2019-04-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Fråga spanjorerna hur trevliga svenskar i grupp är efter ett par öl.

De flesta blir dryga gaphalsar på fyllan.
Det är ju inte fulla människor vi diskuterar.
Citera
2019-04-23, 15:59
Bannlyst
När det gäller invandrare så går det hur bra som helst att generalisera det mest extrema.

Varför är alla svenskar så efterblivna och hopplöst naiva? Deras akilleshäl antar jag. Rätt åt dem.

Låt landet gå åt helvete. Dumsvenne förtjänar ingenting.
Citera
2019-04-23, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spongen
https://brainstats.com/average-iq-by-country.html
https://www.worlddata.info/iq-by-country.php

Genomsnittlig IQ utifrån länder.

Jag vet inte till vilken grad "studier har visat att IQ nivån är lika uppnåbar oavsett vilket folkslag man tillhör" dock. Det är ju uppenbart att alla folkslag har människor som har såväl hög som låg IQ och att det vore såväl simplitiskt som felaktigt att säga att intelligensen sitter i själva folkslaget, men att två föräldrar med låg IQ, som får ett för dem genomsnittligt barn så tvivlar jag att denna 'kan bli' hög-IQ bara genom bildning/erfarenhet. Det kan höjas, men inom gränser.
Varje individ har fortfarande ramar utifrån deras individuella genetik, vilket så klart även varierar mellan barn som har samma föräldrar och liknande omständigheter.

Har du dock ett teoretiskt land där alla smarta konstant dödas, i generation efter generation, så att genomsnittet ständigt sänks så betvivlar jag å det starkaste att deras IQ-underskott hade varit löst efter en generation av ordentlig utbildning, även om de placerats i en vettig kultur där detta premieras. Det hade dock förbättrat det hela så klart.

Som med så mycket annat är det säkerligen en blandning av både arv och miljö. Jag köper varken att alla kan bli teoretiska fysiker på toppnivå bara de fått rätt utbildning/uppväxt från tidig ålder, och jag köper inte heller att alla är dömda till en viss kognitiv nivå endast utifrån dess genetiska egenskaper. Det finns alltid möjlighet till förbättring/försämring, men alla människor har heller inte samma högsta/lägsta-nivå.

Problemet med IQ tester är att de bara tester det som finns på testet. Den potentiella IQn visas inte på dessa tester. Om vi skulle plocka ut några spädbarn från länder som ligger långt ner i IQ tabellen, och placera i familjer som är i den övre delen, och tvärt om, så skulle vi se att dessa barns IQ kommer anpassas efter deras uppväxt.
Jag förnekar inte att gener har en del med intelligens att göra, men vi kan ju se idag att bland forskare har vi representanter från större delen av världen, dock flera från vissa bitar och färre från andra.

"Researchers have conducted many studies to look for genes that influence intelligence. Many of these studies have focused on similarities and differences in IQ within families, particularly looking at adopted children and twins..."
https://ghr.nlm.nih.gov/primer/traits/intelligence
Citera
2019-04-23, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
https://brainstats.com/average-iq-in-somalia.html

Ett IQ test säger inget om resultatet är pga uppväxt, gener eller annan faktor.
Citera
2019-04-23, 16:05
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det får framtiden utvisa. Survival of the fittest.

Folkslag och kulturer som kunde överleva under mycket sämre förhållanden i sina hemländer borde kunna frodas och dominera här. Vilket de som får chansen också gör.
Jo, framtiden får utvisa det. Ändå dras slutsatsen enkelt för var och en idag att de folkslag och kulturer som aldrig på egen hand kunnat bygga väl utvecklade, funktionella, slagkraftiga och bra samhällen tidigare inte kan göra det idag heller. Framtiden kommer knappast ändra på detta. Livet handlar ju inte bara om att överleva, man skall ju åstadkomma något också. Sedan är det inte brist på "chanser" för dem i Sverige. De är positivt särbehandlade rakt igenom. Ändå lyckas så få av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Ändå äger de våra arslen. När en underlägsen kultur bestämmer över en överlägsen, vilken kultur är då den underlägsna?

Sen är det som så att de beter sig som de blivit uppfostrade, de har blivit bra uppfostrade enligt deras egna klan och hedersmentalitetsstyrda normer.
Vad är det de äger? De äger kontrakt till hyreslägenheter i förorter och ställen genomsnittsvensken inte vill bo i, de äger olika former av bidrag, de äger pizzerior och kebabhak. Oj, vilket ägande. De flesta av dem är underklass. I alla fall alla av dem som bara går på bidrag. De kanske inte var underklass i sina hemländer, men nu är dom det. Oaktat vad de får i reda pengar och levnadsstandard. Underklassen kan inte bygga någonting hållbart eller ha något väsentligt inflytande. Än om den vore 80% av befolkningen.
Senast redigerad av Redivivus 2019-04-23 kl. 16:07.
Citera
2019-04-23, 16:19
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Ändå äger de våra arslen. När en underlägsen kultur bestämmer över en överlägsen, vilken kultur är då den underlägsna?

Och vad ska de göra när de tagit hela Sverige inom sin starka kultur? De kan ju inte förvalta eller upprätthålla någonting av värde. De bygger samhällen av våld, islam, intolerans, misär och rasism. Överlägset för vissa, helt onödigt för resten.

