2019-04-30, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Parollen man borde ha är att -Nu inför vi centerns och liberalernas partiprogram-.

Frågan är om man får JÖK-ungarna med på tågen. Alltså C och L. De som garanterar Löfven och S statsministerposten.

Man får numera närmast se 1 majtågen som ett begravningsfölje. Med enbart de närmast sörjande närvarade. S är äntligen på väg ner i graven som politisk kraft.

Härligt att vi liberaler får ökat inflytande. Det gagnar folkflertalet och landets ekonomiska utveckling. I år går jag med i demonstrationerna med en grön flagga för att manifestera vår tids viktigaste fråga,klimatet.
Citera
2019-04-30, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
"ÄNTLIGEN MARKNANDSHYROR!" är så djävla kul och träffande att man får lust att måla en skylt och gå med... Blir man bortkörd tro?

Haha, jag tror nog att det blir finkan för dig för störande av allmän ordning eller liknande.

Själv har jag fastnat för frasen;

HÄR SKULLE DET STÅ NÅGOT MEN NÅGON KAN BLI KRÄNKT!

Kan det bli mer träffande häcklande av åsiktsbrott utan att peka ut någon?

(Bara för det ska jag ha det som signatur).
Senast redigerad av Rouen 2019-04-30 kl. 13:42.
Citera
2019-04-30, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Ja, bra fråga. Det vill förstås till att vara luddig och generell, eftersom egentligen allt som gjorts på politisk väg de senaste 100 åren är sossarnas göromål. Jag såg ett kul profilbildsfilter på facebook förra veckan. "Jag är för bra saker och emot dåliga saker" stod det, med två hjärtan runt – kanske vore det något?

Klockrent, fast med fler hjärtan typ lovebombing och en regnbågsflagga som bakgrund.
Senast redigerad av pe11e 2019-04-30 kl. 13:43. Anledning: Rättning
Citera
2019-04-30, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
1:maj är väl redan en parodi?

Visst är 1 maj redan en parodi. Man kan likna tågen numerasom ett begravningståg för de närmast sörjande.

Det finns emellertid ett stort men. Det är massimporten av valboskap. Till stor del röstar de flesta av dessa på S.
Citera
2019-04-30, 13:45
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Ja, bra fråga. Det vill förstås till att vara luddig och generell, eftersom egentligen allt som gjorts på politisk väg de senaste 100 åren är sossarnas göromål. Jag såg ett kul profilbildsfilter på facebook förra veckan. "Jag är för bra saker och emot dåliga saker" stod det, med två hjärtan runt – kanske vore det något?

Ja, ett sådant plakat är nog vad som behövs. Gärna i rött.
Citera
2019-04-30, 13:50
Medlem
Det verkar onekligen vara inne på sista versen. Småstäderna runt omkring har redan ställt in sina marscher då de inte får ihop tillräckligt med folk då ingen vill se ett tåg med 10 personer, det finns gränser även för den egna förnedringen. De som blir av verkar nu allt som oftast vara förkortade versioner, någon gång i tiden gick tåget genom halva stan medan nu verkar det gå ungefär runt kvarteret och sedan tar de en paus och hör någon stor ledargestalt tala till dem om hur de är det utvalda folket. Som sagt, sista striden är här eller något.
Citera
2019-04-30, 13:51
Avslutad
Det har redan varit en rätt komisk tillställning, speciellt när det sjungs internationalens mer revolutionära textrader

Men visst är det en milstolpe i år mtp LAS m.m.
Citera
2019-04-30, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
* Riskerar 1 maj att bli en parodi med denna regering? Ska S demonstrera mot sig själva?
Det har de ju redan gjort länge. T.o.m. när de hade egen majoritet och kunde göra som de själv ville demonstrerade de 1 maj hur dåligt det var. Extra roligt är det när själva statsministern och resten av hans ministrar är ute och demonstrerar hur dåligt det är i samhället samtidigt som de tillförskansar sig själv förmåner som vanligt folk inte får.

Sen deras kampsång är ju en parodi i sig själv.

Citat:
Upp till kamp emot kvalen
Sista striden det är ...

Slav, stig upp för att slå dig fri!

Vad han skapat under nöd och vaka
utav tjuvarna rånat är,
när folket kräver det tillbaka,
sin egen rätt det blott begär!

Båd´stat och lagar oss förtrycka
vi under skatter dignar ner.

jämlikheten skall nu bli lag.

De sjunger ju mot sig själv, då det är de som förtrycker folket. S är både tjuv och stat på samma gång. Hur många gånger har de inte sagt att det är sista striden, när ska de sluta? Skatterna blir alljämt högre, lagarna är inte bara mot folket utan även ojämlika då män både straffas hårdare än kvinnor och inte har samma rättigheter.

Upp till kamp mot oss själv!
Citera
2019-04-30, 14:00
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Härligt att vi liberaler får ökat inflytande. Det gagnar folkflertalet och landets ekonomiska utveckling. I år går jag med i demonstrationerna med en grön flagga för att manifestera vår tids viktigaste fråga,klimatet.

Då är du inte liberal någonstans
Citera
2019-04-30, 14:04
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Jag hade tänkt ställa mig med ett plakat med lite provocerande texter och följa "tåget".

Förslag på sådana texter välkomnas.

Det finns gamla trådar om roliga och alternativa slagord för 1 maj-tågen. Jag tror att de flesta förslag fått ökad aktuelaitet med åren.

(FB) Hjälp vänstern med slagord till 1 maj!
(FB) Saker att skriva på baderoll vid 1 MAJ demostration

Lilla Greta borde naturligtvis uppmärksammas på något vis. Vad finns det för roliga sätt att rimma på hennes namn? Jag kom att tänka på

Åh Greta, åh Greta, gör oss riktigt heta!

men ni hittar säkert på bättre slogans.

Här är ett par webbplatser med "riktiga" slagord. En del av dem kan säkert "anpassas" genom utbyte av esnkilda ord.

https://slagord.tumblr.com/
https://revolutionsweden.wordpress.com/2007/05/01/forsta-maj-slagord/
Senast redigerad av Ördög 2019-04-30 kl. 14:37.
Citera
2019-04-30, 14:30
Medlem
Det är ju knappast hela LAS som avskaffas, utan endast turordningsreglerna som jag har förstått det?
Citera
2019-04-30, 14:47
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007

Jag trodde ni skulle demonstera mot 4-procent-spärren i år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in