2019-04-25, 10:28
Medlem
Jag köpte en bil från en invandrare som har ägt bilen i ca 4 år. När jag väl köpte den på plats så var bilen fräsch och luktade gott. Nu efter en vecka i värmen så har det börjat krypa fram en stark och illaluktande doft som påminner om svett och kryddor. Det luktar somalie i hela bilen, detta får mig mycket irriterad. Jag lämnade in bilen på rekond igår, men imorse när jag skulle bege mig till jobbet så kom doften lik förbannat tillbaka. Ursäkta uttrycket, men det luktar fan knullbög i hela bilen. Vad kan jag göra för att bli av med den vidriga doften? Lukten äter upp doftgranen direkt.

Mvh
Citera
2019-04-25, 10:33
Medlem
Får man fråga vad det var för bil?
Citera
2019-04-25, 10:38
Medlem
Är väl bara vänja sig till doften
Citera
2019-04-25, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sungamen
Får man fråga vad det var för bil?

Audi A5
Citera
2019-04-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av get.chomp
Är väl bara vänja sig till doften

Det har jag minimal lust med. Den har ju tvättats invändigt, hur jävla stark doft är det egentligen?! Obeskrivligt.
Citera
2019-04-25, 10:41
Medlem
Ställ en skål ca 0.5l med ättika i bilen under dagen och natten när du inte använder den, hjälper mot det mesta av lukter tom somalielukt
Citera
2019-04-25, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
Ställ en skål ca 0.5l med ättika i bilen under dagen och natten när du inte använder den, hjälper mot det mesta av lukter tom somalielukt

Ättika? Samma som finns på ICA? Tack för tipset
Citera
2019-04-25, 10:44
Medlem
mjps avatar
Jag citerar den största bilhandlaren i hoting
:jag gör aldrig buisiness med utlänningar eller kramforsbor det blir alltid problem👍
Citera
2019-04-25, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagligmaffia
Jag köpte en bil från en invandrare som har ägt bilen i ca 4 år. När jag väl köpte den på plats så var bilen fräsch och luktade gott. Nu efter en vecka i värmen så har det börjat krypa fram en stark och illaluktande doft som påminner om svett och kryddor. Det luktar somalie i hela bilen, detta får mig mycket irriterad. Jag lämnade in bilen på rekond igår, men imorse när jag skulle bege mig till jobbet så kom doften lik förbannat tillbaka. Ursäkta uttrycket, men det luktar fan knullbög i hela bilen. Vad kan jag göra för att bli av med den vidriga doften? Lukten äter upp doftgranen direkt.

Mvh
Dock väldigt bra att du har koll på hur somalier luktar.Knullbög? Kan du beskriva lukten? Har du köpt större doftgran? Kan hjälpa. Lider med dig!
Citera
2019-04-25, 10:45
Medlem
Dofternas avatar
Var med om samma sak, då ringde jag säljaren och sa som det var, att det luktade röv i hela bilen. Fick tillbaka pengarna, han var väldigt förstående, och nu har jag en vän för livet.
Vad lär vi oss av det? Jo, säg som det är så löser det sig.
Citera
2019-04-25, 10:46
Medlem
Det finns även små kulor som är till för att det inte skall lukta dåligt när man dammsuger. Pillar man ner några i cupens luftutblås i bilen så luktar det även lite bättre där.
Citera
2019-04-25, 10:50
Medlem
Köp doftgranar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem