2019-04-24, 11:23
Medlem
Jag brukar göra det du själv skrev att vi inte skulle göra, dvs att jag bojkottar tramsiga domedagsteorier. Men det går ganska fort. De senaste 5 åren har vi gått från att ha en population som består av 18% personer "av utländsk härkomst" (dvs upp till och med andra generationens invandrare) till dagns ca 25%. Som du säger; det inhemska barnafödandet är lågt i och med kvinnors karriärmässiga val - ett val som inte är lika vanligt inom invandrargrupper.

Samtidigt krackelerar välfärden. Bara de senaste 4 månaderna har siffrorna för vårdgarantin (dvs att du ska få vård inom 90 dagar efter det att remiss skrivits) försämrats rejält! För 4 månader sedan fick 27% vänta längre än 90 dagar - när jag idag tittar på samma siffra (https://www.vantetider.se/) ligger den på 32% som får vänta längre. Och vi får inte se hur länge de får vänta. Min flickvän jobbar på ett stort sjukhus i Stockholms-regionen. Hon har bl.a. ansvar för canceravdelningar. Hon talar om exempel på väntetider på över 5 år i vissa fall. Jag själv var med om ett fall (i samband med en djup depression då jag fick köa för KBT) där jag fick köa i 13 månader för att sedan höra att jag inte var tillräckligt självmordsbenägen för att motta vården i fråga.

Samtidigt ökar antalet utanförskapsområden, polisen hamnar mer och mer efter i att lösa allvarliga brott, de har problem med att stå emot gängvåldet o.s.v. Det trollas konstant från politiker med siffror rörande arbetslöshet, sysselsättningsgrad (där sättet man mäter på är ett SKÄMT; man ses som "sysselsatt" om man, veckan då mätningen görs, arbetat minst en timme - man räknas också som sysselsatt om man varit på semester, varit sjukskriven, tillfälligt frånvarande av annan orsak, om man studerat eller haft praktik/tjänst/utbildning via Arbetsförmedlingen) o.s.v. Den som hittar på flest låtsasjobb får alltså siffrorna att se fina ut när verkligheten potentiellt är en annan. Vi har t.ex. ett bidragsberoende hos invandrargrupper på över 50% (https://www.youtube.com/watch?v=CVrGn22fKu4).

Som sagt; Det går snabbt.
Citera
2019-04-24, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Jag brukar göra det du själv skrev att vi inte skulle göra, dvs att jag bojkottar tramsiga domedagsteorier. Men det går ganska fort. De senaste 5 åren har vi gått från att ha en population som består av 18% personer "av utländsk härkomst" (dvs upp till och med andra generationens invandrare) till dagns ca 25%. Som du säger; det inhemska barnafödandet är lågt i och med kvinnors karriärmässiga val - ett val som inte är lika vanligt inom invandrargrupper.

Samtidigt krackelerar välfärden. Bara de senaste 4 månaderna har siffrorna för vårdgarantin (dvs att du ska få vård inom 90 dagar efter det att remiss skrivits) försämrats rejält! För 4 månader sedan fick 27% vänta längre än 90 dagar - när jag idag tittar på samma siffra (https://www.vantetider.se/) ligger den på 32% som får vänta längre. Och vi får inte se hur länge de får vänta. Min flickvän jobbar på ett stort sjukhus i Stockholms-regionen. Hon har bl.a. ansvar för canceravdelningar. Hon talar om exempel på väntetider på över 5 år i vissa fall. Jag själv var med om ett fall (i samband med en djup depression då jag fick köa för KBT) där jag fick köa i 13 månader för att sedan höra att jag inte var tillräckligt självmordsbenägen för att motta vården i fråga.

