Citat:
Ursprungligen postat av
TheStriptease
SD fick äntligen känna sig goda och som en i gänget när de fick gå med i ECR förra året. Nu när det uppstått en partigrupp som verkligen är för nationalister, ledd av Italiens Salvini, så beklagar Åkesson detta faktum. Åkesson vill inte att SD blir förknippat med benhårda nationalister, ty då kanske man skrämmer iväg potentiella väljare (hans synsätt givetvis). SD får välja sida, ska man fortsätta med öppen svenskhet och att bara vara passiv och leka offer, eller ska de växla upp och visa att det finns ett verkligt motstånd mot invandring inom Sverige? Jag tror SD kommer sitta still i sin sits. De är alldeles för bekväma av deras saftiga politiker-löner.
Glömde nämna Åkesson anti Le Pen / Ryssland spåret också. Herregud vad patetiskt, man ska inte spela med i etablissemangets villfarelser. Ryssland är i det stora hela inget hot, däremot är äckliga globalist-miljardärer som Soros ett riktigt hot mot Sverige.
Ryssland är inget stort överhängande hot, jag håller med dig. Men minst 70% av Svenska folket enligt min "beräkning" har ju gått på propagandan. USA kan flyga över 10 gånger utan att få kritik men Ryssland utpekas som DÖDEN om dom flyger över 1 gång.....Eftersom propagandan från Svenska Vänster--Vänsterliberala regimen är så effektiv så sänker man SD som en gammal rostig U-båt och det är detta scenario som Jimmie försöker förhålla sig till
Innerst inne tror jag de flesta SD-sympatisörer gillar Salvini men kanske inte riktigt lika mycket Le Pen.
Man får ha förståelse för att SD anpassar sig lite, så har ju faktiskt SD gjort hela tiden. Men folket i Sverige förstår inte detta och uppfattar det inte.
Regimen här ser SD som mycket ONDA nästan nazister, vad gör man?
För att SD skall kunna slå tillbaka hårt krävs att Sverige går ned sig rejält, just nu måste SD försöka behålla det man vunnit och efterhand öka trycket.