2019-04-29, 19:02
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Fast det här är en seglivad myt. Tvärtom är det med komjölk och kött osv, du får i dig en massa östrogener (och då är det riktig mammalisk östrogen, till skillnad från de icke-steroida, icke-östrogena SERMs-liknande fytoöstrogenerna i soja, som saknar en steroidring och bara kan vagt binda sig lite till vissa östrogena receptorer, ingen steroidring, ingen äkta steroid). Du kan äta soja utan att oroa dig över över sjunkande testo, däremot är sjunkande testo ett betydligt större problem med animaliska matprodukter. Om du vet vad SERMs är:

https://en.wikipedia.org/wiki/Selective_estrogen_receptor_modulator

Så vet du även att det är "östrogen" utan några negativa bieffekter. Soja-fytoöstrogener är en "naturlig" SERMs. Bra skit med andra ord. Faktum är att soja-fytoöstrogener till och med ger anti-östrogena effekter, eftersom de binder sig lite till östrogena receptorer och därmed blockerar ditt riktiga östrogen (som även vi män producerar) från att binda sig till de östrogena receptorerna.

Hälsa och muskeltillväxt går hand i hand. Sluta sojanoja nu, kör på med sojaproteinisolat och skalade hampafrön om du vill bygga feta muskler.

Angående B12, så rekommenderar jag metylkobalamin, som finns i omnivegan, men det skadar aldrig att köra med minst tusen mikrogram metylkobalamin.

Mivitotal är mainstreamskit. Det är OmniVegan som gäller om man fattar något om kosttillskott.

Jag rekommenderar dessa till TS:

https://www.svensktkosttillskott.se/omnisym-pharma-omnivegan
https://www.svensktkosttillskott.se/betakaroten
https://www.gymgrossisten.com/vitamin-b12-100-caps

Helt fel. Lyssna verkligen inte på den här slaven. Puckot har blivit infertil av sina kostvanor.

TS, hade försökt skippa de flesta tillskotten. Bättre du byter ut mot animalisk föda isf som t.ex lever eller njurar, om du vill åt vitaminer.
Citera
2019-04-29, 19:02
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendicles
Jo, det fattar ju jag med. Är lite trög bara.

Du behöver inte spela rolig, förklara istället hur man fixar till en försurad mage men är basisk i övrigt..
Citera
2019-04-29, 19:10
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvaristenno1
Hur vet du att dessa soyafytoöstrogener inte binder till dessa receptorer och så att säga blir ännu mer östrogen? Är du säker på att de >blockerar< de vanliga östrogen receptorerna?
Jag vet det eftersom jag har gjort min hemläxa när det kommer till näring. Isoflavoner är det korrekta namnet på vad som i vardagligt, felaktigt kallas "soja-fytoöstrogener":
Soy isoflavones are known to have weak estrogenic or hormone-like activity due to their structural similarity with 17-β-estradiol (Figure 3). Estrogens are signaling molecules that exert their effects by binding to estrogen receptors within cells (Figure 3). The estrogen-receptor complex interacts with DNA to change the expression of estrogen-responsive genes. Estrogen receptors (ER) are present in numerous tissues other than those associated with reproduction, including bone, liver, heart, and brain (7). Soy isoflavones can preferentially bind to and transactivate estrogen receptor-β (ER-β) — rather than ER-α — mimicking the effects of estrogen in some tissues and antagonizing (blocking) the effects of estrogen in others (8). Scientists are interested in the tissue-selective activities of phytoestrogens because anti-estrogenic effects in reproductive tissue could help reduce the risk of hormone-associated cancers (breast, uterine, and prostate), while estrogenic effects in other tissues could help maintain bone mineral density and improve blood lipid profiles (see Disease Prevention). The extent to which soy isoflavones exert estrogenic and anti-estrogenic effects in humans is currently the focus of considerable scientific research.
Källa: https://lpi.oregonstate.edu/mic/dietary-factors/phytochemicals/soy-isoflavones#estrogenic-anti-estrogenic-activities ("edu" domän innebär att det är en seriös, akademisk, vetenskaplig källa)
Soja-fytoöstrogener ger alltså en viss östrogen aktivitet, men bara den positiva biten som du verkligen vill ha mer av, och motverkar de negativa östrogena effekterna som t.ex. bröstcancer, prostatacancer osv. Du får inte heller gynekomasti av soja-fytoöstrogener, som exempel. Just "tissue-selective" är ett viktigt ord i sammanhanget, vilket som sagt är varför soja-fytoöstrogener helt enkelt är en naturlig SERMs. Om du vet vad SARMs är, så är det ju samma sak som SERMs fast i androgen variant, eller "anabola steroider 2.0", alltså de muskelbyggande effekterna från riktigt testosteron, utan de andra nackdelarna som finnar på ryggen, tappa hår, karikatyrbasröst, prostatacancer osv.

Som sagt, när du blir upplyst och förstår näringslära på riktigt, så förstår du även varför du vill äta stora mängder soja.

Citat:
Ursprungligen postat av -o
Helt fel. Lyssna verkligen inte på den här slaven. Puckot har blivit infertil av sina kostvanor.