Samtidigt ökar antalet utanförskapsområden, polisen hamnar mer och mer efter i att lösa allvarliga brott, de har problem med att stå emot gängvåldet o.s.v. Det trollas konstant från politiker med siffror rörande arbetslöshet, sysselsättningsgrad (där sättet man mäter på är ett SKÄMT; man ses som "sysselsatt" om man, veckan då mätningen görs, arbetat minst en timme - man räknas också som sysselsatt om man varit på semester, varit sjukskriven, tillfälligt frånvarande av annan orsak, om man studerat eller haft praktik/tjänst/utbildning via Arbetsförmedlingen) o.s.v. Den som hittar på flest låtsasjobb får alltså siffrorna att se fina ut när verkligheten potentiellt är en annan. Vi har t.ex. ett bidragsberoende hos invandrargrupper på över 50% (https://www.youtube.com/watch?v=CVrGn22fKu4).

Som sagt; Det går snabbt.
Nu när vi vandrar in på 2020-talet kommer 40 o 50-talisterna börja dö också vilket kommer göra oss till en minoritet snabbare än vad man vill tro.

Kampen om Europas överlevnad kommer att ske under detta sekel, jag gissar på en smäll om 30 år.
Citera
2019-04-24, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrr
Nu när vi vandrar in på 2020-talet kommer 40 o 50-talisterna börja dö också vilket kommer göra oss till en minoritet snabbare än vad man vill tro.

Kampen om Europas överlevnad kommer att ske under detta sekel, jag gissar på en smäll om 30 år.

Jag säger inte emot. Jag har för mig om att jag läste en seriös uppskattning på att personer "av utländsk härkomst" skulle vara minst 30% av befolkningen inom 10 år. Och då pratar vi alltså enbart till och med andra generationens invandrare. Alla andra som fötts av föräldrar som i sin tur är födda i Sverige, men som ändå lever enligt andra moraliska riktlinjer - de räknas alltså inte ens in. Det är förkastligt.

Som sagt, det kommer gå snabbt!
Citera
2019-04-24, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurab
Men lägg ner teatern jävla tönt...
Hela ditt land står i brand, din kultur, etnicitet och existens håller på att försvinna och du spelar tuff på ett internetforum?

Ska du dra samma vals som alla andra här "Jo men vi har låtit allt ske faktiskt! Men sen, då jävlar!"

Det är som att ni drar en gräns "hit men inte längre" och varje gång den gränsen överträds så flyttar ni den... Ni har ju tillintetgjort er själva...

Så vem försöker du lura?

Och ni kan inte samarbeta för att säkra er existens...
Men är det inte mellanöstern som står i brand eller flyr ni hit för att njuta av dom långa sköna vintrarna? djävla megasopa.
Citera
2019-04-24, 11:55
Medlem
Eurabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Men är det inte mellanöstern som står i brand eller flyr ni hit för att njuta av dom långa sköna vintrarna? djävla megasopa.
Absolut är det så, jag är inte från Mellanöstern dock. Och nu handlar det om Sverige väl?
Att svenskarna håller på att dö som folk?

Är det inget du vill diskutera?
Borde inte det vara viktigare än vad som händer i Mellanöstern?
Citera
2019-04-24, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurab
Absolut är det så, jag är inte från Mellanöstern dock. Och nu handlar det om Sverige väl?
Att svenskarna håller på att dö som folk?

Är det inget du vill diskutera?
Borde inte det vara viktigare än vad som händer i Mellanöstern?
Du är sannolikt en provokatör och inte muslim.
Det finns inte så mycket att diskutera, Sverige har varit fullständigt efterblivet dom senaste 70 åren, vad kan man göra nu?
Citera
2019-04-24, 12:07
Medlem
Eurabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Du är sannolikt en provokatör och inte muslim.
Det finns inte så mycket att diskutera, Sverige har varit fullständigt efterblivet dom senaste 70 åren, vad kan man göra nu?
Identifiera och eliminera problemet.

Det är varken de korkade politikern, mordiska muslimerna, djuriska negrerna eller våldtäktsaraberna som ligger bakom den här skiten. Inte ens de naiva västerlänningarna eller de hycklande kommunisterna...

Vill man ha det som det är nu?
Eller vill man göra något åt det?
Det är dags att välja...

Just ja, alla drag som inte innebär en direkt attack mot orsaken, är att dansa efter deras pipa.

