. Jag tror att det handlar om en man som inte kan kontrollera sig när han blir frustrerad.

Min mycket starka övertygelse.

SD lärde sig att han fick göra som han
ville.
LW lärde sig att det inte var någon ide’ att
anmäla.
Citera
2019-05-01, 08:08
Medlem
Citat:
mycket är maskat.
hemligt
.
Det skulle kunna vara maskat för att skydda LW:s barn. Man kan tänka sig att SD där i bilen på ett gräsligt vis verbalt attackerat LW och anklagat henne för att hon skulle försumma sina barn när hon geocachade så mycket.
Så skulle det kunna vara.
Maskningen är mystisk.
Citera
2019-05-01, 09:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
mycket är maskat.
hemligt.

Det är maskat för att det som inte lett till åtal blir inte offentligt. Hela händelsen med detaljer ang. knoggnuggningen, namn, plats, tidpunkt måste därför maskas. Det är bara förundersökningar som gått till åtal som en FUP blir offentlig.
Citera
2019-05-01, 09:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Expressen som tagit del av delar av den hårt den maskade versionen av förundersökningen av misshandeln.
Nja, Expressen verkar inte ha fått läsa i förundersökningen. Det står att det är Nerikes Allehanda som har fått ta del av materialet:

Citat:
Det framgår inte riktigt vad just LW sagt (inget jag hittar iaf).
Det som återges i artiklarna du citerar är väl just LW:s version. "....enligt hennes berättelse.", "Enligt henne...", "...enligt anmälan."

Citat:
mycket är maskat.
hemligt.
Ja, det hade ju varit bra om man hade fått ta del av SD:s version också.
Senast redigerad av Draifos 2019-05-01 kl. 09:45.
Citera
2019-05-01, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är maskat för att det som inte lett till åtal blir inte offentligt. Hela händelsen med detaljer ang. knoggnuggningen, namn, plats, tidpunkt måste därför maskas. Det är bara förundersökningar som gått till åtal som en FUP blir offentlig.
Men vänta lite nu.
Ingenting gick till åtal.
Alltså borde väl ingenting av FU lämnats ut?

Edit: Ser nu vad Draifos postade nyss. Intressant, väldigt intressant! Det luktar läcka. Från ett polishus. Nånstans i Mellansverige.
Senast redigerad av Carinah78 2019-05-01 kl. 09:56.
Citera
2019-05-01, 09:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men vänta lite nu.
Ingenting gick till åtal.
Alltså borde väl ingenting av FU lämnats ut?

Ingenting lämnas ut men nu eftersom BO är död så har de uppenbarligen gett en maskad version åtminstone verkar det som.
Man kan ju ändå inte utläsa någonting där nästan allt är maskat förutom vanliga ord som "och" "det" m.m. Vad de pratade om, att SD bad henne gå ur bilen, att det knoggnuggades m.m. är nog maskat.
Citera
2019-05-01, 09:58
Medlem
Citat:
Ingenting lämnas ut men nu eftersom BO är död så har de uppenbarligen gett en maskad version åtminstone verkar det som.
Man kan ju ändå inte utläsa någonting där nästan allt är maskat förutom vanliga ord som "och" "det" m.m. Vad de pratade om, att SD bad henne gå ur bilen, att det knoggnuggades m.m. är nog maskat.
Se min editering nyss.
Vad tror du om det?

BTW: Att BO är avliden skall inte ha den minsta betydelse för utlämning av sekretessbelagt FU-material!
Snarare tvärtom! I det här fallet har det läckta(?) FU-materialet t ex kommit att styra en stor del av debatten i en viss tråd på Flashback, nämligen den här.
Synpunkter på det?
Nån?
Senast redigerad av Carinah78 2019-05-01 kl. 10:05.
Citera
2019-05-01, 09:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Edit: jag menar så klart att det är maskat för oss i allmänheten men media verkar ju ha fått veta vad det handlade om så att de kunde återge för oss vad anmälan gick ut på.
Citera
2019-05-01, 10:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Se min editering nyss.
Vad tror du om det?

Ja, som sagt media verkar ha fått tag på vad det handlade om. Annars är det sekretessbelagt för allmänheten.
Men att maskningen skulle innehålla ännu mer än vad tidningen redan återgett är föga troligt.
Jag tror inte på att det hänt mer än tjafset och knoggnuggningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in