Jag skulle inte säga att vår kultur är överlägsen sett till en rad aspekter som mest bottar i kompatibilitet, prioriteringar och självständighet, men jag vet om att den skapar de samhällen många rasfrämlingar vill bo i. Så någonting måste vår kultur göra rätt.
Senast redigerad av -GG 2019-04-23 kl. 16:21.
Citera
2019-04-23, 16:23
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
När det gäller invandrare så går det hur bra som helst att generalisera det mest extrema.

Varför är alla svenskar så efterblivna och hopplöst naiva? Deras akilleshäl antar jag. Rätt åt dem.

Låt landet gå åt helvete. Dumsvenne förtjänar ingenting.

Precis broder. Deras yngre generationer ska få lida så som vi fått lida.
Citera
2019-04-23, 16:28
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Det där med att skrika när dom pratar har jag aldrig fattat, man kan höra dom 1km bort när dom pratar. Varflr skrika? har dom så svårt att fatta varandra att dom måste skrika för att förstå varandra

Bra fråga. Hahaha håller med här, har samma upplevelser. Alla från MENA kan inte vara döva, det är förmodligen något kulturellt.
Citera
2019-04-23, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Precis broder. Deras yngre generationer ska få lida så som vi fått lida.
Svenskar tror att de är några högstående och välutvecklade människor men när han förlorar sin trygghet så kommer det otåliga barnet i honom fram, våldsam och arg och skyller på helt fel saker.

Skulle de låtit invandrarländerna vara ifred och inte skapat så mycket krig och kaos så hade inte invandrarna flytt därifrån, men å andra sidan skulle svenskar känma sig underlägsna för att i vandraren låg före i utvecklingen och skapat krig i alla fall.

Sådan är den vita rasen. Ligger en annan nation före så måste de plundra och förstöra. Och när invandraren då förstör deras länder i form av terror så kan de inte härleda skiten till att det var deras regering som först skapade kaos i invandrarländerna.

Väst ska få skit för vad de gör.
Citera
2019-04-23, 16:50
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Svenskar tror att de är några högstående och välutvecklade människor men när han förlorar sin trygghet så kommer det otåliga barnet i honom fram, våldsam och arg och skyller på helt fel saker.

Skulle de låtit invandrarländerna vara ifred och inte skapat så mycket krig och kaos så hade inte invandrarna flytt därifrån, men å andra sidan skulle svenskar känma sig underlägsna för att i vandraren låg före i utvecklingen och skapat krig i alla fall.

Sådan är den vita rasen. Ligger en annan nation före så måste de plundra och förstöra. Och när invandraren då förstör deras länder i form av terror så kan de inte härleda skiten till att det var deras regering som först skapade kaos i invandrarländerna.

Väst ska få skit för vad de gör.

Här vänder vi inte andra kinden till tydligen. Klokt resonerat av dig...

Vad har t ex Sverige gjort mot Uzbekistan, som Rakhmat Akilov kommer ifrån, dåren som körde ihjäl folk på Drottninggatan med lastbil?
Citera
2019-04-23, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Här vänder vi inte andra kinden till tydligen. Klokt resonerat av dig...

Vad har t ex Sverige gjort mot Uzbekistan, som Rakhmat Akilov kommer ifrån, dåren som körde ihjäl folk på Drottninggatan med lastbil?
Han var muslim och väst har ställt till nog med skit mot muslimer. Inte specifikt mot Uzbekistan. Du och svenskarna ställer kanske inte upp på regeringens smutsiga politik i utlandet, men sett från utlandet så ser det ut som att befolkningen i Sverige står på regeringens sida. För du har exakt samma synsätt på araber och deras regering. Du gör knappast skillnad på civila och regeringen.

Så kom inte och tro nåt annat din rasist.
Citera
2019-04-23, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Egotrippen
Du har helt rätt i att empati och medkänsla är ett rasligt karaktärsdrag hos den vite människan.

Nja, skulle jag inte riktigt hålla med om. En viss förmåga till empati skapar samhörighet och är en av grundpelarna till att vi människor (ej endast vita) fungerar som "flockdjur" och kan upprätthålla gemenskap och civilisationer. Jag är t.ex. för tillfället bosatt i Latinamerika och empati finns det gott om här kan jag säga, både gentemot människor och natur (om man bortser från problemområdena med trasiga, fattiga människor i slummens karteller osv).

Ens miljö och kortsiktiga genetiska arv tror jag är vad som avgör hur empatiskt ett folkslag blir.
T.ex. MENA-regionen har under tusentals år präglats av krig, brutala religiösa levnadssätt och andra oroligheter. Detta har lämnat spår hos dessa folkgrupper både genetiskt och kulturellt. De har utifrån sin miljö evolverats till att bli mer råa/lägre empati som rena överlevnadsmekanismer, människovärdet är inte lika stort som t.ex. här.

Vi har nyligen haft världskrig m.m. även här i väst men det har i jämförelse varit under korta perioder, och har heller inte präglat civilbefolkningen på samma sätt under lika lång tid. I MENA har även civila levt under mycket råare förhållanden under lång tid.

Vita soldater med brutala erfarenheter inom strid får nog även de sin empati urholkad rätt fort efter att ha sett och deltagit i tillräckligt mycket hemskheter. Några generationer av civilbefolkning som får leva under liknande råa förhållanden kommer nog resultera i att avkomman så småningom genetiskt ärver detta och anpassas därefter, oavsett ras.

Tror inte direkt empatin flödade här i väst heller förr i tiden när folk generellt levde under liknande svårigheter (folk halshöggs till höger och vänster, korsfästes och brändes på bål medan folk stod och buade och hejade på, för att dra ett exempel).
Senast redigerad av Utspilld 2019-04-23 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in