De vinner genom att folk krigar sinsemellan istället för mot dom.
Senast redigerad av Eurab 2019-04-24 kl. 12:12.
Citera
2019-04-24, 12:54
Medlem
Se Yuri Besmenov, före detta KGB-operatör (död sedan många år tillbaka)

https://www.youtube.com/watch?v=y3qkf3bajd4

Finns flera goda föreläsningar, där han går i genom hur KGB systematiskt arbetade för att destabilisera länder.

Här finns en kort version där han talar om de 4 stegen för att "subjugate" ett samhälle, som Sovjet använde sig av i omfattande skala, överallt där de kunde:

https://www.youtube.com/watch?v=JVkkLDAm8I4

Varför är detta relevant? Jag har en teori om att vi haft Sovjet som granne i så många år, och trots att Sovjet föll för 30 år sedan, lyckades de skapa strömningar i Sverige (68-vänstern osv) som skapat strukturella och ideologiska problem, som nu börjar nå sitt crescendo.

Samhället är sprängfyllt av marxistisk ideologi; jag läser till lärare i Malmö, klar om ett år. Under denna tiden har jag lärt mig mer om marxism, än barnpsykologi. Jag har faktiskt inte läst ett enda poäng ren barnpsykologi. Men jag har fått mycket djupare förståelse för Marx, poststrukturalism, postmodernism osv.

Jag tror att Sovjet planterade fröna väl, som har tillåtits växa genom ett omedvetet (men medvetet från forna Sovjet) tillstånd hos svensken under många generationer, om global politik, maktspel, politiskt historia osv.
Citera
2019-04-24, 13:00
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Många svenskar tycks tro att dessa politiker vill vårat bästa, och att politikerna ska rädda oss, då kan man förstå hur lätt det är att lura dessa svenskar.
Du har helt rätt!

Om man säger "när ska politikerna vakna upp" eller "det här är ett felande experiment", så har man inte förstått någonting.

Politikerna vet precis vad de sysslar med, de är redan "vakna". Det är heller inget experiment, utan de har givetvis en strategi och vision. Det finns ett syfte bakom allt som händer. Ett experiment antyder att det är något form av test för att se hur det fungerar.

Det är lite som att bli våldtagen och ligga och hoppas på att våldtäktsmannen ska inse att han skadar och sårar.

Det är inte barn som sitter i parlamenten i Europa, det är en bunt kompetenta narcissister som enbart ser sina egenintressen.
Citera
2019-04-24, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
En vacker dag trampar blattarna på fel tå och då kommer det att smälla rejält. När dammet lagt sig får vi se vad och vem som står kvar. Det kommer under min livstid, det är jag övertygad om.

Det värsta, värsta packet är de svenska journalisterna. Andra tomtar hör hit, satkärringen Anne Ramberg bl a. Massmedia-judarna inte att förglömma: Göran Rosenberg, Olle Wästberg, Robert Aschberg, Jan Scherman.
Citera
2019-04-24, 13:40
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Utrota politikerna, utför terrordåd mot myndigheter. Men neeej då heter det att man inte vill bete sig som "apor". Okej vill ni inte bete er som apor så får det väl vara så här.

Asså det hade ju räckt att inte rösta på skiten.

Vet inte varför jag pratar med en fradgatuggande psykospatient, men jag är väl fin helt enkelt.
Citera
2019-04-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det värsta, värsta packet är de svenska journalisterna. Andra tomtar hör hit, satkärringen Anne Ramberg bl a. Massmedia-judarna inte att förglömma: Göran Rosenberg, Olle Wästberg, Robert Aschberg, Jan Scherman.

