Citat:
Ursprungligen postat av
UglySeabear
Sitter och kollar på XC60s på blocket och insåg att nästan alla annonser är från bilhandlare. Som exempel så finns det i dagsläget 821 annonser för XC60 2014-2017, varav 744 är bilhandlare och 76 är privat.
Det är förståeligt att folk inte vill sälja privat, jag själv skulle inte göra det, men jag tycker ändå det är förvånande att det har förändrats så mycket de senaste åren. Det driver ju även upp priserna, jag velar mellan att köpa hos handlare eller privat trots att det kan skilja ganska mycket pengar. En annan intressant sak är att många av de (få) privatpersonerna som säljer har samma priser som bilhandlare, i vissa fall ännu högre. Hur tänkte man där?
Kul tråd du skapat.
Som vanligt kom rasisterna igång. Bara för att bemöta detta så ringer det invandrare även till mig när jag har anonnser ute. Som vanligt ska de pruta. Men de där jävla Svenskarna då? De som alltid ska pruta, komma med inbyten eller avbetala?
Näe, vill man inte sälja sin bil så är det ok att bli sur när kunder ringer.
Men får att återgå till din fråga.
Du tittar på bilar som haft 1-2 brukare. Bilar som domineras av tjänste/leasing samt andra ägandeformer. Finns även några nybilsköpare i den gruppen.
Men de har alla en sak gemensamt o det är att de som avyttrar dessa bilar skaffar en ny.
Därför är det enklare att lämna in bilen som inbyte än att sälja själv. Att invandringen skapade detta är för mig en nyhet då inbyte har förekommit under min 30+ år som bilägare.