TS, hade försökt skippa de flesta tillskotten. Bättre du byter ut mot animalisk föda isf som t.ex lever eller njurar, om du vill åt vitaminer.
Fuck you, clown
Citera
2019-04-29, 19:11
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -o

Hehe :P

Alltså, problemet är att min diet är redan så att säga "full". Jag har i min diet: kött, lax, jordnötsmör, ägg, vitt ris, oljor, grönsaker mm mm, så därav är det ända frågetecknet tillskotten... Och nej, jag vill inte åt vitaminer i första hand, jag vill bygga muskler...
Citera
2019-04-29, 19:14
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Jag vet det eftersom jag har gjort min hemläxa när det kommer till näring. Isoflavoner är det korrekta namnet på vad som i vardagligt, felaktigt kallas "soja-fytoöstrogener":
Soy isoflavones are known to have weak estrogenic or hormone-like activity due to their structural similarity with 17-β-estradiol (Figure 3). Estrogens are signaling molecules that exert their effects by binding to estrogen receptors within cells (Figure 3). The estrogen-receptor complex interacts with DNA to change the expression of estrogen-responsive genes. Estrogen receptors (ER) are present in numerous tissues other than those associated with reproduction, including bone, liver, heart, and brain (7). Soy isoflavones can preferentially bind to and transactivate estrogen receptor-β (ER-β) — rather than ER-α — mimicking the effects of estrogen in some tissues and antagonizing (blocking) the effects of estrogen in others (8). Scientists are interested in the tissue-selective activities of phytoestrogens because anti-estrogenic effects in reproductive tissue could help reduce the risk of hormone-associated cancers (breast, uterine, and prostate), while estrogenic effects in other tissues could help maintain bone mineral density and improve blood lipid profiles (see Disease Prevention). The extent to which soy isoflavones exert estrogenic and anti-estrogenic effects in humans is currently the focus of considerable scientific research.
Källa: https://lpi.oregonstate.edu/mic/dietary-factors/phytochemicals/soy-isoflavones#estrogenic-anti-estrogenic-activities ("edu" domän innebär att det är en seriös, akademisk, vetenskaplig källa)
Soja-fytoöstrogener ger alltså en viss östrogen aktivitet, men bara den positiva biten som du verkligen vill ha mer av, och motverkar de negativa östrogena effekterna som t.ex. bröstcancer, prostatacancer osv. Du får inte heller gynekomasti av soja-fytoöstrogener, som exempel. Just "tissue-selective" är ett viktigt ord i sammanhanget, vilket som sagt är varför soja-fytoöstrogener helt enkelt är en naturlig SERMs. Om du vet vad SARMs är, så är det ju samma sak som SERMs fast i androgen variant, eller "anabola steroider 2.0", alltså de muskelbyggande effekterna från riktigt testosteron, utan de andra nackdelarna som finnar på ryggen, tappa hår, karikatyrbasröst, prostatacancer osv.

Som sagt, när du blir upplyst och förstår näringslära på riktigt, så förstår du även varför du vill äta stora mängder soja.

Fuck you, clown

Hehe, okej, får se.. :P
Citera
2019-04-29, 19:30
Medlem
Citat:
Min diet är redan full, om du förstår. Kan inte äta mer än det jag planerar att göra. Tillskott tar jag för att det inte ger så mycket kalorier, dvs de gör nytta men det tar inte plats från maten.

Förstår faktiskt inte. Du ska träna tung styrketräning och ligga på kaloriöverskott skriver du. Ät riktig mat och inte kemikalier i pillerform.

Min rekommendation är att äta naturlig mat utan massa kemiskt framställda "vitaminer" osv som det inte ens är säkert att kroppen lagrar in.

Lever, fet fisk, ägg, kött, smör.
Citera
2019-04-29, 19:35
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Förstår faktiskt inte. Du ska träna tung styrketräning och ligga på kaloriöverskott skriver du. Ät riktig mat och inte kemikalier i pillerform.

Min rekommendation är att äta naturlig mat utan massa kemiskt framställda "vitaminer" osv som det inte ens är säkert att kroppen lagrar in.

Då ska jag förklara för dig. För det första så har jag redan samtliga livsmedel som du rekommenderar i min diet. Sedan så har jag redan planerat in sex mål mat om dagen i min diet, hur menar du att jag ska få plats med mer?
Citera
2019-04-29, 19:38
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1

Vilka av de tillskott som jag tänker ta menar du är "kemiska" som jag dessutom inte kommer tillgodogöra mig?
Citera
2019-04-29, 19:42
Medlem
Citat:
Då ska jag förklara för dig. För det första så har jag redan samtliga livsmedel som du rekommenderar i min diet. Sedan så har jag redan planerat in sex mål mat om dagen i min diet, hur menar du att jag ska få plats med mer?

Finns ingen anledning att äta "mer" än vad man behöver.

Om dieten nu är fulländad behöver du rimligtvis inga kosttillskott. Helt onödigt och bortkastade pengar.
Citera
2019-04-29, 19:42
Medlem
Köp mat.
Citera
2019-04-29, 19:46
Medlem
Citat:
Vilka av de tillskott som jag tänker ta menar du är "kemiska" som jag dessutom inte kommer tillgodogöra mig?

T.ex. många "vitaminer" i kosttillskott är inte nödvändigtvis riktiga vitaminer utan kemikalier med molekylstrukturer som liknar vitaminers.

De tillskott som innehåller *naturliga" mineraler eller "vitaminer" kan sakna de ämnen som dessa förekommer med naturligt. Det är därför inte säkert att kroppen vet hur den ska hantera dessa.
Citera
2019-04-29, 21:32
Medlem
-os avatar
Citat:

Fuck you, clown

Fast du är ju inte upplyst? Sitter bara och länkar falska studier skapade för korkade slavar som du ska bli ännu svagare. Varför fortsätter du äta som du gör när det gjort dig infertil och androgyn?

Hur känns det förresten att vara förevigad i min signatur?

Om du vill, förutsatt frugan ser bra ut, så kan jag ge henne min fertila sperma rakt in i slemhålet. Mitt enda krav är att du kollar på när jag ger henne min stora dase
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in