Jag är gift med en judisk kvinna. Inom SD har vi ju Ekeroth-bröderna (som jag träffat) som värnar om Sverige, och Bieler. Och flera. Där är många judar som är nationalistiska för Sverige. Inom min flickväns familj när det är släkträff blir det alltid en jävla massa diskussioner om Israel. Det är en reva emellan dem, visa är väldigt pro, andra väldigt mot. Vissa ser sig som danskar (min flickvän är danska), och firar bara högtider med det engagemang som de flesta av oss firar påsk, andra som dansk-judiska, andra som judisk-danska. Samtliga familjemedlemmar är väldigt högproduktiva i samhället, och oerhört goda människor. Jag har aldrig träffat personer som är så mänskliga faktiskt, och som värnar om varandra, och t.o.m. sina husdjur så mycket (när vår katt sprang väck och fanns efter 6 veckor var han helt utmärglad, min svärfar betalde för att vår katt skulle kunna vara på djursjukhus, utan att tveka, annars hade de fått avliva honom. Min svärfar kunde inte sova när han var borta).

Jag är en 1,82 cm lång blond svensk man. Många gånger har folk skojat om att jag ser ut som en SS-officer.

Min fru ser ut som en vuxen Anne Frank.

Jag har aldrig känt mig så accepterad för den jag är i hela mitt liv av min fru och hennes familj. Att du identifierar personerna ovan som judiska vet jag inte om det är relevant. Nu har jag träffat många personer som identifierar sig som judar, och de har inte alls de sentiment som ofta påstås på diverse näthemsidor (mångkultur, massinvandring, zionism och så vidare).

Det är som om man studerar första världskriget (ett av mina favoritämnen är krigshistoria). I den tyska armén hade man kompanier med enbart judar, som slogs fanatiskt för Tysklands räkning; de mottog i högre grad än "etniskt tyska" kompanier järnkorset för sina insatser för den tyska saken. Hitler hade ju judisk sergeant över sig i ww1, som han höll mycket av; Hitler såg honom som hederlig, kompetent och modig (när förföljelserna började ordnade hitler så hans förre detta befälhavare inte skulle omfattas av dessa)

Samtidigt hade man andra judar som engagerade sig i politik, och förespråkade kommunism, pacifism osv, vilket spädde på de antisemitiska teorierna efter kriget (Rosa Luxemburgs mfl).

Även detta måste man förstå väckte ett enormt konflikt/debatt inom det judiska samfundet. Jag har en äldre judisk vän, som är över 90 (men folk tror ofta han är i 70-års åldern). Hans familj har bott i Danmark i flera hundra år, och alla har varit skräddare. Han talade om att innan andra världskriget var det ett par i hans släkt som var judiska, och som förespråkade kommunism. De andra i släkten blev helt vansinniga; "är ni idioter? Vi är arbetare, som kämpat för att bygga upp ett gott liv genom slit i våra skrädderier, en konst vi lärt våra barn i generationer. Förstår ni vad som kan hända om folk i gemen förknippar oss med den boljevistiska rörelsen i öst, där många judar som varit förtrycka av tsardömmet i hundratals år?

Den judiska samfundet är oerhört komplext. Det präglas av individer, där alla från tidig ålder tränas att tänka objektivt. När vi har släktmiddagar med min frus familj, är nivån på diskussionerna höga, då de flesta besitter utbildning (läkare, genetiker, forskare, pensionsrådgivare, arkitekter; utbildning och kunskaps värderas mycket högt inom den judiska kulturen, precis som i den japanska, eller den äldre svenska kulturen innan marxismen slog sina klor i vårt samhälle).

Det diskuteras allt från Islam (mycket rädsla), till ekonomi, till historia; ingenting är tabu, och varje fråga som lyfts disekteras. Sen har alla ett ordentligt temperamang. Särskilt när de diskuterar Israel; vissa är väldigt pro, andra är väldigt anti, några är en mix.

Blev lite utsvävande, men det är viktigt att man förstår att det inte är "judar" som ligger bakom Sveriges situation, det är en komplex och lång affär med många agenter (EU, gamla Sovjet som planterade marxistka frön i Sverige, se Yuri Bezmenov, socialdemokrater, globalister).

Av de tusentals judar som idag bor i norden, har vi zionister, antizionister, höger-vänster, högutbildade och lågutbildade... där finns verkligen allt, det är inte en enhetlig grupp som propagandan från ww2 verkar försöka göra gällande.

Jag är en lång blond man, men skulle ge mig liv för att försvara min fru och hennes familj. Det är alltid de oskyldiga som får betala priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in